BE-18-81 Stefan YA126
Moderator: ruben
BE-18-81 Stefan YA126
Mijn naam is Stefan. Inmiddels 28 jaar, een vriendin, een zoon van 2 en een Daf YA126
Na jaren in snelle Japanners gereden te hebben, en diverse circuit dagen gereden had was ik er klaar mee en kon ik eindelijk opzoek gaan naar een Daf die ik al een aantal jaren wou.
Daarom na lang zoeken kwam ik er toevallig achter via een vriend van mij dat zijn collega er een had, op nog geen 10km afstand van mij.
Technisch in goede staat en op LPG met nog geen 6000km ( als dat waar is.)
De auto heeft bijna altijd binnen gestaan en is niet verrot.
De kleur heeft een eigenaar terug veranderd naar dessert tan. Waarschijnlijk word dit een mooie winterklus om de kleur weer terug te brengen naar origineel.
Na jaren in snelle Japanners gereden te hebben, en diverse circuit dagen gereden had was ik er klaar mee en kon ik eindelijk opzoek gaan naar een Daf die ik al een aantal jaren wou.
Daarom na lang zoeken kwam ik er toevallig achter via een vriend van mij dat zijn collega er een had, op nog geen 10km afstand van mij.
Technisch in goede staat en op LPG met nog geen 6000km ( als dat waar is.)
De auto heeft bijna altijd binnen gestaan en is niet verrot.
De kleur heeft een eigenaar terug veranderd naar dessert tan. Waarschijnlijk word dit een mooie winterklus om de kleur weer terug te brengen naar origineel.
-
- Site Admin
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Stefan, welkom!
Als ik zo vrij mag zijn: deze kleur is wellicht niet origineel, maar staat 'm (in mijn ogen) wel goed! Dus als je geen originaliteitsfreak bent kan je hem toch ook gewoon zo laten
Als ik zo vrij mag zijn: deze kleur is wellicht niet origineel, maar staat 'm (in mijn ogen) wel goed! Dus als je geen originaliteitsfreak bent kan je hem toch ook gewoon zo laten
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Daar heb je gelijk in. Het weerstaat hem zeker niet. Maar een nieuwe verflaag wil ik er sowieso op hebben. Zal er nog eens goed overna denken
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Hoi Stefan,
welkom op het forum en wellicht ook bij de club, als je heel snel bent kun je komende zaterdag al naar noord limburg tuffen voor de jaarvergadering
Kleurtje is inderdaad niet verkeerd en de groene huiven passen er ook goed bij maar heeft de vorige eigenaar nou de chassis delen enzo zwart gemaakt of groen gelaten? Mar al met al lijkt het een mooi dafje
welkom op het forum en wellicht ook bij de club, als je heel snel bent kun je komende zaterdag al naar noord limburg tuffen voor de jaarvergadering
Kleurtje is inderdaad niet verkeerd en de groene huiven passen er ook goed bij maar heeft de vorige eigenaar nou de chassis delen enzo zwart gemaakt of groen gelaten? Mar al met al lijkt het een mooi dafje
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Ik ga mij een van deze dagen ook aanmelden als clublid.
Noord limburg is wel wat ver haha.
Ja chassis en laadbak zijn zwart gemaakt. Verf zit helaas niet overal even netjes.
Noord limburg is wel wat ver haha.
Ja chassis en laadbak zijn zwart gemaakt. Verf zit helaas niet overal even netjes.
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Noord Limburg? Noord brabant.......
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Net zo ver Kees
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 516
- Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
- Locatie: hoogeveen
- Contacteer:
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Mooi daffie hoor ,persoonlijk vindt ik leger groen mooier maar moet zeg het staat de daf wel .
Welkom alvast bij de club
Welkom alvast bij de club
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Het is alweer een tijd geleden maar de Daf is toch groen geworden.
Sommige vonden de dessert kleur mooier dan groen, maar het is mijn Daf. Dus nu is die lekker groen
Er viel mij op dat de wagen zeer weinig roest had. ( gelukkig) Enkel is er bij het zit gedeelte achter wat rot. Dus dat word een keer nieuwe platen in zetten.
Helaas remde de wagen wat slecht. Dus alles opnieuw afgesteld en dat remde al vele malen beter. Echter kan het voor mijn gevoel nog beter. Dus dat is nog een aandachtspuntje.
Verder ben ik zeer tevreden over het eind resultaat en daar gaat het om.
Sommige vonden de dessert kleur mooier dan groen, maar het is mijn Daf. Dus nu is die lekker groen
Er viel mij op dat de wagen zeer weinig roest had. ( gelukkig) Enkel is er bij het zit gedeelte achter wat rot. Dus dat word een keer nieuwe platen in zetten.
Helaas remde de wagen wat slecht. Dus alles opnieuw afgesteld en dat remde al vele malen beter. Echter kan het voor mijn gevoel nog beter. Dus dat is nog een aandachtspuntje.
Verder ben ik zeer tevreden over het eind resultaat en daar gaat het om.
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Als je het idee hebt dat de werking van je.temmen op zich goed is zou ik als eerste het vaccuum naar de rembekrachtiger nakijken, vaakmis daar wel wat te halen, meer dan genoeg aanwijzingen over te vinden hier debkmik en anders vraag je het gewoon nog een keer
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Bedankt Ruben.
Vacuüm slang nagekeken en die is nog 100% goed. Echter kan ik nergens ook geen lekkages of andere gekke dingen vinden.
maja systeem ligt nu toch open om dat verder uit te zoeken.
Even een dingetje tussendoor was de lpg installatie.
Mijn vermoeden was dat de lpg slang op mijn lucht inlaat was aangesloten en niets meer of minder.
Vaak gelezen dat met een verdamper alles net wat lekkerder loopt.
Maaaar tot mijn verbazing hadden de vorige eigenaren op een wel heel speciale manier het mengstuk verstopt in de luchtfilter slang.
Echter had ik al een andere gekocht pasklaar voor de 126.
Deze is denk niet zo perfect als de gene die al in de slang verstopt zat.
Maar de diameter is wel echt een stuk groter.
Nu is de vraag welke zal ik terug plaatsen.??????
Het kleine mengstuk die er al in zat.
Of de nieuwe met de wat mindere sproeing maar grotere diameter
Hier zie je duidelijk het verschil op elkaar gelegd.
Vacuüm slang nagekeken en die is nog 100% goed. Echter kan ik nergens ook geen lekkages of andere gekke dingen vinden.
maja systeem ligt nu toch open om dat verder uit te zoeken.
Even een dingetje tussendoor was de lpg installatie.
Mijn vermoeden was dat de lpg slang op mijn lucht inlaat was aangesloten en niets meer of minder.
Vaak gelezen dat met een verdamper alles net wat lekkerder loopt.
Maaaar tot mijn verbazing hadden de vorige eigenaren op een wel heel speciale manier het mengstuk verstopt in de luchtfilter slang.
Echter had ik al een andere gekocht pasklaar voor de 126.
Deze is denk niet zo perfect als de gene die al in de slang verstopt zat.
Maar de diameter is wel echt een stuk groter.
Nu is de vraag welke zal ik terug plaatsen.??????
Het kleine mengstuk die er al in zat.
Of de nieuwe met de wat mindere sproeing maar grotere diameter
Hier zie je duidelijk het verschil op elkaar gelegd.
Laatst gewijzigd door Stefan op do 28 mar 2019 06:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Site Admin
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Persoonlijk zou ik de grotere pakken omdat je dan een kleinere restrictie in de luchtaanvoer hebt.
Dat is overigens het mengstuk, een verdamper heb je immers altijd nodig
Dat is overigens het mengstuk, een verdamper heb je immers altijd nodig
Re: BE-18-81 Stefan YA126
Maar natuurlijk.. Na een drukke werkdag maak je nog wel eens foutenPersoonlijk zou ik de grotere pakken omdat je dan een kleinere restrictie in de luchtaanvoer hebt.
Dat is overigens het mengstuk, een verdamper heb je immers altijd nodig
Precies dat dacht ik ook. Grotere heeft ook mijn voorkeur denk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast