Geweren en pistolen.

Nieuws wat je niet mag missen

Moderator: ruben

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Geweren en pistolen.

Berichtdoor Hoppa69 » wo 29 nov 2017 19:21

Je ziet steeds meer handelaren met de verkoop van onklaar gemaakte wapens.
Vooral de site m38a1 adverteerd flink op het gaf.
Het lijkt mij wel geinig in de houder van de daf ya.
Of mag ie die alleen binnenshuis hebben ?

http://www.m38a1.nl/?741,uzi-imi-met-kl ... achine-gun
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Geweren en pistolen.

Berichtdoor Dikkie » wo 29 nov 2017 20:13

4.2. Historisch militair materieel
Aan personen die lid zijn van een door de Minister van Veiligheid en Justitie erkende vereniging, welke zich bezig houdt met het conserveren van historisch militair materieel en die een dergelijk voer-, vaar- of vliegtuig wensen te completeren met een wapen, teneinde deel te kunnen nemen aan de door die vereniging georganiseerde herdenkingstochten en/of tentoonstellingen, kan een verlof (voor categorie III wapens) en/of een ontheffing (voor categorie II wapens) worden verleend tot het voorhanden hebben van maximaal vijf vuurwapens en voor het (uitsluitend) tijdens de daadwerkelijke herdenkingstochten en/of tentoonstellingen onverpakt op het voer-, vaar- of vliegtuig meevoeren (‘dragen’) van deze wapens. Deelname aan activiteiten in het kader van re-enactment is daarbij, mits hiervoor een aantoonbaar belang vanuit het oogpunt van historisch militair materieel bestaat, niet uitgesloten.

Door de Minister van Veiligheid en Justitie zijn de volgende verenigingen erkend:

• Army Vehicle Club gevestigd te Hilversum;
• Brabants Mobiel Museum van Historisch Militair Materieel ‘Wheels’ gevestigd te Eindhoven;
• Dads Peace Army gevestigd te Ede;
• Nederlandse Vereniging Instandhouding Historische Militaire voertuigen ‘Keep Them Rolling’ Rijdend Museum gevestigd te Amsterdam;
• Re-enactmentgroup U.S. 113th Cavalry group mechanized ‘Red Horse’ gevestigd te Gronsveld;
• Santa Fe Historical Military Vehicle Conservation Group gevestigd te Venlo;
• Vereniging Military Display gevestigd te Bussum;
• War Horses gevestigd te Tilburg;
• De Vereniging Super Sixth gevestigd te Susteren;
• Stichting Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht gevestigd te Rijen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0038281/2 ... e.divisie4
4.2.1. Categorie III vuurwapens
Voor het voorhanden hebben van vuurwapens van categorie III mag slechts een verlof worden verleend indien deze vuurwapens op deugdelijke wijze voor gebruik ongeschikt zijn gemaakt. Dit dient te blijken uit een schriftelijke verklaring van een erkende wapenhandelaar.

4.2.2. Categorie II vuurwapens
Het voorhanden hebben van categorie II wapens is uitsluitend toegestaan nadat hiervoor door de Minister van Veiligheid en Justitie een ontheffing is verleend. Hierbij wordt door de minister een overeenkomstig beleid gevoerd als hiervoor vermeld ten aanzien van vuurwapens van categorie III met dien verstande dat voor de zware (vuur)wapens (vuurwapens in het kaliber .50 of groter, kanonnen, tanks, houwitsers, raketlanceerinstallaties, bewapende pantservoertuigen etc.) slechts ontheffing kan worden verleend indien het wapen is gedemilitariseerd en daarmee definitief voor gebruik ongeschikt is gemaakt. Van demilitariseren is sprake als tenminste:

– de afsluiter duurzaam elektrisch is vast gelast;
– de loopmonding duurzaam elektrisch is dichtgelast;
– in de kamer en de loopmonding opvulstukken zijn ingebracht en dat deze duurzaam elektrisch zijn vast gelast.
Dat sprake is van een gedemilitariseerd dient te blijken uit een schriftelijke verklaring van de Koninklijke Marechaussee, Bureau Wapens, Munitie en Explosieven.

Tot in zoverre de circulaire wapens en munitie, die voortvloeit uit de Wet Wapens en Munitie. De WWM en CWM zijn vrij strikt en de samenvatting is: ja, mag je bezitten. Ja, mag in je daf mee, MITS je lid bent vaneen van genoemde verenigingen en naar een evenement gaat waar de wapens echt een toevoeging zijn.

In de praktijk zijner meer verenigingen en festiviteiten waar je wapens ziet, daar is lokaal een vergunning aangevraagd aan B&W van betreffende gemeente
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Geweren en pistolen.

Berichtdoor Hoppa69 » wo 29 nov 2017 23:28

Dit is zo wie zo nu ook al veranderd door die nieuwe wetgeving.

– de afsluiter duurzaam elektrisch is vast gelast;
– de loopmonding duurzaam elektrisch is dichtgelast;
– in de kamer en de loopmonding opvulstukken zijn ingebracht en dat deze duurzaam elektrisch zijn vast gelast.
Dat sprake is van een gedemilitariseerd dient te blijken uit een schriftelijke verklaring van de Koninklijke Marechaussee, Bureau Wapens, Munitie en Explosieven.

Dus we wachten rustig af, het zal wel is een keer voorbij komen op het internet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Nieuwsflits”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast