BE-16-26 (KL-71-02?)

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26 (KL-71-02?)

Berichtdoor ruben » vr 09 okt 2020 15:29

Dus daarna de ruimte maar goed schoon gemaakt van oude kit resten, wel zorgen dat er niks terug valt in de motor door de terugloop gaatjes onderin.
Afbeelding

En daarna weer met kit de nieuwe erin gezet, heel voorzichtig wat passen en duwen en met de hand er uiteindelijk in gekregen en zachtjes op de rand nog wat nagetikt.
Afbeelding

Na een nachtje om de kit te laten uitharden het vliegwiel schoongemaakt en de rand voor de keerring met olie ingesmeerd en het vliegwiel er weer in getild en goed gekeken dat ik niet ergens mijn vingers tussen de tanden en het huis zou krijgen.
Afbeelding

toen de moeren erop en op moment gezet, en daarna kijken hoe de splitpen gaten uitkomen. 1 was goed en de rest natuurlijk niet dus weer los en wat heen en weer wisselen tot ze allemaal voor het gat zaten op de juiste torque waarde van 70 Ft/Lbs zaten en daarna uiteraard nieuwe splitpennen geplaatst..
Afbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26 (KL-71-02?)

Berichtdoor ruben » vr 09 okt 2020 15:34

Koppelings plaat erbij gepakt en goed op de markering gelet, deze kant dus tegen het vliegwiel.
Afbeelding

Toen even een hand vol doppen gepakt en deze combi is prima
Afbeelding

Past namelijk prima in het lager in het vliegwiel en in de koppelings plaat als een centreerpen.
Afbeelding

Daarna de druk groep erop gezet, nog voor het oog de koppelingsplaat ietsje omhoog gezet en de bouten op de juiste waarde aangedraaid, 25 tot 29 Ft/Lbs, ik pak dan meestal de hoogste waarde, als er een moment range is bij splitpen moeren zou je juist de laagste waarde pakken, alles aandraaien, de sleutel instellen op de hoogste waarde en dan verder draaien tot het gat oplijnt zonder de hoogste waarde te bereiken.
Afbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26 (KL-71-02?)

Berichtdoor ruben » vr 09 okt 2020 15:39

Toen de krik weer naar de andere kant gezet, blijkt een stuk beter te werken
Afbeelding

en weer met span bandjes want met het inschuiven kan het wel makkelijk zijn als je de achterkant van de bak bijvoorbeeld apart iets kan optillen ten opzichte van de voorkant.
Afbeelding

Dan weer even sturen en wiebelen en dan schuif je hem er als het goed is zo in, zo ver mogelijk met de hand aandrukken en met een paar bouten rondom langzaam erin trekken toe alles goed vast zit.
Afbeelding

En dan hebben we weer dit, de rest spreekt voor zich ga ik van uit.
Afbeelding

Daarna testritje gemaakt, keerring lijkt prima te zijn maar nu ligt er ook benzine onder de auto net na het rijden dus volgend project, vervangen brandstof pomp :twisted:

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: BE-16-26 (KL-71-02?)

Berichtdoor Hoppa69 » vr 09 okt 2020 16:36

het vliegwiel er weer in getild en goed gekeken dat ik niet ergens mijn vingers tussen de tanden en het huis zou krijgen.
Mocht het ooit nog is een keer voorkomen, ik draai altijd in de 2 bovenste schroefgaten 2 langere bouten, die gebruik ik dan als handvatten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: BE-16-26 (KL-71-02?)

Berichtdoor ruben » za 10 okt 2020 14:32

Mocht het ooit nog is een keer voorkomen, ik draai altijd in de 2 bovenste schroefgaten 2 langere bouten, die gebruik ik dan als handvatten.
Goeie tip, die ga ik onthouden


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast