Er zijn weer een paar weken achter de rug, en er is tussen alle bedrijven door tocht nog wat aan de Daf gedaan :
De vorige eigenaar ( of daarvoor ) misschien zelfs wel bij defentie kon erg goed overweg met plamuur
, Dus mijn gedachte dat ik een mooi hard exemplaar heb / had is bijgesteld zeg maar. Nu is het niet heel erg maar ik snap nooit dat als je ergens roest tegen komt, of een gat dat je dan bedenkt dat plamuur een goede reparatie is
.
afijn, dit is wat we hebben en dit is hoe we het gaan doen.
De voorkant van de motorkap was ook vakkundig "gerepareed " , gelukkig heb ik een selectie aan slijptollen.
Dit is wat eruit kwam,
Dus mijn buurjongen maar weer eens wakker gemaakt
, en hem uitgelegd hoe hij het beste te werk kan gaan, 2 middagen later :
heeft hij toch netjes gedaan.
Volgende punt van aandacht was een verdacht golvende parafaan ( vlakke deel voor de voorrruit ), als je er op klopte klonk het wat doffer dan de rest zeg maar.
Uurtje later en een soort witte stofwolk door het dorp, kwam dit te voorschijn :
Hij is op de aanzetting door gerot en wederom vakkundig hersteld door de stucadoor
Er is maar 1 goede manier, dat is alles eruit.
Na wat slijp en borstel werk , onderliggende dashbord goed schoon geborsteld en in de menie gezet.
Reparatie delen getekend en uitgesneden :
Beetje zetten in model
De twee delen ge-puntlast en ff passen, nog een beetje aanpassen en dan kan dit er weer een hele tijd tegenaan
tot zover de Daf.