BE-16-26 (KL-71-02?)

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Jan de Weijer
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: di 21 jan 2014 17:58
Locatie: Tiel

Re: BE-16-26

Berichtdoor Jan de Weijer » za 29 okt 2016 19:20

Ruben , als de mechanisatie om de hoek de firma Kramp als leverancier heeft , dan is dit, 40527CC het artikel nr. En anders is het keerring 40x52x7CC , is met stof lip .

Grtz Jan
Niet kunnen bestaat niet 8)

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » za 29 okt 2016 20:30

Ja die doen ook Kramp, goed om te weten, je wordt alvast ontzettend bedankt Jan, ga er maandag morgen wel even langs, bij hun zelfs goeie kans dat ze ze op voorraad hebben, hun magazijn is zo onwijs groot..... zelfs UNC en UNF bouten in dieerse maten op voorraad, moet ik nog even bij snuffelen wat precies, zullen vast goedkoper zijn dan overal maar vliegtuig boutjes in te draaien

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » ma 31 okt 2016 21:41

Keerringen zijn besteld, morgen binnen, nu nog tijd vinden om ze op te halen en monteren.

Remmen zeken mij zo af dat ik eens even nagedacht heb, volgens het VTH gaat er ongeveer 1 liter remvloeistof in het syteem, rechtsachter net zo lang gepompt tot er ruim een liter doorgespoeld was, en dus ook ondertussen ook bijvullen, en dat voelt al een heel stuk beter, maar na wat onderdeeltjes halen iets verderop remde het weer ietsje minder dus denk dat ik dat trucje maar eens bij alle ontluchtings punten ga uitproberen.

Omdat er op elk voertuig dat niet volgens bepaalde richtlijnen is gemarkeerd maar toch op het vliegveld rijd een rood wit geblokte vlag of zwaailamp moet zitten, en ik deze zo snel nergens vandaan kon toveren het gene gepakt wat er goed dicht bij komt, zit rood en wit in tenslotte :lol: :lol: .
Afbeelding

Daarvoor eerst weer de hele voorkant in elkaar geknutseld das makkelijker vlagenstokken plaatsen. Zwaailamp ligt ook al klaar maar eens even nadenken waar ik die het beste kan plaatsen. Maar zo in het zonnetje is was het lekker sleutelen.
Laatst gewijzigd door ruben op ma 11 jun 2018 23:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor Dikkie » ma 31 okt 2016 21:59

Mag ik een tip geven?

Voorkant bak aan bestuurderszijde, en dan op een uitschuifbaar pootje. Omlaag/eraf bij normaal rijden en omhoog/aan en zichtbaar als je eens over een landingsbaan besluit te rijden :D
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » ma 31 okt 2016 22:07

zat ook te denken om een vrij korte stang in 1 van de vlaggenstok houders te zetten met een mill connector in de bumper met afdekdopje zodat hij snel en makkelijk te wisselen is. Desnoods met een bout dwars door de vlaggenstok houder.

zelfde verhaal heb ik een beetje met de voor knipperlichten, deze vind ik niet mooi, das zeker, maar een andere mooie oplossing ben ik ook nog niet tegen gekomen helaas.

en ehm, over de landingsbaan is nooit een echt goed idee, die is tijdens openingstijd toch echt verboden terrein voor alles wat geen vliegtuig is dus dat hou ik maar zo, met of zonder zwaailamp :mrgreen:

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor Dikkie » di 01 nov 2016 17:25

Als je het zwaailicht voor je bak monteert kan-ie op een stok om boven het voertuig uit te steken zonder dat het er debiel uit ziet :lol:

Als je je vlaggestokhouder pakt zie ik een tweetal opties..
- Kort: je schijnt jezelf in je gezicht
- Lang: Voertuig ziet er heel maf uit en dan kom ik te twijfelen of dat enkele boutje van de houder sterk genoeg is!

Voor knipperlichten zijn hoopies opties voor. Ik heb nu dezelfde knippers als dat op de zijkant van de bak zitten, gemonteerd op de spatborden. Ziet er wel aardig uit dacht ik zo.
Je kan je verduisteringskoplampen vervangen voor knipperlichten.
Je kan net je daglicht (spatbord) laten knipperen als je handig ben.
Je kan een 2e daglichtje plaatsen naast het origineel op een verbredingsplaatje, maar dan met oranje glas en knipperend.

Dus.. wat wil je? :P
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » di 01 nov 2016 22:17

geen van de oplossingen vind ik echt mooi maar denk dat ik de optie van knipperende stadslichtjes ga proberen te doen, doet het minste afbreuk aan de voorkant en is het meest rustig, zitten al zoveel verschillende lampen op op zoveel verschillende plaatsen en alle opties blijf ik een beetje zo'n aangeplakt idee bij houden :|

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » wo 02 nov 2016 21:25

Omdat ik graag mijn trekhaakje wil kunnen gebruiken ens een beetje navraag gedaan, verzekering is vrij duidelijk, als de trekhaak dor de RDW is goedgekeurd, dan is er geen enkel probleem....... daar was dus wat mee.
Daarna dus de RDW een bericht gestuurd via de site, wat te doen om dat ding op mijn kenteken te krijgen???? werd netjes een dag later gebeld dat ik een getekende brief moest sturen via de site met daarin de vraag om de trekhaak bij te schrijven. Had al vaker zoiets gehoord en dan gezien dat er 750 kg werd bijgeschreven en verder niks, maar goed dacht ik, beter dan helemaal niets......
Dus getekende aanvraag ingediend, kreeg ik vandaag het volgende antwoord:


Geachte heer, mevrouw,

U vraagt om trekgegevens te vermelden in het kentekenregister voor het voertuig met kenteken BE-16-26. De trekgegevens zijn echter niet bekend bij de RDW.

Om het kentekenregister aan te passen, heb ik de trekgegevens van het voertuig nodig. Ik heb één van de volgende verklaringen nodig:

- een verklaring van de registrerende instantie uit de Europese lidstaat van waaruit het voertuig in het verleden is ingevoerd in Nederland. In deze verklaring moet staan wat het voertuig geremd en ongeremd mag trekken.
Of:
- een verklaring van de voertuigfabrikant van uw voertuig wat de aanhangwagengewichten zijn.

Of:
- een verklaring van de Nederlandse importeur waaruit blijkt wat de nationale Nederlandse goedkeuring van het voertuig is, met de daarbij behorende aanhangwagengewichten.

Of:
- een foto van het typeplaatje van uw voertuig waaruit de aanhangwagengewichten te herleiden zijn. Vermelding van b.v.GVWR (maximum massa voertuig) en GCWR (maximum massa samenstel). Deze foto wordt als een fabrieksverklaring gezien. Het aanhangwagengewicht wordt dan GCWR-GVWR

U kunt/wilt geen verklaring overleggen
Indien u niet een van deze verklaringen kunt/wilt overleggen, kan op uw eigen verantwoordelijkheid overgegaan worden tot de volgende vermeldingen in het kentekenregister:

Ongeremd aanhangwagengewicht: 750kg.
Geremd aanhangwagengewicht: 1995kg.

Als deze gewichten voor u niet toereikend zijn, zou er eventueel op hogere aanhangwagengewichten getest kunnen worden. U dient dan echter wel rekening te houden met keuringskosten die kunnen oplopen tot ongeveer €500,00.

U wordt verzocht om onderstaand formulier in te vullen en binnen 4 weken aan mij te retourneren.

Heeft u vragen?
Heeft u na het lezen van deze brief vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met 0900 - 07 39.

Met vriendelijke groet,

Jaap Wubs
Technisch Medewerker afd VRD Veendam
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Formulier: verzoek tot vermelding aanhangwagengewichten in het kentekenregister.

Te richten aan:
RDW
Afd. VRD
Postbus 30.000
9640 RA Veendam


het eerste punt waarom gevraagd word zou de RDW zelf zijn en die hebben net gezegd dat ze het niet weten dus dat valt af.
2 de en derde punt heb ik gewoon een mail voor naar DAF zelf gestuurd, even afwachten.
4de punt, dat plaatje kenen we denk ik wel en geeft niet de informatie zoals de RDW dat vraagt dus valt ook af.

Blijft de optie van 750 ongeremd/1995 geremd nog over onder eigen verantwoording, dat lijkt mij al niet verkeerd.

Dus ik wacht even af of ik uberhaupt antwoord van DAF krijg en zo niet denk ik dat ik voor de gewichten op eigen verantwoording ga.

Zal eens navragen wat er gebeurt als ik voor de allerlaatste optie ga, namelijk bij de RDW mijn trekhaak laten keuren, of deze keuring dan ook geldig zou zijn voor alle andere trekhaken van het gelijke type, als dat zo is kunnen we misschien met een aantal clubleden/de club de kosten delen en heeft iedereen er profijt van.

Zal iedereen op de hoogte houden hoe het afloopt.....

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: BE-16-26

Berichtdoor Mar2 » wo 02 nov 2016 23:02

Ik kan me vergissen, maar het lijkt me dat er sprake is van een verschil tussen "gekeurd" en "goedgekeurd". Wat er naar mijn overtuiging voor de RDW 'blind' goedgekeurd is (wat blijkt uit de vermelding van de gewichten op het kentekenbewijs) zijn die 750kg ongeremd en 1995kg geremd. Dat is een goedkeuring voor de wegenverkeerswet, die naar de verzekering toe voor eigen risico is.

Volgens mij heb je een voor de verzekering goedgekeurde trekhaak als die trekhaak een goedkeuring heeft door een keuringsinstantie, wat n.m.m. niet persé het RDW hoeft te zijn. Is dat niet het geval, dan mag je met een deugdelijk gemonteerde trekhaak maximaal 750 kg trekken. Volgens mij zowel voor de RDW als de verzekering.

Naar mijn idee is het dus zo dat als je er een type-goedgekeurde trekhaak op zet, je die 1995 kg mag trekken en de verzekering daarover niet kan mauwen omdat de trekhaak nu eenmaal een typegoedkeuring heeft. Wil je meer, voor de RDW, dan moet je een typegoedkeuring aanvragen.

Of mis ik iets?

Je kunt vervolgens wel als privépersoon een typegoedkeuring aanvragen op jouw nu nog ongekeurde trekhaak, maar dat geldt dan alleen voor jouw trekhaak. Want aangezien je geen trekhaak-fabrikant bent die onder één typegoedkeuring meerdere trekhaken fabriceert, kun je die typegoedkeuring nooit van toepassing laten zijn op de trekhaken van anderen. De RDW kan er tenslotte nooit op vertrouwen dat anderen diezelfde trekhaak hebben.

My 2ct

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » wo 02 nov 2016 23:42


Als de RDW, na keuring, de trekhaak bijschrijft op het kentekenbewijs, dan voldoet deze in onze ogen aan de Nederlandse wetgeving.


Dat was wat mijn verzekering zei, maar je punt klopt wel deels, ik heb duidelijk gevraagd dat het om bijschrijven van de trekhaak en trekgewicht gaat, het enige waar de RDW het over heeft is het trekgewicht.

Weet eigenlijk niet of er ook een trekhaak goedkeuring op het kenteken bewijs staat, vroeger stond dat er volgens mij alleen een trekgewicht op als je ook een trekhaak had en kreeg je daarom een nieuw kentekenbewijs.

Kan er natuurlijk een trekhaak met goedkeuring op zetten maar ik kan nergens iets vinden over de montage, er zit naar mijn mening nogal een verschil of een trekhaak in de bumper geschroefd zit of met een goeie verbinding aan je chassis.

Zal er wel een mail achteraan doen om te vragen of dat verhaal inderdaad op gaat voor mijn huidige trekhaak of dat dat een apart verhaal is. Zoals gezegd goed punt, blij met je reactie.

Hebben de genen hier op het forum met het FEHAC verhaal wel een duidelijke omschrijving voor de trekhaak/koppeling?

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor Dikkie » do 03 nov 2016 11:40

Volgens mij is de makkelijkste en kortste klap om kentekenpapieren te kopieren van een 126 m'et trekgewicht, en die dan op te sturen voor omzetting van jouw papieren. Dan toon je aan dat dit type voertuig X kilo op kenteken kan en mag hebben..
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » do 03 nov 2016 12:06

Heb ondertussen de RDW gebeld om nog wat opheldering.
In hun ogen is de 1000 Kg trekgewicht op het type plaatje in de cabine, zeker omdat op dat plaatje ook het serienummer staat, voldoende bewijslast om de originele trekhaak goed te keuren in combinatie met het trekgewicht en dan is dit ook een goedkeuring volgens de nederlandse verkeerswet en dus ook geldig voor de verzekering.
Er gaat dus een brief met aanvraag formulier en een foto van het type plaatje naar de RDW en dan wordt er 1000 Kg trekgewicht op kenteken gezet.

Zal kopietjes maken voor wie de zelfde weg wil bewandelen

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: BE-16-26

Berichtdoor peter80 » do 03 nov 2016 18:35

Meer als 1000 ga je ook niet krijgen. Hogere gewichten zijn indertijd met de fehac regeling genoteerd, nu alleen nog het gewicht op het typeplaatje.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26

Berichtdoor ruben » do 03 nov 2016 18:50

Is in elk geval beter dan 750 en veel meer heb ik niet nodig maar was wel leuk geweest

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26

Berichtdoor Hoppa69 » do 03 nov 2016 20:33

In hun ogen is de 1000 Kg trekgewicht op het type plaatje in de cabine, zeker omdat op dat plaatje ook het serienummer staat, voldoende bewijslast om de originele trekhaak goed te keuren in combinatie met het trekgewicht en dan is dit ook een goedkeuring volgens de nederlandse verkeerswet en dus ook geldig voor de verzekering.
Das wel makkelijk dan met die typeplaatjes die ik nieuw heb laten maken in de 314.
FF tekeer met de slagcijfers of photoshop en klaar.
Of mis ik wat ?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast