Hulp bedrading

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

pascal den hartog
Matgroentje
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 nov 2014 21:25

Hulp bedrading

Berichtdoor pascal den hartog » ma 25 jan 2016 18:55

Tijd geleden heb ik een daffie gekocht met een 575 diesel erin, en ben er hartsrikke blij mee motorisch perfect! Alleen.... De bedrading is een chaos, oude eigenaar heeft er nogal een potje van gemaakt en zie door de bomen t bos niet meer. En wil hem dit jaar toch eigenlijk wel gaan opknappen maar zie zo tegen de bedrading op. Is er iemand die hier ervaring mee heeft om alles weer zo orgineel mogenlijk en werkend aan te sluiten.

Groetjes pascal

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Hulp bedrading

Berichtdoor ruben » ma 25 jan 2016 20:24

ook niet mijn hobby maar lijkt erger dan het is, in het ergste geval, en als je veel tijd hebt gewoon draadje voor draadje. Je kan ze dan zelfs aan de oude draad solderen, netjes erdoor trekken en vervolgens weer aansluiten en dan op de juiste lengte zodat je niet teveel spaghetti over houd. begin ens met korte stukjes die je goed kan overzien en bouw het langzaam op.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Hulp bedrading

Berichtdoor peter80 » di 26 jan 2016 16:35

Heb al een keer een 126 opnieuw bedraad, lijkt erger dan het is.
Inderdaad wat Ruben al aangaf, doe het draadje voor draadje en vergeet het schema er niet naast te leggen.
Zelf heb ik de hele handel er in 1 keer uit gerukt en ben nieuwe draadbomen gaan maken, maar dat moet je wel zien zitten.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten