Ik zal me even voorstellen

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

Bas
Knipperlichtje
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 15 jan 2016 12:41
Locatie: Mijdrecht

Ik zal me even voorstellen

Berichtdoor Bas » vr 15 jan 2016 13:39

Hallo gewaardeerde forumgebruikers,

Mijn naam is Bas van Dijk, 21 jaar jong, en ik heb een hele rare hobby: oude auto's. Maar dat zal jullie niet helemaal onbekend voorkomen. :D Ik struin dit forum al een poosje af omdat ik op zoek was naar een nieuw project. De afgelopen paar jaar heb ik mijn eerste stappen in het autosleutelen gezet met een Volvo 740 uit '87. Daar moest motorisch het nodige aan gebeuren, de rest was in goede staat.
IMG_1981verkleind.JPG
IMG_1981verkleind.JPG (120.67 KiB) 8516 keer bekeken
Die is nu zo goed als klaar (voor zover een oude auto klaar is) en dus was ik op zoek naar iets nieuws om mijn tanden in te zetten, liefst iets ouders en iets met wat meer werk. Ik ben al een paar keer op het pad van de YA 126 gekomen, en begin November toch bezweken en de knoop doorgehakt om er eentje over te nemen: de KL-61-49 brandweerdaf die jullie volgens mij al wel kennen...
DSC_0041verkleind.jpg
DSC_0041verkleind.jpg (155.14 KiB) 8516 keer bekeken
De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met de voorkant demonteren en de verschillende verflagen verwijderen om te zien hoe groot de schade van de roestduivel is, tot nu toe valt het alleszins mee. De bedoeling is om er weer een knalrode brandweerversie van te maken. Ik zal een apart topic aanmaken voor een restauratieverslag van dit monster. Ik denk dat ik bij tijd en wijle wel een beroep zal gaan doen op jullie advies... Tot zover.

Groeten,

Bas

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Ik zal me even voorstellen

Berichtdoor Dafinknouleuk » vr 15 jan 2016 21:06

Haha grappig, ik heb een 740 (TI) uit '85, jij hebt een GL zo te zien. Ik kan een avond praten over wat ik met die 740 motorisch heb meegemaakt.. Maar altijd thuisgekomen. 8)
Net als met de Daf overigens, ook altijd thuisgekomen (OK wel eens koppelingsplaten moeten vervangen onderweg maar verder..)

Succes en veel plezier maar dat is al snel met die ouwe meuk :)

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Ik zal me even voorstellen

Berichtdoor peter80 » vr 15 jan 2016 22:05

Welkom en je hebt 2 goede keuze's gemaakt, de 740 en de daf. Heb zelf ook met veel plezier in 2 740's gereden
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Arjan68
Matgroentje
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 13 dec 2015 07:40

Re: Ik zal me even voorstellen

Berichtdoor Arjan68 » zo 17 jan 2016 12:02

Welkom,

Veel sleutel plezier.
Enne, het is een virus wat niet overgaat ;-))
Keep up the good work, good luck.

Gr Arjan.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Ik zal me even voorstellen

Berichtdoor Dikkie » zo 17 jan 2016 21:43

Bas, welkom, en veel plezier met je daf en volvo! Ik heb voor de verandering niks met de 740.. kost me al genoeg moeite om de V70classic op de weg te houden hahaha
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Bas
Knipperlichtje
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 15 jan 2016 12:41
Locatie: Mijdrecht

Re: Ik zal me even voorstellen

Berichtdoor Bas » ma 18 jan 2016 13:27

Dank voor alle leuke reacties! Met de Volvo inderdaad altijd thuisgekomen, ook al heeft ie al een paar keer behoorlijk beroerd gelopen. Vonden de passagiers iets minder charmant... Es kijken of dat met de DAF ook lukt. Tot nog toe wel in ieder geval :mrgreen: maar ja, dat waren korte stukjes.


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten