Aangezien een hele hoop leuke forums een beetje dood bloeden door faceboek en zo , en ik altijd erg veel plezier beleef aan de verhalen hier, voel ik mij toch geroepen om hier mijn verhaal wat bij te houden.
Na een jaar met veel plezier te hebben gereden, Had de Daf dit voorjaar er toch wat minder zin in.
Toen ik hem kocht was al duidelijk dat de pakking tussen het spruitstuk en kop al met pensioen was, niet heel hinderlijk maar wel duidelijk hoorbaar

.
Bij het ontwaken na zijn winterslaap was nu ook duidelijk het zuigen van valse lucht te horen en ook van de vacuüm bekrachtiging was weinig meer over.
dus toch besloten dat het tijd wordt om de Daf wat TLC te geven. Nu ben ik een type van meerdere projecten tegelijk , dus naast een Mazda RX7 die echt helemaal uit elkaar licht ben ik toch maar begonnen met demonteren van het een en ander.
besloten het spatbord eraf te halen, ging ook niet zonder slag of stoot ( lees slijptop )
maar nu kun je tenminste wel fatsoenlijk bij het spruitstuk.

iemand nog interesse ?? hoef er de hoofdprijs niet voor

de boosdoener, ligt inmiddels bij het revisie bedrijf om te vlakken.

toch wat door geroest op plekken die verborgen zijn achter het reserve wiel.

en wat gaan we met deze kant doen ?
mijn grootste probleem is dat ik iets niet half kan doen, nu ik weet dat er wat laswerk aan de Daf zit kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om er niks aan te doen. Maar ja ik ken mezelf ook goed genoeg dat als ik niet op pas ik over een paar weken alleen nog maar een berg onderdelen over heb. Afijn we gaan het wel zien.
tot zover mijn eerste echte klus verslag aan de Daf.
gr Peter