Brandweerdaf - ex KL-61-49

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49

Berichtdoor B. van der Veer » vr 03 feb 2017 21:20

in mijn topic zijn een aantal foto's gewist omdat Gerard in zijn teksten deze foto's had opgenomen. zij waren ook met Fotobucket geplaatst en nu dus weg.
ik kan ze niet herplaatsen omdat het tekst van Gerard is en daar kan ik niet aankomen.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49

Berichtdoor ruben » vr 03 feb 2017 22:10

Dat zou je misschien met de quote functie kunnen proberen en dan de link van Gerard vervangen door je eigen link.

Ik denk dat het gross in tegenstelling tot Ruud de foto's met hun telefoon maakt. Als je daar de photobucket app op zet kun je de boel zo uploaden naar photobucket. Dat kost je zelf misschien 5 minuten en waarschijnlijk je telefoon een beetje langer. Daarna kan je of via photobucket de boel ook weer met je telefoon hier plaatsen, of zoals ik doe op de computer, dat vind ik persoonlijk makkelijker en wat overzichtelijker.

Ik denk net als jij dat we op dit forum heel veel kunnen leren. Helaas zijn er inderdaad veel onderwerpen van bijvoorbeeld Ruud en Gerard verloren gegaan, en dat waren in mijn herinnering best interessante onderwerpen die ook meer over de wep gingen dan bijvoorbeeld de 314 en 328 onderwerpen van Ruud. Een hoop kunnen we van daf tot daf overnemen maar niet alles. In het ambulance onderwerp van Gerard stond geloof ik vrij duidelijk hoe het verschil tussen de originele en de unimog velgen was en hoe je een 328 motor inbouwt. Dit is verloren gegaan, niks meer aan te doen. Deels daarom probeer ik ook een beetje de simpele basis dingen te laten zien, en ja ook ik moet aan de basis beginnen, al heb ik misschien het geluk dat ik een goeie werk achtergrond heb als monteur.

Van zulke dingen kunnen we allemaal leren, ook de fouten vertel ik zodat iemand anders dat niet hoeft te doen. Maar het zou fijn zijn als ik niet als eerste alle fouten hoef te maken en ik ook van andermans fouten kan leren.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49

Berichtdoor Hoppa69 » za 04 feb 2017 09:06

Helaas zijn er inderdaad veel onderwerpen van bijvoorbeeld Ruud en Gerard verloren gegaan.
Ik heb al geprobeerd het 1 en ander te herstellen.
Nou hebben ze bij photobucket een bug in het link systeem zitten waar ze al een poos mee stoeien.
Als ik de foto's opnieuw upload komt er in de link deze tekens erbij %20 en zal de foto niet te zien zijn op het forum.
En om nou in al die topics al die links aan te gaan zitten passen is nogal een werkje.
Daarbij weet ik eerlijk gezegd ook niet meer wat ik allemaal geplaatst heb.
Er zou is een bezem door het forum moeten gaan, als je ook is kijk naar het aantal leden die er niet meer zijn.
Een mail naar alle leden met de vraag om 1 keer in te loggen binnen een bepaalde tijd en zo niet wordt het account verwijderd zou de oplossing zijn.
Maar ik kan natuurlijk niet in de agenda van de beheerder kijken over het opschonen van topics, want dat zal wel een werkje zijn.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49

Berichtdoor ruben » za 04 feb 2017 09:28

Ik heb al geprobeerd het 1 en ander te herstellen.
Had het hier meer over het systeem dat er toen voor een van de updates onderwerpen verdwenen na verloop van tijd.

Het forum is voor heel veel mensen een naslagwerk, om te kijken hoe iets moet of in elkaar steekt maar zeker ook voor onderdeelnummers en ideeën voor aanpassingen.

Dat werkt natuurlijk mooi, maar het zou jammer zijn als dit altijd van 1 kant blijft komen.
Dat niet iedereen evenveel post is logisch en begrijpelijk maar hier en daar andere mensen laten zien wat ze bijvoorbeeld naar aanleiding van een forum onderwerp gedaan hebben is ook leuk en leerzaam.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49

Berichtdoor Dikkie » za 04 feb 2017 21:27

Zie je vaker hoor, dat het concept forums doodgebloed is door social media, o.a. facebook..

Valt mij nog mee dat dit forum nog zo levendig is, met een vaste kliek die nog regelmatig posten waaronder bijvoorbeeld Ruud, Bert en Ruben.

Persoonlijk vind ik voor dit soort zaken een forum nuttiger, omdat alle posts makkelijk te categoriseren en terug te vinden zijn, terwijl een facebook pagina of groep zo alles ondersneeuwt dat je niks meer terug kanvinden of aan elkaar kan relateren..!
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49

Berichtdoor Hoppa69 » zo 05 feb 2017 00:21

Ik ga met dit forum ten onder.
Mot al die andere klote zooi niet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

markwise
Vierwielend Vooruit
Berichten: 758
Lid geworden op: di 09 mar 2010 16:53
Locatie: Westerlee (Gn)

Re: Brandweerdaf - ex KL-61-49

Berichtdoor markwise » do 16 feb 2017 11:54

Leuk dat jij hem hebt en er zo mee bezig bent!! groetjes en sleutel ze!
Zal je hem ff moeten bellen denk ik om dat bericht door te geven. :lol:


Lid geworden op:15 jan 2016 12:41
Laatst actief:04 mar 2016 18:45

Haha ja nou zie ik 't ook...jammer...ben bang dat die daf t zelfde lot tegemoet gaat als bij de vorige eigenaar...


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten