Pagina 2 van 2

Re: remmen YA314

Geplaatst: ma 27 feb 2017 19:12
door ruben
Nu niet meteen een fiets van een van de kinders slopen Kees

Re: remmen YA314

Geplaatst: ma 27 feb 2017 19:46
door Kees64
Nu niet meteen een fiets van een van de kinders slopen Kees
Nee, nee.... pak die van de vrouw... :mrgreen:

Re: remmen YA314

Geplaatst: vr 03 mar 2017 19:27
door Kees64
Hallo,

Ondertussen een "nieuwe" mooie bekrachtiger thuis liggen.
Morgenmiddag is effe er onder hangen.
Maar het is een DAF, dus dat effe kan wel is wat langer gaan duren..... :P

groet
Kees

Re: remmen YA314

Geplaatst: zo 05 mar 2017 18:57
door Kees64
Hallo,

Ondertussen een "nieuwe" mooie bekrachtiger thuis liggen.
Morgenmiddag is effe er onder hangen.
Maar het is een DAF, dus dat effe kan wel is wat langer gaan duren..... :P

groet
Kees
Gaat dus inderdaad wat langer duren.... :evil: :evil:
Bekrachtiger zelf was in 1,5 uur gewisseld, en heb wel weer lucht!
Maar toen...
Krijg de remmen niet ontlucht, kan zo veel als ik wil het rempedaal intrappen maar bouwt geen druk op, rare is dat er bij de nippels op de bekrachtiger wel remolie uit sputtert dus hij bouwt wel iets op. Maar bij de nippel van de hoofdremcilinder komt al niets uit. Kan het zijn dat ik het rempedaal een keer te ver heb ingetrapt en de boel binnenin de hoofdremcilinder ergens blijft hangen.....??
Voor het geval dit zo is trek ik hem open, heb nog een revisiesetje liggen wat ik er dan meteen inzet. Hoofremcilinder 126 en 314 zijn verschillend maar zijn de revisiesetjes wel hetzelfde??

bvd
Kees

Re: remmen YA314

Geplaatst: zo 05 mar 2017 19:49
door Hoppa69
Zal met een revisiesetje niet beter worden.
Heb dat ook altijd.
De boel ontluchten met zo'n 2 knaken vacuumset gaat het beste.
Wat nog wel is wil helpen is de remstellers terug draaien, nu kunnen je schoenen meer heen en weer en dus vloeistof terug drukken en komt je rempedaal weer omhoog.
Het is tobben, ik weet het.
Maar met kleine stukjes indrukken gaat het beter als helemaal indrukken, want dan blijft ie meestal onderin staan.

Re: remmen YA314

Geplaatst: zo 05 mar 2017 19:51
door ruben
Had ook af en toe dat de zuiger bleef hangen, kwam na even wel weer terug, daarna heb ik eerst een stuk met korte slagen gewerkt en dus niet te diep trappen. Denk dat je een soort vacuüm creëert waardoor hij niet terug komt. Voor zo er ik begrepen heb is het enige verschil tussen de 2 hoofdremcilinders de voetklep die in die van de 126 extra zit. Dus je zou een 314/328 hoofdremcilinder moeten kunnen doen, anders om kan twijfelachtig zijn.

Re: remmen YA314

Geplaatst: ma 06 mar 2017 10:05
door dafya126
hoofdremcilinders zijn in principe gelijk echter in de 314/324 en 328 hoofdremmcilinder is de restdrukklep niet gemonteerd omdat anders je remmen niet goed lossen

Re: remmen YA314

Geplaatst: za 11 mar 2017 11:48
door Kees64
hoofdremcilinders zijn in principe gelijk echter in de 314/324 en 328 hoofdremmcilinder is de restdrukklep niet gemonteerd omdat anders je remmen niet goed lossen
Hoofremcilinder uit elkaar gehaald, die restdrukklep zat er wel in ??? Dus revisiesetje erin en zonder de bodemklep..!!

Re: remmen YA314

Geplaatst: zo 19 mar 2017 09:42
door Kees64
Alles doet het weer. Alleen nog een keer goed ontluchten om de laatste restjes lucht eruit te krijgen.

Vraag over de luchtdruk:
Hoe hoog moet de luchtdruk eigenlijk zijn? ( ik heb nu ruim 6 bar)


bvd
Kees

Re: remmen YA314

Geplaatst: zo 19 mar 2017 23:09
door B. van der Veer
Kees
ik heb ergens gelezen in de VTH van Marcel dat het 6 bar moet zijn.

misschien zijn er nog meer mee geholpen :wink:

Re: remmen YA314

Geplaatst: ma 20 mar 2017 16:57
door Maikel
Hoi Kees,

De afgeregelde druk moet ongeveer 7 kg/cm2 zijn, dit is ongeveer 7 bar (6.8 )

Gr Maikel

Re: remmen YA314

Geplaatst: ma 20 mar 2017 17:11
door Kees64
Dan is het ok!!

bedankt
Kees