BE-16-26 (KL-71-02?)

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor Oberland » wo 09 jan 2019 21:46

Ziet er weer heel strak uit.
Welk merk roestomzetten gebruik jij?

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » wo 09 jan 2019 23:19

Welk merk roestomzetten gebruik jij?
Loctite 7500, over het algemeen goeie ervaring met loctite en is in de buurt goed te verkrijgen.

https://www.klium.nl/loctite-7500-232587-210378

Werkt snel en makkelijk, ook in grote hoeveelheden te krijgen en dacht zelfs in spuitbussen. Ondanks dat het zelf drogend is ook geen probleem als ik er met 2 Komponenten verf overheen ga zoals bij sommige andere soorten.

Jos
Hercules Held
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 07:51
Locatie: Alphen a/d Rijn/ Garderen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Jos » za 19 jan 2019 15:59

WoW Ruben,
Ik heb door drukte tijd niet op forum gekeken maar wat heb jij veel aan je daffie gedaan man nadat ik hem de laatste x heb gezien :-)

Echt mooi :D

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » za 19 jan 2019 23:30

Ach we doen af en toe wat en hopen dat het goed komt :lol:
Maar moet nu even wachten, veel werk, en een deel ervan moet eerst klaar zijn voorbij de daf achterin de hangaar kan zetten en hij niks in de weg staat.
Maar moet nu langzaam een beetje gaan opschieten want wij toch wel graag met de wagen naar het jubileum met Pasen.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 12 feb 2019 21:37

zo er is weer wat DAF tijd, en ook weer plek in de hal om eraan te kunnen werken.

Eerst maar eens wat verder uitgekleed.
Afbeelding

weinig foto's van de binnenkant gemaakt, dacht dat het wel redelijk voor zich spreekt, bij de watertemperatuur meter de "kabel" niet knikken want dat is stiekem een buis. Alles zo netjes mogelijk losgehaald ondanks dat ik eigenlijk van plan ben zoveel mogelijk van de kabelboom voorin te vervangen maar een goed voorbeeld schaad nooit natuurlijk.
Afbeelding

Alles naar de motorruimte getrokken

Afbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 12 feb 2019 21:42

beginnetje gemaakt om alles wat naar links of achteren gaat naar het verdeeldoosje naast de BAFkast te trekken.

Afbeelding

de piepe is leug zeggen ze hier dan :mrgreen:

Afbeelding

En dit kan aan de kast blijven zitten, zijn dus de draden die de cabine zelf in gaan of daar van die bruggetjes maken. Even samen met die andere zekerings kast kijken wat van beide het beste is. Bij deze lijken de plaatjes met de nummers wat beter maar er is al wel weer 1 van de zekering veertjes met blokje en al afgebroken omdat de schroefjes te vast geroest zitten :evil:

Afbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 12 feb 2019 21:49

Hoofdreden dat ik de bedrading zover eruit wil hebben is dat deze slang tussen het verdeelkastje en het chassis nou niet echt denderend meer is :cry:
Afbeelding

Al met al schiet het best lekker op dacht ik.
Afbeelding

Hier ook mooi leeg
Afbeelding

Wat ik tot nu toe zie aan chassis valt niet tegen maar toch erg benieuwd wat ik straks ga tegenkomen hieronder...... Alle bouten zijn alvast wat gelost en nogmaals in de WD40 gezet. Nog een paar laatste zaken losmaken en dan staat hij er hopelijk met 1 of 2 dagen naast :D

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » do 14 feb 2019 08:40

werd dus 1 dag.... :D was alleen nog de 4 montage bouten, gas pedaal met stang los maken en de tank aanwijzerdraden. De clipjes van de buisjes waar de tankdraden door liepen kreeg ik met geen mogelijkheid los daar tussen de cabine en de bak dus die is in 1 geheel eraf gehaald.

Afbeelding

geeft wel lekker de ruimte zo, achteraf had ik misschien toch veel beter afgelopen jaar al meteen die cabine eraf kunnen trekken..... :roll:

Afbeelding

Bovenkant van de tanks alvast wat schoongemaakt, wat er onder die dikke zwarte laag vandaan komt valt me helemaal niks tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Chassis ziet er ook nog goed uit, aan de lnker kant vrij kaal maar de rechterkant zit nog best goed in de verf maar een extra laagje zal vast niet schaden.
Afbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » do 14 feb 2019 08:45

Maar heb dus in de aanbieding, 1 mooie cabine, goed geventileerd, lekker fris voor in de zomer :evil:

Afbeelding

Montage punten zijn wel wat verzwakt :oops:

Afbeelding

Vuil van een paar decenia

Afbeelding

En ook de geforceerde cabine koeling is in goede staat.
Afbeelding

De dashboard kastjes moet ik nog even kijken hoe ik dat ga aanpakken, deze zijn zeker achterin een stuk slechter dan de gene die met de andere cabine kwamen maar de voorplaten, dus de platen waar je tegenaan kijkt zijn wel weer een stuk beter......
Of even kijken wie er hier ook alweer van die mooie nieuwe kon maken :lol:

Afbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 19 feb 2019 20:58

zo nog ietsje verder met uitkleden...... Kan er nu goed bij, tenminste, die moeren van die tank banden kom je nooit goed bij geloof ik zolang de H-bak eronder hangt. En ben blij dat ik geen lier heb ineens :lol: Deels daarom heb ik ook de binnenste banden aan de voorkant los gemaakt.
Afbeelding

Dan kan je iets beter zien waar je mee bezig bent, maar met een snijplaat om de draad schoon te maken kwam ik er niet goed genoeg op, tenminste niet met de houder met armen.
Afbeelding

Maar nu kan het dus gewoon zo :wink:
Afbeelding

Maar er zit altijd weer zo'n dwarsligger bij :evil:
Afbeelding

En dan staat tie er zo bij........ Lijkt mij voor dit jaar kaal genoeg
Afbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 19 feb 2019 21:14

Stukken van het chassis kaal gemaakt en nieuw in de verf, Vilt strips eraf getrokken, zat niet of nauwelijks roest onder gelukkig en in plaats van het vilt nu siliconen rubber plakstrips erop geplakt wat dus geen vocht vast houd.
Afbeelding

Die zelfde strips op de linker tank gefreubeld, tank is alleen schoongemaakt, oude verf zat er prima op en betere verf en primer dan vroeger kan je nu niet meer kopen dus lekker laten zitten.
Afbeelding

De tank ligt alweer op zijn plek, past prima zo, bandjes ook alweer op hun plek
Afbeelding

En met nieuwe borgmoeren weer vast getrokken, de draad had ik al met de snijmoer behandeld en dat was een verademing ten opzichte van het los halen. Maar eens zien wanneer de andere tank gedaan kan worden maar als het zo een beetje meezit kan de cabine er al weer opgelegd worden voor het einde van de week

Afbeelding

Gebruikersavatar
albertvrijborg
Vierwielend Vooruit
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor albertvrijborg » di 19 feb 2019 22:25

Goed bezig ruben ziet er prachtig uit .
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl :lol:

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » vr 22 feb 2019 08:08

tweede tank ligt er ondertussen ook al weer op, spandband ervan van een stuk nieuwe bout voorzien natuurlijk,

Dan maar eens beginnen met het terug plaatsen van de cabine. De rubbers van de voorste 2 punten waren nogal ver heen :(
Afbeelding

Is dus een soort sandwich van 2 stalen ringen met een rubber ring er tussen gevulkaniseerd, flink op zoek geweest maar niks gevonden wat er op leek.
De bouten waren ook al redelijk ver heen
Afbeelding

Dus andere ringen gezocht, viel ook nog niet echt mee maar dit kwam redelijk in de buurt, moest alleen het binnen gat iets opboren van 10 naar 13 mm. Vel gewapend rubber erbij en knippen maar. Paar bouten opgezocht die toch maar in een hoekje op een nieuw doel aan het wachten waren, daar de draad van doorgetapt en afgezaagd en we kunnen weer. De achterste bouten waren nog prima en de rubber vellen die daar moeten waren nog prima.
Afbeelding

Dus toen het ding gehaald waar het allemaal om ging :D
Afbeelding

Grof ernaast gehangen en klaar voor montage :!:
Afbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » vr 22 feb 2019 08:16

net boven de montage punten gehangen, ringen stapeltjes ertussen aan de voorkant en de plaatjes aan de achterkant, bouten er door geprikt en een beetje wiebelen en schuiven tot hij er mooi op leek te passen.
Afbeelding

Hier ook alles prima, zit niks tussen klem of wat dan ook.
Afbeelding

En daarna de bouten maar eens flink aangetrokken, mooie stap voorwaarts
Afbeelding

Moet zeggen, moet er gewoon weer aan wennen dat er weer zo'n grote groen bak tussen de cabine en de motor zit
Afbeelding

Dit lijkt ook al weer mooi :D
Afbeelding

Meteen alvast wat zaken opgehangen, krijgen nog wel eens een opknapbeurtje maar nu niet, heb nog zat te doen voor het 20 jarig bestaan.
Afbeelding

Dan deze meteen maar even aanpakken
Afbeelding

En op het dashboard kastje kwam ik dit nog tegen, waarschijnlijk heeft er ooit "koppels af" op gestaan maar iemand die even graag wou komen helpen had het woordje AF al kwijtgemaakt per ongeluk :cry:
Afbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Hoppa69 » vr 22 feb 2019 08:53

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten