Even voorstellen!

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

tvdveeken
Matgroentje
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 nov 2017 09:54

Even voorstellen!

Berichtdoor tvdveeken » do 16 nov 2017 12:51

Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Theun van der Veeken, 31 jaar en woonachtig in Roosendaal - Noord Brabant.
Een lieve vriendin en inmiddels bijna een maand trotse vader van een prachtige zoon; Markus!

Al in mijn vroege jeugd ben ik door mijn vader meegenomen in de wereld van auto's, terreinrijden en sleutelen.
Toen ik mijn eerste suzuki kreeg (nog een jl-80) snel ingeschreven bij de 4x4 club en rijden!
Vaak in Rilland Bath (zeeland), maar ook in Sclayn (ardenne) en terreinen in Frankrijk.
We hebben jaren veel projecten gehad (landrover, patrol, suzuki) en erg veel sleutel en rij plezier gehad.

Helaas in 2007 erg slecht nieuws en ben ik mijn vader kwijtgeraakt aan de vreselijke ziekte kanker.
Veel dingen zijn toen wat op de achtergrond geraakt en zijn ook in de loop der jaren verandert.

Maar goed! Ook al denk ik er nog vaak aan, het leven gaat verder! En we moeten leven!

Samen met mijn gezinnetje pas verhuisd naar mijn ouderlijk huis, met lekker veel ruimte en een loods om te sleutelen!
De landrover die ik heb bewaard wil ik gaan demonteren, ik heb nu een suzuki quad waarmee ik lekker wat wil 4x4'en.
Toch net wat makkelijker en ik laad hem op een karretje en ben weg.

Nu heb ik de WEP altijd al erg mooi gevonden. Vaak reed er in Rilland ook een rond (wieowie) en vond ik als kleine jongen al erg machtig.
Vandaar dat ik me wat ben gaan verdiepen in de YA126 en bij deze club terecht kwam. Nooit geweten dat er zoveel fans waren!

Op termijn (en na het verbouwen van de schuur haha) wil ik graag op termijn een WEP aan gaan schaffen en leuke ritten gaan rijden!
Mijn zoontje is nog wel erg klein, haha, maar lijkt me superleuk in de jaren met hem aan de Daf te werken en op pad te gaan.

Vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum, om eens kennis te maken en (nog) meer informatie op te doen van de YA126.

Ik hoop dat jullie me met vragen/informatie kunnen helpen en wellicht gaan we elkaar zien in de toekomst!

Met vriendelijke groeten,

Theun

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor B. van der Veer » do 16 nov 2017 13:57

Teun
welkom op het Forum.
Je zult hier veel vragen en antwoorden vinden al is het soms wat zoeken. Vooral bij de projecten staan een paar mensen die veel laten zien wat ze zoal tegen komen bij het sleutelen aan hun dafje.
Op zaterdag 30 december is er de materiaaldag bij Thomas de beheerder van het magazijn van de Daf YA126 club. Hier komen behoorlijk wat leden van de club en hoor je dus ook veel van onze voertuigen en kun je je vragen stellen.
Het is voor jou een behoorlijk eind rijden want het adres is Overspoor 27, 1688 JG Nibbixwoud en dat is in de kop van Noord Holland.
Kijk ook even in de agenda daar staan tegen die tijd wel alle gegevens.
Als je hebt besloten een Daf YA126 te kopen kun je daarna ook lid worden van onze club, waarom dat lees je wel op de site. :D

veel plezier met het Daf gebeuren
Bert.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor Kees64 » do 16 nov 2017 21:19

Hallo Teun,
Rustig aan een beetje rondneuzen.. voor jezelf bepalen welke uitvoering je tzt wil hebben. radiobak / huif / ambulance....
Staan er altijd wel een paar te koop. Goed opletten, er zijn gevallen bekend van: net gekocht en onderweg de motor naar de klote. De mijne 8 jaar gehad, 15000 km mee gereden en nagenoeg geen problemen gehad. Dus goed orienteren en bij eventuele aanschaf iemand meenemen die er ervaring mee heeft..
Groet
Kees

tvdveeken
Matgroentje
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 nov 2017 09:54

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor tvdveeken » vr 17 nov 2017 09:42

Hoi Bert / Kees, bedankt voor jullie reactie!

De huif uitvoering vind ik persoonlijk de mooiste. Al een paar te koop zien staan inderdaad, maar eerst even inlezen zodat ik weet waar ik op kan letten. Ik zal de agenda in de gaten houden! Zo'n dag lijkt me erg leuk :D

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor peter80 » vr 17 nov 2017 10:53

Hallo Theun, de daf die je in rilland hebt gezien kwam waarschijnlijk uit Veere, met rood-witte gordijntjes.
Zelf kom ik uit Middelburg, we zullen elkaar vast wel eens tegen komen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor Dikkie » vr 17 nov 2017 15:29

Hallo Theun, en welkom op dit forum!

Je zal bij vele leden gerust welkom zijn voor een bakkie koffie en goed praatje over de 126.
Bepaal voor jezelf goed welke uitvoering je wil, wat je er voor over hebt, en in wat voor staat je die verwacht. De een neemt genoegen met een totaalproject, de volgende wil alleen optisch werk, weer een ander wil alleen mechanisch werk en er zijn er die een concoursstaat willen.

Neem de tijd om rond te kijken en de markt in de gaten te houden (marktplaats, speurders, generaaltjes).

Als je vragen hebt stel ze gerust!
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

tvdveeken
Matgroentje
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 nov 2017 09:54

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor tvdveeken » za 18 nov 2017 13:12

Hoi Peter, dat zou best eens kunnen inderdaad! Zou leuk zijn als we elkaar eens tegenkomen ja!

Dik, bedankt! Ga ik zeker doen. Eerst eens alle verhalen op het forum doorspitten :D
Hierna hou ik vast nog genoeg vragen over.

Heb er in elk geval zin in! Eerst de schuur ook eens op orde krijgen :mrgreen:

tvdveeken
Matgroentje
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 nov 2017 09:54

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor tvdveeken » za 18 nov 2017 15:26

Vond toevallig nog een foto van de Wep op Rilland :D 2007
http://i68.tinypic.com/nybgn8.jpg


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten