Netjes voorstellen

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

pwjkohler
Knipperlichtje
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 30 apr 2017 20:25

Netjes voorstellen

Berichtdoor pwjkohler » zo 30 apr 2017 20:38

Hallo heren,

Mijn naam is Peter Köhler, woonachtig in friesland.
Ik heb vorige week een Daf YA126 radiowagen gekocht, dus het leek mij leuk om mijn lief en leed ( hopelijk niet te veel ) met jullie te delen.

Na de Nekaf is dit dus mijn 2e militaire voertuig.
De YA is in rijdende staat al is er een probleem met de benzine aanvoer, als hij een dag stilstaat moet hij ff opgestart worden met remreiniger.

volgens de oud eigenaar doet hij dat pas sinds kort
de wagen ziet er redelijk goed uit, lijkt niet verrot al zie ik wel wat olie lekkages her en der.
afijn binnenkort eerst maar ophalen en dan zullen we wel zien wat we tegen komen.

en nog belangrijker, de foto's ;)

groet Peter

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Netjes voorstellen

Berichtdoor Dikkie » zo 30 apr 2017 21:59

Peter, welkom in ons midden! We zien graag je verslagen (liefst mt foto's :D ) tegemoet komen.

Over je brrandstof: start-ie wel in 1x als je eerst zelf het brandstofpompje even oppompt?
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

pwjkohler
Knipperlichtje
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 30 apr 2017 20:25

Re: Netjes voorstellen

Berichtdoor pwjkohler » ma 01 mei 2017 08:52

Hoi Dikkie,

nee, ook als je brandstof met de hand op pomp start hij niet, maar de pomp voelt ook leeg.
de tank keuze hendel lekte of zo en daar zit nu een bout in gedraaid ( aldus de oud eigenaar ) , dus misschien dat hij lucht uit 1 van de tanks pakt.
Geen idee nog, volgende week eerst maar eens ophalen en dan kijken wat er aan de hand is.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Netjes voorstellen

Berichtdoor ruben » ma 01 mei 2017 19:32

Als de motor wel blijft lopen als hij met remreiniger gestart is dan zou de pomp toch wel wat moeten doen lijkt mij, kun je benzine in het glaasje zien klotsen als de motor loopt? Heb je 1 keer geprobeerd te pompen of meerdere keren? Als de pomp nok op het hoogste punt staat zal de hand functie ook weinig doen


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten