Pagina 5 van 6

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: zo 06 jan 2019 20:22
door pwjkohler
beetje spanning opbouwen wordt niet gewaardeerd ??????

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: zo 06 jan 2019 20:41
door pwjkohler
Bericht door dafya126 » do 03 jan 2019 23:12

elektrische stuurbekrachtiging trekt behoorlijk stroom? lees her en der wel tot 40 A
Dat zou best kunnen, ik heb de amperetang er nog niet op gehad.
Maar hij trek alleen maximaal vermogen als de motor ook maximaal kracht moet leveren, dus dat is alleen bij langzaam manoeuvreren.
op de snelweg zal de motor haast niet hoeven te helpen en zal hij dus ook weinig stroom vragen.

Ik heb het geheel geschakeld met een 24v relais, via het contact signaal, Je zou er ook voor kunnen kiezen om er een schakelaar tussen te zetten.
Dan zet je hem alleen aan wanneer jij wilt.

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: zo 06 jan 2019 20:59
door Hoppa69
beetje spanning opbouwen wordt niet gewaardeerd ??????
We worden er alleen maar nieuwsgieriger naar.

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: zo 06 jan 2019 21:46
door ruben
beetje spanning opbouwen wordt niet gewaardeerd ??????
We worden er alleen maar nieuwsgieriger naar.
bij sommigen zijn we ondertussen HEEEEEEEEEEEEl nieuwschierig geworden na een paar jaar wachten :mrgreen: :twisted:

vooral omdat iedereen weer andere ideeën heeft, juist zoals deze stuurbekrachtiging, heb al wel meerdere verhalen gehoord maar nog nooit goed gezien hoe iemand zoiets ingebouwd heeft.

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: ma 07 jan 2019 19:46
door pwjkohler
Heb de post op pagina 4 aangepast.

ben helaas een aantal foto's kwijt van, dus heb het verhaal maar gemaakt met de foto's die ik nog wel heb.

kijk maar op pagina 4 en dan hoor ik het wel als er vragen zijn.

gr peter

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: ma 07 jan 2019 20:39
door ruben
Het idee is in elk geval duidelijk, wel lekker krapjes.
Past het nog wel met het spatbord enzo?

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: ma 07 jan 2019 20:48
door Hoppa69
Is die elektromotor ook 24 volt ?

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: ma 07 jan 2019 21:56
door pwjkohler
door Hoppa69 » ma 07 jan 2019 21:48

Is die elektromotor ook 24 volt ?
Nee, die is 12 volt.
Ik heb een 24v relais gebruikt waarbij de spoel geschakeld wordt door het contact signaal en de schakelaar pakt dus 12v van 1 accu af en schakeld dat dus naar de elektromotor. Via een omvormer zou mooier zijn maar die heb ik niet 8) .

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: ma 07 jan 2019 21:58
door pwjkohler
door ruben » ma 07 jan 2019 21:39

Het idee is in elk geval duidelijk, wel lekker krapjes.
Past het nog wel met het spatbord enzo?
ja het is erg krap, maar het past.
Ik heb een heel klein randje uit het binnen spatbord gehaald, precies waar de hoeklijn komt.

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: di 05 nov 2019 21:21
door job
Ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen met de stuurbekrachtiging. Al ritjes gemaakt?
Zou dit ook werken op een 314? Volgends mij stuurt die nog zwaarder..
Anders wil ik dat ook wel eens gaan proberen, er is ruimte genoeg :D

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: wo 06 nov 2019 00:05
door Hoppa69
Ik ben er ook benieuwd naar.
Maar ik vrees, dat we het niet gaan lezen.

Laatst actief: 03 jul 2019 16:38

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: za 09 nov 2019 19:11
door ruben
Ik ben er ook benieuwd naar.
Maar ik vrees, dat we het niet gaan lezen.

Laatst actief: 03 jul 2019 16:38
Ruim voor die tijd al eens een PB gestuurd, wacht nog op antwoord helaas

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: zo 10 nov 2019 10:23
door Dikkedaf
Een YA 314 stuurt niet zwaar, evenals een YA 328. Gewoon goed onderhoud: doorsmeren van de fusee's met de beide voorwielen van de grond en tegelijkertijd het stuur naar links en rechts draaien.

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: zo 10 nov 2019 17:14
door job
Toch vind ik het wel zwaar sturen, niet als die rijd maar wel met inparkeren en op lage snelheden. Als die stilstaat krijg ik het stuur niet helemaal om.

Re: Daf YA 126 lief en leed

Geplaatst: zo 10 nov 2019 17:25
door B. van der Veer
dat heb je nou eenmaal met oude legervoertuigen zonder stuurbekrachtiging. spierballen kweken en altijd beetje voor en achteruit rijden tijdens het parkeren en wegrijden uit parkeerplaats. Leerde je al met zijdelings verplaatsen :D