Dubbele Carbs.
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 94
- Lid geworden op: wo 03 jan 2007 23:39
- Locatie: Nederhorst den Berg
- Contacteer:
Re: Dubbele Carbs.
Dank u!
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Dit weekend was het zandhazenbivak in oirschot.
Dus de dubbele carbs, konden is goed getest worden.
De gehele reis 80 graden, nieuw koelblok.
Daar gelijk lpg getankt en een nette 1 op 2.6 verbruik.
Simpel wat tafels en stoelen voor dat eventjes.
En een een chineese rijsttafel wezen halen.
De rapido ga je steeds meer zien.
Het evenement was uitverkocht.
Dus de dubbele carbs, konden is goed getest worden.
De gehele reis 80 graden, nieuw koelblok.
Daar gelijk lpg getankt en een nette 1 op 2.6 verbruik.
Simpel wat tafels en stoelen voor dat eventjes.
En een een chineese rijsttafel wezen halen.
De rapido ga je steeds meer zien.
Het evenement was uitverkocht.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
De volgende dag naar de heide.
1500 hectare speelterrein, zo ook door het bos.
1500 hectare speelterrein, zo ook door het bos.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Verzamelen om een burgertje te scoren.
Ze waren lekker.
Menig had de kap open om de hitte kwijt te raken.
De mijne had het ook goed gehouden, steeds rond de 95 graden maar dan wel op 2000 toeren houden en de banden af laten lopen naar 1 bar.
Onder de 2000 toeren werd het al rap te heet, terrein moet ook eigenlijk op benzine.
Dat is voor de volgende keer.
Zit nog te denken om ook een electrische ven voor de radiateur te fabrieken.
In het zand een verbruik van 1 op 1.2
Ze waren lekker.
Menig had de kap open om de hitte kwijt te raken.
De mijne had het ook goed gehouden, steeds rond de 95 graden maar dan wel op 2000 toeren houden en de banden af laten lopen naar 1 bar.
Onder de 2000 toeren werd het al rap te heet, terrein moet ook eigenlijk op benzine.
Dat is voor de volgende keer.
Zit nog te denken om ook een electrische ven voor de radiateur te fabrieken.
In het zand een verbruik van 1 op 1.2
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Dubbele Carbs.
En merk je het ook in de trekkracht? En weet niet wat je verbruik hiervoor was maar klinkt niet alsof het heel erg gestegen is
-
- Clublid
- Berichten: 647
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: Dubbele Carbs.
Ruud
kon je behalve een behoorlijk hoge temperatuur en benzineverbruik merken dat je meer vermogen had in het terrein?
kon je behalve een behoorlijk hoge temperatuur en benzineverbruik merken dat je meer vermogen had in het terrein?
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
Re: Dubbele Carbs.
Leuk om dit project eens in het echt gezien te hebben! Nogmaals hoofddeksel af !
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Ik vindt dat hij veel beter op pakt maar ik kan niks met zekerheid zeggen.En merk je het ook in de trekkracht? En weet niet wat je verbruik hiervoor was maar klinkt niet alsof het heel erg gestegen is
Dit is weer een andere jxld en de versnellingsbak heb ik opnieuw opgebouwd.
In die vorige zat zo'n rare klap als je over ging van 1 naar 2, dat is geheel weg.
Hij krijgt vele malen meer lucht en ook nog is van buiten en niet die bloedhete lucht van onder de motorkap.
Als je normaal 1 carb heb, dan staat die in de midden, dus de weg van het mengsel naar cilinder 1 of 6 is veel verder weg dan cilinder 3 en 4
Die van mij staan nu tussen 1 en 3 en 4 en 6.
Als ik het ooit nog is doe dan las ik er een tussenschot in.
Dan heb je echt 1 carb voor 1-2 en 3 en die andere voor 4-5 en 6
Worden dan alleen 2 carbs die er ook normaal alleen op staan.
Hij gaat voor een zijklepper zekers niet verkeerd.
Durfde niet harder als 90 maar had nog een berg over.
Als je dan op het gas trapt hoor je hem echt goed verder oppakken.
Op benzine moet ik nog testen, dan komen de acceleratiepompen erbij en die geven een flinke straal benzine.
Dit was de 2e keer dat ik daar reed, ben niks tegen gekomen waar hij moeite mee had.Ruud
kon je behalve een behoorlijk hoge temperatuur en benzineverbruik merken dat je meer vermogen had in het terrein?
Maar er reden meer weppie's met de standaard motor, heb niks gehoord van auto's die niet ergens op kwamen of vast zaten.
Dus kan er niks over zeggen.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op zo 11 sep 2016 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Lang niet zo mooi als wat je met linda in elkaar heb geknutseld.Leuk om dit project eens in het echt gezien te hebben! Nogmaals hoofddeksel af !
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Dubbele Carbs.
Ieder zijn vakLang niet zo mooi als wat je met linda in elkaar heb geknutseld.
-
- Matgroentje
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 17 nov 2019 20:52
Re: Dubbele Carbs.
Hi,
I was wondering do you know the crankshaft bearing numbers on the shells that you used in the JXLD engine please?
Thanks
Paul
I was wondering do you know the crankshaft bearing numbers on the shells that you used in the JXLD engine please?
Thanks
Paul
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Hello Paul.
If you need bearings ore the NSN numbers.
Go here and scroll down a bitt.
The dutch word for main bearings is Hoofdlagerset
And for the pistonrodbearings the word is Drijfstanglagerset
https://vandamonderdelen.nl/daf/ya-328/01-motor.html
If you need bearings ore the NSN numbers.
Go here and scroll down a bitt.
The dutch word for main bearings is Hoofdlagerset
And for the pistonrodbearings the word is Drijfstanglagerset
https://vandamonderdelen.nl/daf/ya-328/01-motor.html
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten