Ik heb er tijdelijk een sirene opgezet, zijn die rare dingen op de torpedo's nog ergens goed voor

"Voor wat betreft de overige "brandweerauto's": op elke kazerne of mob-complex was een BZB-groep.de groepen waren verantwoordelijk voor de eerste hulp bij brand of andere ellende.vaak knutselden zij zelf naar eigen inzicht webjes,nekafs om tot brandweerwagen, wat de meest wonderlijke voertuigen te zien gaf.", aldus legervoertuigen.nl.
Wat ik wel zeker weet is het originele KL-kenteken. Er zwerft namelijk een foto over het internet van mijn wep toen ie nog bij de domeinen stond.
Behalve de kleur heeft men destijds nog het eea aangepast. De kaptogen voor de laadbak zijn verlengd, hij staat op banden met een wegprofiel, en er is een serie gaatjes geboord aan de linkerkant van de laadbak, kennelijk om iets aan op te hangen. De oorlogsverlichting aan de voorzijde is op niet heel vakkundige wijze verwijderd, en in plaats daarvan zitten er twee rare hoekprofielen op de torpedo's gelast. Hij is verder helemaal kaal; geen pioniersgereedschap, geen laadbakzeil aan de voor- en achterkant. Wel helemaal origineel, niets aan verprutst, en 3000 km op de teller

Dus, eind november heb ik hem naar huis gereden, en sindsdien wat kleine klusjes gedaan en korte eindjes gereden om te kijken hoe hij zich gedraagt. Oliedruk blijft netjes, hij blijft koel (hoger dan 80 graden is ie nog niet geweest) en de motor trekt als een beer. Eind december is er wat ruimte beschikbaar gekomen in de opslag van een kennis waar ik wat aan het verfwerk kan doen terwijl de wagen droog staat. Wel zo fijn met dit weer

Naast het kaalhalen, herstellen en lakken van het plaatwerk staat er wat mechanisch werk op de planning:
- brandstofsysteem schoonmaken/reviseren
koelsysteem schoonmaken, vetkoord waterpomp vervangen
wiellagers openmaken, schoonmaken, invetten
stuurhuis nazien, olie vervangen
alle smeerpunten nalopen met de vetpomp
rembekrachtiger reviseren (motor krijgt valse lucht als ik het rempedaal intrap en er verdwijnt remvloeistof zonder aanwijsbaar lek...)
nieuwe huiven maken

Uitgeleend aan de goedheiligman voor spectaculaire entree: succes gegarandeerd
_