Dat de DAF op de zaak staat heeft bepaalde voordelenIk weet wat het is als er een nieuw speeltje in de schuur staat.
Nee echt vrouw, ik ga eerst dat af maken en dan pas daar aan beginnen.
NOT.
BE-16-26 (KL-71-02?)
Moderator: ruben
Re: BE-16-26
Re: BE-16-26
beetje kleine dingen doen zo af en toe is ook leuk.
Had helaas laatst ineens de kop van 1 van de laadbakplanken haak in mijn handen....
dacht dat dat gesoldeerd ofzo zat maar niets bleek minder waar. Na enig gepeuter had ik de oude schroefdraad die nog in de kop zat eruit
Had gelukkig nog een andere haak van Thomas kunnen kopen uit het magazijn maar daar was het voetje vrij slecht van, dus daar de kop ook afgehaald en van een oude voorruit haak ook en daarna weer 1 frisse laadbakplankhaak gemaakt.
Had helaas laatst ineens de kop van 1 van de laadbakplanken haak in mijn handen....
dacht dat dat gesoldeerd ofzo zat maar niets bleek minder waar. Na enig gepeuter had ik de oude schroefdraad die nog in de kop zat eruit
Had gelukkig nog een andere haak van Thomas kunnen kopen uit het magazijn maar daar was het voetje vrij slecht van, dus daar de kop ook afgehaald en van een oude voorruit haak ook en daarna weer 1 frisse laadbakplankhaak gemaakt.
Laatst gewijzigd door ruben op ma 03 dec 2018 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
En omdat de eerste 500 km er weer op zit alvast een beginnetje gemaakt met de 500 KM beurt
Dus als eerste de kop natrekken. Steeds 1 voor 1 de bouten een halve slag los zodat je niet tegen de al opgebouwde frictie zit op te boksen. Dit natuurlijk in de volgorde die in het VTH staat en daarna weer op de juiste moment waarde.
omdat de motor ingebouwd zit is het een stuk minder makkelijk dan de vorige keren. Zo zit het thermostaat huis flink in de weg en de achterste paar zitten vrij vervelend met de zekeringskast maar daar heb ik dan gelukkig een speciaal verlengstuk die om hoekjes kan voor voor de vliegtuigmotoren.
en omdat ik toch bezig was even een paar stickers geplaatst die ik laatst van Jack gekocht had.
Morgen komt als het goed het is de olie en het vet weer binnen en dan kan ik de motorolie wisselen en alle vet punten weer eens doorsmeren.
Dus als eerste de kop natrekken. Steeds 1 voor 1 de bouten een halve slag los zodat je niet tegen de al opgebouwde frictie zit op te boksen. Dit natuurlijk in de volgorde die in het VTH staat en daarna weer op de juiste moment waarde.
omdat de motor ingebouwd zit is het een stuk minder makkelijk dan de vorige keren. Zo zit het thermostaat huis flink in de weg en de achterste paar zitten vrij vervelend met de zekeringskast maar daar heb ik dan gelukkig een speciaal verlengstuk die om hoekjes kan voor voor de vliegtuigmotoren.
en omdat ik toch bezig was even een paar stickers geplaatst die ik laatst van Jack gekocht had.
Morgen komt als het goed het is de olie en het vet weer binnen en dan kan ik de motorolie wisselen en alle vet punten weer eens doorsmeren.
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 516
- Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
- Locatie: hoogeveen
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Kijk super goed bezig gaat plaatje worden
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl
Re: BE-16-26
projectje cabine wissel maar eens begonnen.
Altijd eerst een plaatje om terug te kunnen kijken hoe het ook alweer in elkaar moest.
dan de achterhuif er maar af, scheelt straks ruimte als hij uiteindelijk achter in de hoek van de hangaar gaat.
Takkenrek komt dan als volgende.
Voorbumper eraf gehaald, bij het eraf trekken kun je het beste aan de zijkant je hand eromheen slaan, in de ruimte tussen de buitenplaat en de montage plaat. Vorige keer had ik hem aan de bovenrand vast en dan komen je vingers vanzelf de dwarsbalk tegen en dat koste me toen bijna een vingertopje en een nagel.
Dan de motorkap, dat zal iedereen wel weten hoe dat moet.
en dan als 1 geheel het eerste spatbord samen met de torpedo eraf getild, lomp en groot maar anders kom je zo moeilijk bij de bovenste rand waar de torpedo op het spatbord zit. Bij de accubak is goed te zien hoe de cabine, en trouwens de accu bak zelf er aan toe zijn.
alles bij elkaar een goed uurtje werk, volgende week weer verder
Altijd eerst een plaatje om terug te kunnen kijken hoe het ook alweer in elkaar moest.
dan de achterhuif er maar af, scheelt straks ruimte als hij uiteindelijk achter in de hoek van de hangaar gaat.
Takkenrek komt dan als volgende.
Voorbumper eraf gehaald, bij het eraf trekken kun je het beste aan de zijkant je hand eromheen slaan, in de ruimte tussen de buitenplaat en de montage plaat. Vorige keer had ik hem aan de bovenrand vast en dan komen je vingers vanzelf de dwarsbalk tegen en dat koste me toen bijna een vingertopje en een nagel.
Dan de motorkap, dat zal iedereen wel weten hoe dat moet.
en dan als 1 geheel het eerste spatbord samen met de torpedo eraf getild, lomp en groot maar anders kom je zo moeilijk bij de bovenste rand waar de torpedo op het spatbord zit. Bij de accubak is goed te zien hoe de cabine, en trouwens de accu bak zelf er aan toe zijn.
alles bij elkaar een goed uurtje werk, volgende week weer verder
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 516
- Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
- Locatie: hoogeveen
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Goed bezig ruben wordt weer keer tijd om keer te komen buurten haha
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl
Re: BE-16-26
mag altijd dat weet jeweer keer tijd om keer te komen buurten haha
Re: BE-16-26
Gaan we gewoon weer verder
steunwieltje eraf
steunwiel spatbord als volgende....geeft al wat meer weer waarom het ook al weer moest.
Vandaag maar 1 moertje gehad dat op de snelle manier los ging
Die er ook maar af gehaald, heb ik nog nodig voor de nieuwe
Andere kant zelfde verhaal, eerst het wiel
Hier is weinig maar dat hem vast houdt
En van een beetje plamuur was en van de vorige eigenaren ook niet vies
Komt weinig moois onder vandaan
En wat er af kwam was al weinig fraaier, heb nog andere liggen dus maar eens kijken wat de beste zijn later.
Dan het voorspatbord aan deze kant ook maar eraf
En maar en begin maken met de vloerplaten. Moest de verf rond de boutkoppen wegbikken want dat lag bijna vlak met de plaat zelf door alle verflagen
En na veel graven een van de bouten gevonden waar de cabine mee vast zit.
steunwieltje eraf
steunwiel spatbord als volgende....geeft al wat meer weer waarom het ook al weer moest.
Vandaag maar 1 moertje gehad dat op de snelle manier los ging
Die er ook maar af gehaald, heb ik nog nodig voor de nieuwe
Andere kant zelfde verhaal, eerst het wiel
Hier is weinig maar dat hem vast houdt
En van een beetje plamuur was en van de vorige eigenaren ook niet vies
Komt weinig moois onder vandaan
En wat er af kwam was al weinig fraaier, heb nog andere liggen dus maar eens kijken wat de beste zijn later.
Dan het voorspatbord aan deze kant ook maar eraf
En maar en begin maken met de vloerplaten. Moest de verf rond de boutkoppen wegbikken want dat lag bijna vlak met de plaat zelf door alle verflagen
En na veel graven een van de bouten gevonden waar de cabine mee vast zit.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Wat een roestbak
Maarre lekker bezig Ruben!
Maarre lekker bezig Ruben!
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: BE-16-26
Als het goed is is dat roest straks een heel stuk minder ineens, en voor de rest, we prutsen maar wat raak en hopen dat het goed komtWat een roestbak
Re: BE-16-26
Moet nog een 1 vliegtuig afmaken voor de DAF achterin de hangaar kan blijven stil staan dus maar even de voorbalk aangepakt.
Komt weer genoeg zooi vanaf...
Nog een hoop oude slijpsporen terug gevonden, waarschijnlijk uit de fabriek.
Wat me opvalt is dat ik hier de rode primer vrijwel nergens tegen kom en dat de bovenste tapeind kappen veel verder uitsteken dan de onderste.
Nog een niet traceerbaar nummer rechts bovenop gevonden.
Steuntjes voor de torpedo's en spatborden eraf gehaald.
Boutjes zijn nogal uitgeslagen en geoxideerd.
1 ook zo krom als een hoer en de draad fiks beschadigd.
Maar gelukkig had ik nog een handvol oude propellerbouten liggen van een supercub Alleen de draad even door tappen en op maat maken.
Begonnen met verf verwijderen maar zeker de spatbord beugels zijn redelijk geroest dus denk dat ik het straalkastje maar weer eens uit het stof moet trekken.
Nog een driftige poging gedaan om dit weer wat rechter te krijgen maar dat gaat hem niet worden, is met het vervoer naar Teuge een te groot trekoog in gebruikt
Komt weer genoeg zooi vanaf...
Nog een hoop oude slijpsporen terug gevonden, waarschijnlijk uit de fabriek.
Wat me opvalt is dat ik hier de rode primer vrijwel nergens tegen kom en dat de bovenste tapeind kappen veel verder uitsteken dan de onderste.
Nog een niet traceerbaar nummer rechts bovenop gevonden.
Steuntjes voor de torpedo's en spatborden eraf gehaald.
Boutjes zijn nogal uitgeslagen en geoxideerd.
1 ook zo krom als een hoer en de draad fiks beschadigd.
Maar gelukkig had ik nog een handvol oude propellerbouten liggen van een supercub Alleen de draad even door tappen en op maat maken.
Begonnen met verf verwijderen maar zeker de spatbord beugels zijn redelijk geroest dus denk dat ik het straalkastje maar weer eens uit het stof moet trekken.
Nog een driftige poging gedaan om dit weer wat rechter te krijgen maar dat gaat hem niet worden, is met het vervoer naar Teuge een te groot trekoog in gebruikt
Re: BE-16-26
Zo, stralen blijft toch in veel gevallen het mooiste
voor de zekerheid in de roestomzetter gesmeerd.
Meteen nog maar even wat zaken uit de kast opgediept, heb ze toch dubbel bij de 2de cabine gekregen. Deze even slachten en die nare deuk eruit halen.
Lijkt alweer en stuk anders, binnenkant wordt wit, is niet zoals het hoort maar hij zit toch al in zo'n donker hoekje dus alle beetjes die het dan lichter maken helpen.
voor de zekerheid in de roestomzetter gesmeerd.
Meteen nog maar even wat zaken uit de kast opgediept, heb ze toch dubbel bij de 2de cabine gekregen. Deze even slachten en die nare deuk eruit halen.
Lijkt alweer en stuk anders, binnenkant wordt wit, is niet zoals het hoort maar hij zit toch al in zo'n donker hoekje dus alle beetjes die het dan lichter maken helpen.
Laatst gewijzigd door ruben op wo 09 jan 2019 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BE-16-26
Deze ook maar,
en de motorkap beugels en luchtfiltersteun en nog wat kleine zaken.
en wat nog niet groen was meteen ook maar groen gemaakt.
en de motorkap beugels en luchtfiltersteun en nog wat kleine zaken.
en wat nog niet groen was meteen ook maar groen gemaakt.
Re: BE-16-26
De voorste dwarsbalk ook even de meest roestige plekken ontroest en voor de zekerheid wat omzetter erop.
Toen dat uitgehard was de beugels maar gemonteerd, de oplosser werkt meteen als primer dus er zit een goede laag aan beide kanten.
En weer groen.......
De achterkant en onderkant neem ik een keer mee als ik de draagarmen eraf heb, wil die voor de zekerheid wel een keer bekijken maar dit jaar niet meer, probeer nu toch het begin van het seizoen te halen en met Pasen ongeveer te kunnen rijden.
Toen dat uitgehard was de beugels maar gemonteerd, de oplosser werkt meteen als primer dus er zit een goede laag aan beide kanten.
En weer groen.......
De achterkant en onderkant neem ik een keer mee als ik de draagarmen eraf heb, wil die voor de zekerheid wel een keer bekijken maar dit jaar niet meer, probeer nu toch het begin van het seizoen te halen en met Pasen ongeveer te kunnen rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten