BE-16-26 (KL-71-02?)

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » za 24 sep 2016 11:55

Sommige mensen verdienen ook gewoon een rot schop. :twisted:
Denk dat de prijs hier redelijk bekend was en dan kunnen ze boel redelijk verkopen met een redelijk doorloop. Op deze manier wordt de doorloop wel minder denk ik en of daar iemand mee opschiet?

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » vr 07 okt 2016 13:45

Zo de nieuwe lagers zijn binnen voor een wat schappelijker prijsje dan van Dam mij voorschotelde.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verschil lijkt me duidelijk

Cups in de naaf getikt, alles netjes nieuw ingevet, flinke laag in de naaf zelf en de moeren gemonteerd en na het afstellen geborgd.

Dat was dus links voor, rechts achter lagertjes prima, dus lekker nieuw vet erin en weer terug gezet.

Links achter zag er op het eerste gezicht goed uit, buitenlager netjes maar binnenlager had een rare deuk in de kooi en na een beetje draaien om te kijken of alles nog goed liep had ik ineens dit in de handen :cry:

Afbeelding

Ook maar weer nieuw dus....de astap zelf had ook wat rare putjes dus denk dat daar al eerder wat niet goed gegaan is. Even de putjes wat uitgepolijst en de toppen eraf geschuurd zodat het binnen lager weer normaal past dan gaat het wel weer goed.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dus wat je krijgt als je je door piloten laat helpen...... en ernaast nog een ander werk projectje die snel klaar moet dus ietsje minder tijd voor het dafje.
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:40, 3 keer totaal gewijzigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » ma 10 okt 2016 21:37

vandaag lekker met de rembekrachtiger bezig geweest, weinig spannend gelukkig, even kijken of het grote membraan goed blijft anders die oo als nog vervangen.
Viel ineens mijn oog op de kentekenplaten die in de bak liggen, waarvan de voorste nog op de takkenvanger zit.........

Afbeelding

Volgens mij mag er met deze platen al een jaar of 16 niet meer op de openbare weg gereden worden, andere zitten er ook niet bij :| Dacht dat het ook een APK punt was om te controleren voor de zogenaamde GAIK platen met codes maar vooral herkenbaar aan het blauwe vlakje met EU cirkel en NL erin.

Zou dus goed kunnen betekenen dat de auto al zo lang niet op de weg geweest is maar ondanks dat we geen APK meer hebben zal de plaat wel aan de GAIK eisen moeten voldoen. Was toch al van plan blauwe platen te laten maken, iemand hier toevallig ervaring met het aanvragen van nieuwe platen en dan meteen in blauw???
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: BE-16-26

Berichtdoor Daffieduck » ma 10 okt 2016 21:48

blauwe platen kun je zonder problemen (bij) bestellen. Is een beetje hetzelfde verhaal als met een witte plaat. De gele platen moeten ze allerlei gegevens voor hebben, en de oude platen moet je dan weer inleveren, maar blauw kun je zonder problemen bestellen.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Hoppa69 » ma 10 okt 2016 22:59

Weet nog van de overstap naar dat nl er op dat ze dan in je kenteken een droogstempel van het gaik er in knepen.
Als je die dus niet heb, zou je dus aan gele met nl er op moeten kunnen komen zonder problemen.
En niet zoals ik de fout maken dat ze bij blauwe laten maken de oude gele moeten hebben.
Ik ben mijn gele dus kwijt geraakt en zoals al hier boven vermeld, blauw kun je laten maken zonder problemen.
Alleen kenteken overleg met het bouwjaar er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 11 okt 2016 20:50

Ja die droogstempel is wat lastiger met dat plastic pasje van tegenwoordig.
Hoe het er dan wel uit ziet ben ik nog niet achter. Zal er wel eens induiken, en desnoods eerst nieuwe gele en dan daarna maar blauwe

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Hoppa69 » di 11 okt 2016 22:26

Voor die blauwe hoef je niet eerst om die gele lijkt mij.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor peter80 » wo 12 okt 2016 11:17

Blauwe kan je zo bestellen, heb je geen nieuwe gele voor nodig
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » wo 12 okt 2016 21:51

remcilinder links achter ook vol prut....
Afbeelding

rechts achter zat ook vol maar was nog soort van smeuig :? maar ook netjes schoon nu en beide achter cilinders nieuwe cupjes en alles gangbaar gemaakt. Rechts achter was de enige waarbij de lange stalen zuiger los zat tot nu toe, de onderste kwam gelukkig met de luchtspuit na een paar keer proberen, voor links achter was toch echt de vetspuit nodig.

Rechts achter zitten ook 2 rare groeven in de cilinder, denk niet dat de cup zo hoog komt of heeft iemand andere ervaringen? dan moet ik maar eens op zoek naar wat anders.
Afbeelding

membraan van de bekrachtiger is ok niet meer je van het, even kijken hoe het gaat, anders ook maar nieuw. Zit ook een flauw deukje in de pan, weet niet of dat ook nog invloed kan hebben maar er kwam wel ongeveer 2 liter remvloeistof uit de pan zetten........ denk dat er daarom niet meer geremd kon worden.
Afbeelding

rest van de bekrachtiger was ook rijkelijk voorzien van smeuige bagger...
Afbeelding

Afbeelding

zo zag de naaf rechts achter er dus uit
Afbeelding

Maar gelukkig past alles nog :D

Afbeelding

nu het laatste wieltje
Afbeelding

lagers zien er gelukkig goed uit en vallen niet uit elkaar

Afbeelding

Afbeelding


hopelijk morgen even tijd om de laatste remcilinder te doen, dan ontluchten en de vaccuum slangen naar de bekrachtiger vervangen en dan zou de remmerij het toch weer moeten doen denk ik.

Uitlaat is weer dicht gebakken dus die kan er ook weer onder, voor ik het linker voorwiel er weer op zet eerst even de klepspeling nakijken en indien nodig bijstellen en dan zou er toch gereden moeten kunnen worden en kan ik langzaam het plaatwerk oppakken
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:51, 3 keer totaal gewijzigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » do 13 okt 2016 19:39

laatste remcilinder ook een grote bagger/gruis zooi, cilindertjes flink vast maar ook hier het cupje in best redelijke soepele toestand, ik bewaar ze maar denk dat ze voor nood nog best kunnen. Vreemd genoeg de zelfde rare groeven als in de rechter achter remcilinder, misschien nog wel ietsje erger, allen vergeten er een foto van te maken :? Iemand dit al eens eerder gezien?

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik er nu toch redelijk de ruimte had meteen de klepjes maar gecontroleerd, moest wel koud maar gelukkig staan daar ook waardes voor in het boek, alles stond mooi op maat dus hoefde niet te stellen.
De slangen naar de bekrachtiger waren bij de bekrachtiger zelf al niet meer zo fris maar in de motor ruimte nog erger, dus ga die eerst maar vervangen voor ik alles daar in de wielkuip weer terug bouw.

Afbeelding

Ondertussen via facebook een paar redelijke voorspatborden gevonden, hopelijk heb ik ze snel deze kant op, moeten helaas wel helemaal uit reserve belgie komen maar dar vinden we wel wat op, schijnt dat iemand van de club daar bij de zelfde man ook een motor heeft gekocht, wie weet kan die ze een stukje mee op weg nemen..

Zet er een beetje haast achter nu om het technisch voor elkaar te krijgen, met een beetje geluk kan het dafje dan mee naar de sleuteldag in november,
zou natuurlijk wel leuk zijn
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:53, 3 keer totaal gewijzigd.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » ma 17 okt 2016 22:46

Vandaag weer een bij van Dam geweest voor wat kleine zaken die ik nodig had.
Canvas flapjes van de deuren waren nogal vergaan, hadden ze gelukkig liggen
Afbeelding

flapje voor rechts was net zo duur als het hele raam voor links....... das makkelijk kiezen
nog 2 radiator flappen, uitlaatpakkingen en voor de zekerheid revisie setje voor de in de pan van de rembekrachtiger meegenomen. Helaas konden we geen ontluchters vinden voor de bekrachtiger, die zijn bij mij een beetje rond helaas en de bovenste kom je met een griptang ook niet bepaald bij :evil:

Afbeelding

Voor ik naar van Dam ging mijn gerepareerde uitlaat demper opgehaald en daarna mijn "nieuwe" velgen met goeie bandjes helaas 2 verschillende soorten velgen maar de spoeling voor deze maat begint ook vrij dun te worden.

zo zit er nog niks
Afbeelding

potje met nieuwe mantel uit pantser staal, 3 mm, iets dunners hadden ze daar niet

Afbeelding

en dar hangt tie al weer

Afbeelding

Als ik de remmen goed afgevuld en ontlucht heb eens kijken hoeveel dat in geluid scheel

Afbeelding

toch maar snel eens en paar blikjes groen aanschaffen, dat rode ziet er niet uit :|
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 23:00, 3 keer totaal gewijzigd.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Hoppa69 » ma 17 okt 2016 22:56

Mot gezegd worden.
Het heeft lang geduurd voor je er 1 had maar je gaat er ook echt voor. 8)
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » ma 17 okt 2016 23:07

:D :D
altijd leuk om te horen, zoals al eerder gezegd, eerst even zien dat ik er redelijk mee de weg op kan, en dan eens langzaam in een meer jaren project alles aanpakken

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 18 okt 2016 20:16

Nou vandaag de remmen verder ontlucht, waren bij het rechter voorwiel, verdorie vergeten de pot op tijd te vullen :evil: :evil:
Kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen.......... Maar goed, als ik de kleur van de remvloeistof bekijk is dat ook niet zo heel erg, wordt nog steeds schoner bij elke ronde ontluchten.

Maar had de linker accu bak er al weer in om te de motor te draaien en de toerenteller te testen. Om de toerenteller kabel in te bouwen moest ik een draad weghalen die door het zelfde gat in het brandschot zat en daarvoor had ik de 2 paneeltjes met de klokken er even uitgewipt en naar voren gekanteld, dat heb ik geweten.

Afbeelding

Afbeelding

slangetje naar de oliedruk meter geknapt :( hele dashboard van binnen is nu tegen roesten beschermd, helaas een jaar of 20 te laat :evil:

Snel nieuw slangetje laten maken

Afbeelding

morgen maar weer eens om een bus remvloeistof misschien voor de zekerheid maar 2 en maar weer opnieuw alles ontluchten en kijken of ik dan wel klaar ben met de remmerij, wordt wel eens tijd om een stukje te rijden
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 23:04, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
albertvrijborg
Vierwielend Vooruit
Berichten: 516
Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor albertvrijborg » wo 19 okt 2016 17:03

goed bezig man ,leuk project
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl :lol:


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten