Ook ik (wij) nieuw hier

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
alexgeertsema
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
Locatie: Stadskanaal

Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor alexgeertsema » wo 10 jan 2018 22:58

Hallo allemaal,
Wij, Angela 32 en Alex 37 met 2 jongens van 2 en 4 uit Stadskanaal (gr) hebben ons vandaag hier aangemeld.
Ooit ver terug zo rond 1995 bij de scouting een leiding gehad die met allerlei activiteiten een YA 126 mee nam.
Helemaal verkocht aan dat ding. toen al. ooit een poging gedaan met een kennis om er een samen te kopen. Maar uiteindelijk is het er ook nooit van gekomen. Altijd van gedroomd... maar goed je snapt het wel. Angela en ik hebben het voornemen om te gaan trouwen. BAM die deur moest ik dus gewoon intrappen! Schat ik wil wel trouwen op 2 voorwaarden... 1 onze trouwauto word een WEP! en voorwaarde 2, naar de trouwdag blijft hij in ons bezit... Een half jaar lang ging het verhaal de verjaardagen rond en werd er om smakelijk om gelachen. naar uren filmpjes, foto's en ander divers beeldmateriaal te hebben geshowd aan mijn wederhelft vond ze het wel een zoals ze het noemde "leuk ding". Daar ging mijn hoop...
Maar goed. Naast een vw Touran had ik een Lupo voor mijn woon/werk.. Die liep van de week tegen apk en dat zag ik al niet zitten. al dat werk voor zo'n koektrommel... beter op zoek naar wat anders... en ja hoor er staat sinds vanmorgen 00.52uur een 126 met (radio?)bak en lier op de inrit :).

Gisteren van huis naar even onder Rotterdam gereden om een 126 de bekijken, gereden gepraat en gekocht. En ondanks dat de wep is voorzien van een tata turbo dieselmotor was de staat erg goed, ja er moet zeker verf gekwast en gesmeerd worden, alles eens nagelopen maar de diesel die er in is gehangen zit op de originele aandrijflijn dus is terug te bouwen naar een Hercules zonder 3 dagen slijpen en lassen.
Dat is een doel die ooit gehaald moet worden.

Voor nu is het eerst genieten ! en dat is met de "proefrit" naar huis van 323km goed bevallen!
Maar goed, ondanks ik veel sleutel kennis heb aan auto's is dit wel een stapje omhoog.
Ik zal veel van jullie kunnen leren zag ik al op het forum dus dat word heel wat uurtjes door en inlezen hier!

Onder het motto ZIEN!
Afbeelding
Betere kiekjes volgen!

Groetjes Alex en Angela.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor Dikkie » wo 10 jan 2018 23:17

Stapje omhoog, stapje omlaag.. het is maar hoe je het ziet met de basale techniek van de 126's :D

Alex en Angela, welkom op dit forum. En alvast heel veel plezier met jullie 126! En ja, die is zeker fantastisch te combineren met scouting, naast dat ik zelf scout ben zijn er vele andere die deze hobby's combineren

Oja, en de dringende vraag nadat we die auto ook op markplaats hebben gezien: wat houd die gekke spanband bij de versnellingsbak/pook nou precies op zijn plek??? :mrgreen: :lol: :wink:
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
alexgeertsema
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
Locatie: Stadskanaal

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor alexgeertsema » wo 10 jan 2018 23:32

Dat vraag ik me ook af. heb nog niet durven kijken als ik heel eerlijk ben hahahah.
Maar ik zal het morgen nazien en er even meerdere foto's van maken :)

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor ruben » do 11 jan 2018 12:43

welkom op het forum, en net als Dik ben ik reuze benieuwd naar het doel van die spanband, en ja en diesel is wel een stuk leuker in de protemonee maar ik geloof dat ik wel eens mooiere ombouwen gezien heb, maar we gaan vast zien wat hier van gaat komen :D :D :D

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor Hoppa69 » do 11 jan 2018 13:03

Eindelijk weer wat vers bloed op het forum.
Welkom.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
albertvrijborg
Vierwielend Vooruit
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor albertvrijborg » do 11 jan 2018 22:42

Welkom op de forum

En ook een scouting groet .

En zeker nieuwe mensen hier .

Groetjes uit Hoogeveen
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl :lol:

Gebruikersavatar
alexgeertsema
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
Locatie: Stadskanaal

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor alexgeertsema » vr 12 jan 2018 13:15

Toch maar even gespiekt. het gevalletje spanband zit als volgt.
Aan het eind van de bak zit aan de onderkant een dwarsstrip gemaakt. hier zit een rubber tussen die neem ik aan trillingen moet opvangen etc.
Waarschijnlijk is dit rubbertje niet echt gemaakt om de krachten van deze aandrijving c.q. motor te kunnen handelen.
Dus om de rubber in zijn beweging te beperken is deze sjorband er strak om heen getrokken. Op zich wel een goede Asterix en Obelix oplossing... maar goed zolang dit zit..... Uiteindelijk na sparen toch weer terug naar een Hercules. 4x4 gaat nie worden met deze motor ook denk :)

Hoop dat jullie met deze verontrustende ontdekking op de foto's nu na mijn uitleg gewoon weer lekker kunnen slapen vannacht hahahahah.
Ik niet dus :)

Edit: oja foto's

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor ruben » vr 12 jan 2018 20:22

Daar is vast wel iets eleganters voor te bedenken lijkt mij, maar als je de boel toch weer origineel wilt maken kan je het misschien wel even zo laten....
Heeft je motor wel voorste steunen bv dan want lijkt haast alsof de motor voorover zou kiepen zonder dat bandje

Gebruikersavatar
alexgeertsema
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
Locatie: Stadskanaal

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor alexgeertsema » zo 14 jan 2018 20:25

Hij zit voor op een steun met aan iedere kant een balrubber en achterkant bak zoals fotos. Vandaag even naar gieten geweest wat bultjes op en af. Gaat naar mijn mening vrij goed ook de 4x4 en H en L draaien netjes. Geen gekraak of geknars. Alleen een oorlog om hem weer uit 4wd te krijgen. Maar dat gooi ik maar even op te weinig gebruikt op dit moment. Twee uurtjes bulten oo en af en 35 kilometer rijden koste me zon 10 liter diesel. Al met al valt me dat nog weer mee. De lier werkt ook alleen ging die ineens na 3 meter op de motor uitlieren met op spanning houden teruglopen. Dus ik gok dat de kabel ergens tussen elkaar gekrepen zit. Binnenkort met de touran er voor maar eens voorzichting uitlieren en goed oplieren. Maar op het feit na dat het los en vastzetten van de lier heel moeilijk en stroef gaat werkt alles zoals het hoort. Binnenkort maar eens naar Bedum voor een verse vulling van alle vloeistoffen.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor peter80 » zo 14 jan 2018 20:30

Om em uit de 4x4 te krijgen is een trucje nodig. Punt is dat hij zichzelf klem zet doordat de wielen niet even snel draaien.
De truuk is om langzaam achteruit te rollen en de hendel naar achteren te trekken
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Gebruikersavatar
alexgeertsema
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
Locatie: Stadskanaal

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor alexgeertsema » zo 14 jan 2018 21:08

Ik wilde niet toegeven dat het ook nog een lichte onkunde van mijn kant kon zijn... Maar bedankt Peter dat je het er nog even in wrijft. Woehahahaha :)

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor peter80 » zo 14 jan 2018 21:17

graag gedaan hoor :mrgreen:
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor Dikkie » zo 14 jan 2018 21:45

Al doende leert men, als je dat trucje doorhebt lijkt het alsof je het al jaren doet ;)
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
alexgeertsema
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
Locatie: Stadskanaal

Re: Ook ik (wij) nieuw hier

Berichtdoor alexgeertsema » zo 14 jan 2018 23:04

Hahaha daar ga ik ook vanuit hahahah.. maar eerst eens zorgen voor een fatsoenlijke kleur. Welke ****ool er op het idee is gekomen er blauw op te kliederen... roezt valt me 300% mee alleen onder in de bak boven rechter wiel en op de radiobak. Wil eens gaan zoeken naar spanten voor de bak en een huif. Dan kan de radiobak eraf en die ook netjes worden gemaakt tzt. Commerce in Nieuwediep zit hier zon 5minuten verderop. Daar maar eens snuffelen.

Sent from the mobile client - Forum Talker


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten