reparatie JXC motor
Geplaatst: vr 19 mei 2017 19:41
Van Kees heb ik eens een oliepomp gekocht voor de motor van een 314 (andere carterpan en dus ook andere oliepomp dan een 126).
Hier aan vast zat nog een groot gedeelte Hercules JXC met een klein probleempje.
Koud loopt de motor vaak op 6 cylinders, warm is een ander verhaal, dan mist er minimaal 1.
Een aantal onderdelen heeft Kees terecht bewaard als reservedelen, met het restant ga ik maar eens aan de slag.
Als eerste de kop eraf. Bouten aan de spruitstukzijde zaten betrekkelijk los en zaten vol met kool, niet goed dus. Diverse andere bouten zwart en betrekkelijk los of geroest en erg vast.
Na het lichten van de kop zijn gelijk ook wat volgende problemen zichtbaar.
Kop eraf, diverse verkleuringen onder de koppakking en verkleuringen bij de kleppen:
inbranding bij de kleppen, diverse kleppen sluiten ook niet lekker af:
Koppakking lekt tussen de uitlaatkleppen:
http://i46.photobucket.com/albums/f124/ ... qgoxoh.jpg
de hele koppakking is niet alles meer, kan ook de kliko in (of inlijsten):
Hier aan vast zat nog een groot gedeelte Hercules JXC met een klein probleempje.
Koud loopt de motor vaak op 6 cylinders, warm is een ander verhaal, dan mist er minimaal 1.
Een aantal onderdelen heeft Kees terecht bewaard als reservedelen, met het restant ga ik maar eens aan de slag.
Als eerste de kop eraf. Bouten aan de spruitstukzijde zaten betrekkelijk los en zaten vol met kool, niet goed dus. Diverse andere bouten zwart en betrekkelijk los of geroest en erg vast.
Na het lichten van de kop zijn gelijk ook wat volgende problemen zichtbaar.
Kop eraf, diverse verkleuringen onder de koppakking en verkleuringen bij de kleppen:
inbranding bij de kleppen, diverse kleppen sluiten ook niet lekker af:
Koppakking lekt tussen de uitlaatkleppen:
http://i46.photobucket.com/albums/f124/ ... qgoxoh.jpg
de hele koppakking is niet alles meer, kan ook de kliko in (of inlijsten):