Dubbele Carbs.

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » di 08 mar 2016 21:42

Bedankt wesley, denk dat voor deze 2 alleen nog koelblok vervangen overblijft.
Las in een ander draadje dat dikkie het ook is heeft laten vervangen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » wo 09 mar 2016 22:37

De gaten voor het asje van de gasklep van de 2e carb waren uitgelubberd.
Dus recht gezet in de boorkolom.

Afbeelding

En dan beide gaten in 1 keer uitboren, zit de boel op lijn n.l.

Afbeelding

Nieuwe busjes gemaakt.
Zo ook voor die eerste carb, was toch bezig en was even vergeten dat die nog een kromme aansluitvoet had.

Afbeelding

Zit een mooie platte kant aan.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » wo 09 mar 2016 22:37

En dan net als met een kaasschaaf maar heen en weer glijden.

Afbeelding

Die is weer recht.

Afbeelding

Beide klaar.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

MaartenKlop
Knipperlichtje
Berichten: 49
Lid geworden op: do 20 okt 2011 21:29
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor MaartenKlop » za 12 mar 2016 20:52

Hoi Ruud,

De lagers van de gasspindel in lijn verbussen werkt niet op deze manier; je krijgt nu aan beide zijden een bypass in je gasklephuis, daar waar de (rechte) lagerbus niet aansluit op de venturi / gasklep boring. Tenzij je natuurlijk de lagerbusjes door laat steken in de gasklep boring en deze daarna perfect in de ronding van de boring maakt (lastig)

Ik heb voor de carburateurs die ik reiviseer (20 a 30 per jaar) een mal gemaakt, waarmee ik de carburateur (gasklephuis in jouw geval) zo op kan spannen , draaiend rond de gasklep as. Dan van twee kanten uitboren, niet helemaal door, en lagerbusje erin. Komt altijd nog het nodige tik en shimwerk bij kijken om beide kanten gecentreerd en in lijn te krijgen maar met geduld lukt dit altijd (carb voet is 9/10 keer krom). Als laaste een ruimer erdoor en voila. Ik gebruik hier voor sinterbronzen lagerbusjes.
Ik kan helaas even geen foto van de mal vinden maar wel een foto van de carburateur, hier zie je de bus zitten en ook dat deze niet doorboord is.
http://albinmotor.nl/wp-content/uploads ... 155419.jpg

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » zo 13 mar 2016 21:05

Hallo Maarten.

Bedankt voor het advies maar das nu te laat.
Heb ze helemaal door geboord.
Ik ga eerst is kijken wat die motor doet en als dat niet bevalt dan zet ik nieuwe busjes er in die ik door laat steken en dan laat ik het huis uitdraaien.
Dan krijg je die busjes aan de binnenkant nog wel goed met de boring.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lekker een weekendje met het gezin op pad geweest.
Dus niet veel gedaan maar had nog wat tijd.
De 2e carb in elkaar gezet.
Pakkingen op het spruitstuk gemonteerd.

Afbeelding

Plaat er op en daar weer de volgende pakkingen op.

Afbeelding

Carbs gemonteerd en gekoppeld.

Afbeelding

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor ruben » zo 13 mar 2016 21:41

net of het er gewoon zo op hoort

MaartenKlop
Knipperlichtje
Berichten: 49
Lid geworden op: do 20 okt 2011 21:29
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor MaartenKlop » zo 13 mar 2016 21:59

Ruud,

Met name bij lage toerentallen (gesloten gasklep) zouden er problemen op kunnen treden, maar inderdaad ga eerst maar eens uitproberen.
Achteraf uitdraaien is inderdaad een goede oplossing in dit geval, mits de venturiboring nog rond is, is bij mij vaak niet het geval. In dat geval kan een dremeltje + geduld uitkomst bieden.

Verder mooi werk!!

Zou je mij kunnen vertellen waar je die kogelgewrichtjes etc. vandaan haalt?

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » zo 13 mar 2016 22:05

Zou je mij kunnen vertellen waar je die kogelgewrichtjes etc. vandaan haalt?
Dit was toen de goedkoopste die ik via google kon vinden.

http://www.jvmotors.nl/a-40947583/rem-s ... wricht-m6/
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » do 17 mar 2016 20:10

Ga van 1 van die slechte radiateurs het koelblok laten vervangen.
Dus ga de buitenkant afmaken.
Oud en nieuw stuk op 1 lijn gelegd.

Afbeelding

2 kanten aan elkaar bakken en de binnenkant vlak slijpen.

Afbeelding

Radiateur er op.

Afbeelding

En vouwen maar.
Dan de andere kant aftekenen en afslijpen.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » do 17 mar 2016 20:11

Ook er aan gebakken.

Afbeelding

Klaar.

Afbeelding

Komt nog een frame omheen, staat al een poos in de afbijt.

Afbeelding

Schoon.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Dikkie » za 19 mar 2016 13:53

Goed bezig, jij doet ook echt nooit aan half werk he.. ;)

Vraagje! Origineel heeft de wep 1 carburateur, op dat ene oliebad-luchtfilter zitten. Nu ga jij voor 2 carbs die dus beide lucht nodig hebben. Ga je dat redden met de capaciteit van 1 luchtfilter, of ga je daar wat anders voor verzinnen? Is zoiets te berekenen, of is dat puur op basis van trial and error?
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » za 19 mar 2016 22:07

Goed bezig, jij doet ook echt nooit aan half werk he.. ;)

Vraagje! Origineel heeft de wep 1 carburateur, op dat ene oliebad-luchtfilter zitten. Nu ga jij voor 2 carbs die dus beide lucht nodig hebben. Ga je dat redden met de capaciteit van 1 luchtfilter, of ga je daar wat anders voor verzinnen? Is zoiets te berekenen, of is dat puur op basis van trial and error?
Je zegt het zelf al, ga zelf wat in elkaar bakken en dan zien hoever we ermee komen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » ma 21 mar 2016 20:40

De linker radiateur is onderweg naar de revisie en die andere slechte voorzien van oude trilrubbers en slangen.
Met deze ga ik dus de motor testen en reinigen.

Afbeelding

2 wartels aanpassen, zodat ze in de carbs gedraaid kunnen worden.

Afbeelding

Afdraaien, om nu het draad er recht op te krijgen met de boorkophouder de snijmoer tegen de wartel houden en dan beide met de hand draaien.

Afbeelding

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » ma 21 mar 2016 20:40

Die zit er lekker recht op.

Afbeelding

Nog een ring pas maken.

Afbeelding

Benzineleiding beetje vouwen en doen, links en rechts zijn even lang met even veel bochten, als er 1 anders is dan zoekt de benzine de weg van de minste weerstand, en zal 1 carb eerder aangevuld worden dan de andere.

Afbeelding

Trompen voor op de benzinepomp

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Dubbele Carbs.

Berichtdoor Hoppa69 » ma 21 mar 2016 20:40

Alles gemonteerd, dat grijze tussen stuk wordt in de toekomst vervangen voor een electrische benzine afsluiter.

Afbeelding

Met een spiegel tijdstip 1e cilinder opzoeken.

Afbeelding

De reserve ontsteking gaat er even in, na de wissel zet ik de elektronische over.

Afbeelding

Geplaatst met nieuwe bougies.

Afbeelding

Wat metertjes er aan gehangen, ga is kijken of synchroniseren wil lukken met het setje van mijn motorfiets.
Alleen nog olie, water en de uitlaatpot en dan is kijken of er leven in komt.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 21 gasten