BE-16-26 (KL-71-02?)
Moderator: ruben
BE-16-26 (KL-71-02?)
eindelijk is het dan toch gelukt, ben naar Valkenburg geweest, even gezellig met Ron koffie gedronken, bij het marine vliegkamp museumpje geweest, voelde me goed thuis daar op het vliegveld, en heb uiteindelijk de knoop door gehakt, heb besloten nu mijn DAF te kopen.
Zoals een paar hier wel zullen weten, de beschrijving was eerlijk en niet of nauwelijks naast de waarheid, dus ze mag nog even bij Ron in de mooie hal blijven staan, dan kan ik hem daar zover nakijken en klaarmaken dat ik de rit richting Deventer/Teuge kan maken.
Gelukkig was Ron al bezig geweest met nieuwe/betere onderdelen te zoeken en die krijg ik er allemaal ook om tot een mooi en goed einde te komen.
Hier alvast wat fotootjes:
hier stond ze dus
takkenrek en grille waren er al af
torpedo was bekend dat tie niet zo best was, zitten 2 nieuwe bij
cabine is ook niet helemaal meer waterdicht, maar zit ook een "nieuwe" net gestraalde en geprimerde bij
denk dat de uitlaat wat luid is
spiegel is niet best meer, net iets slechter dan de linker kant, zitten ook op de verkeerde plek dus moesten toch al nieuwe op
Zoals een paar hier wel zullen weten, de beschrijving was eerlijk en niet of nauwelijks naast de waarheid, dus ze mag nog even bij Ron in de mooie hal blijven staan, dan kan ik hem daar zover nakijken en klaarmaken dat ik de rit richting Deventer/Teuge kan maken.
Gelukkig was Ron al bezig geweest met nieuwe/betere onderdelen te zoeken en die krijg ik er allemaal ook om tot een mooi en goed einde te komen.
Hier alvast wat fotootjes:
hier stond ze dus
takkenrek en grille waren er al af
torpedo was bekend dat tie niet zo best was, zitten 2 nieuwe bij
cabine is ook niet helemaal meer waterdicht, maar zit ook een "nieuwe" net gestraalde en geprimerde bij
denk dat de uitlaat wat luid is
spiegel is niet best meer, net iets slechter dan de linker kant, zitten ook op de verkeerde plek dus moesten toch al nieuwe op
Laatst gewijzigd door ruben op wo 16 okt 2019 20:01, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: BE-16-26
heel. veel. succes met je aanwinst! Met die paar uur per maand die ik aan de Daf kan besteden zou ik deze uitdaging nooit aan durven gaan.
Mooi te zien dat er mensen zijn die het nationale erfgoed veiligstellen voor de toekomst.
Jij bent de komende jaren van de straat.
Ze motten gewoon dit soort projecten door TBS'ers laten doen, dan hebben ze geen tijd (en geen zin) meer om rottigheid uit te halen
(Hooguit de rottigheid uit de daf halen).
Mooi te zien dat er mensen zijn die het nationale erfgoed veiligstellen voor de toekomst.
Jij bent de komende jaren van de straat.
Ze motten gewoon dit soort projecten door TBS'ers laten doen, dan hebben ze geen tijd (en geen zin) meer om rottigheid uit te halen
(Hooguit de rottigheid uit de daf halen).
Re: BE-16-26
Gelukkig is het meeste behalve de demper achter de cabine mooi en hard, tanks schoon, rode reflectors, eigenlijk alles compleet of sommige dingen zelfs dubbel. Ook zit er nog veel origineel gereedschap bij en de prijs was ook niet erg hoog gezien wat er extra bij komt aan onderdelen, anders had ik het er ook niet voor gegeven. De echt rotte delen zijn voor mij ook niet te redden en worden gewoon vervangen maar dat is gewoon sleutelwerk, geen laswerk, dat is voor mij ook lastiger. Gelukkig heb ik wel 2 erg goede laswerkplaatsen in de buurt voor weinig als het nodig word.
Dat is ook van later zorg, eerst de aandrijving en remmen nakijken en dichterbij huis halen, dan eerst maar eens echt schoonmaken en goed inventariseren
Deze foto kwam ik ook nog tegen, waarschijnlijk van waar Ron de daf gekocht heeft, ook toen al niet best, het lijkt er trouwens op alsof de achterkant onder dak heeft gestaan en de voorkant niet.
Dat is ook van later zorg, eerst de aandrijving en remmen nakijken en dichterbij huis halen, dan eerst maar eens echt schoonmaken en goed inventariseren
Deze foto kwam ik ook nog tegen, waarschijnlijk van waar Ron de daf gekocht heeft, ook toen al niet best, het lijkt er trouwens op alsof de achterkant onder dak heeft gestaan en de voorkant niet.
Laatst gewijzigd door ruben op wo 25 apr 2018 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: BE-16-26
Na al die jaren dan toch en dan ook nog in die staat.
Mijn pet gaat weer is af.
Mijn pet gaat weer is af.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: BE-16-26
ze is nog niet klaar Ruud, maar heb er er zin in. Mocht ik vragen hebben, kom ik wel bij je aankloppen
-
- Clublid
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: BE-16-26
dan moet Ruud maar een vliegveldje bij hem achter aanleggen want van jou vandaan naar Ruud is niet naast de deur.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
Re: BE-16-26
Lijkt mij wel, pm systeem werkt en anders gooi ik hier een foto neer met het onderwerp van de vraag, das nog makkelijker. Heb de tijd om het af te wachten.
Als je een project als dit wilt haasten dan heb je denk ik verkeerde verwachtingen
Als je een project als dit wilt haasten dan heb je denk ik verkeerde verwachtingen
Re: BE-16-26
Heren,
Mooi dat alles toch is goed gekomen tussen Ron, Ruben en de Daf
Ruben, veel plezier met je Daf.
Groet
Kees
Mooi dat alles toch is goed gekomen tussen Ron, Ruben en de Daf
Ruben, veel plezier met je Daf.
Groet
Kees
Re: BE-16-26
Na wat heen en weer gemail en andere contact diensten is het eindelijk zo ver dat mij dafje naar mijn thuis vliegveld is gebracht met hulp van de verkoper.
Dit betekent dat we hier heel snel mee aan de gang kunnen, als eerste de remmen nakijken om te kijken waarom ze het niet doen, en dan de motor om te kijken of deze goed loopt en zo niet, waarom dan niet.
Dit betekent dat we hier heel snel mee aan de gang kunnen, als eerste de remmen nakijken om te kijken waarom ze het niet doen, en dan de motor om te kijken of deze goed loopt en zo niet, waarom dan niet.
Laatst gewijzigd door ruben op wo 25 apr 2018 21:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
nog een paar fotootjes van gisteren
de hulpmotor
op het voorlopige plekje
Vandaag alvast wat kleine dingetjes gedaan, oude peut af laten lopen en alvast 1 tank gevuld met gelode benzine, even kijken of er uberhaupt olie in het rem systeem zit, bij de wiel cilinders loopt het eruit dus zit in elk geval niet verstopt, KI gas potje zit ramvol met olie, rem potje zit niks in
Ook even de aandrijving uit de 4 wiel gehaald ook maar even goed de steekassen nakijken dus, gelukkig zitten achter de versterkte assen is, of dat voor ook zo is weet ik niet hoe ik dat moet zien.
Motor is in elk geval te draaien met de slinger dus dat scheelt al iets en de brandstof pomp pomt netjes de nieuwe brandstof op dus een redelijk begin.
Zal ook iets meer foto's maken tijden het werk, weet dat er meer mensen zijn die het graag zien, net zoals ik graag de foto's van anderen bekijk
de hulpmotor
op het voorlopige plekje
Vandaag alvast wat kleine dingetjes gedaan, oude peut af laten lopen en alvast 1 tank gevuld met gelode benzine, even kijken of er uberhaupt olie in het rem systeem zit, bij de wiel cilinders loopt het eruit dus zit in elk geval niet verstopt, KI gas potje zit ramvol met olie, rem potje zit niks in
Ook even de aandrijving uit de 4 wiel gehaald ook maar even goed de steekassen nakijken dus, gelukkig zitten achter de versterkte assen is, of dat voor ook zo is weet ik niet hoe ik dat moet zien.
Motor is in elk geval te draaien met de slinger dus dat scheelt al iets en de brandstof pomp pomt netjes de nieuwe brandstof op dus een redelijk begin.
Zal ook iets meer foto's maken tijden het werk, weet dat er meer mensen zijn die het graag zien, net zoals ik graag de foto's van anderen bekijk
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
Dank je Kees, Ron had wat persoonlijke zaken zeg maar, leg ik je wel eens uit zonder al te vel in details te tredenHeren,
Mooi dat alles toch is goed gekomen tussen Ron, Ruben en de Daf
Ruben, veel plezier met je Daf.
Groet
Kees
Op dit moment loopt alles prima en ga ervan uit dat het zo blijft
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: BE-16-26
Zo, nu is het is mijn beurt.even kijken of er uberhaupt olie in het rem systeem zit
Dit is geen olie maar een vloeistof.
Lekker sleutelen rubben, gaat goed komen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: BE-16-26
als je olie geen vloeistof is heb je ook een probleem
en ja ik ben gewend de boel te vullen met hydraulische olie dus ben aan remolie gewend als vakjargon, wen er maar aan, zal wel vaker gebeuren
en ja ik ben gewend de boel te vullen met hydraulische olie dus ben aan remolie gewend als vakjargon, wen er maar aan, zal wel vaker gebeuren
Re: BE-16-26
Zo vakantie zit er weer op, eerste werk week ook, vandaag even beetje aan de daf prutsen.
even kijken of de motor wil lopen.
bougies maar eens schoonmaken
Vies
Netjes schoongestraald
en allemaal getest
even kijken of de motor wil lopen.
bougies maar eens schoonmaken
Vies
Netjes schoongestraald
en allemaal getest
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 22:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast