dafya126

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

johnwant
Matgroentje
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 feb 2015 11:34

dafya126

Berichtdoor johnwant » zo 18 okt 2015 01:50

ik heb een daf ya126,er is een oud motorblok in geplaatst,de daf levert te weinig vermogen en komt niet op temperatuur,max 65°,ik heb op cilinder 1 en cilinder 6 geen compressie,oliedruk is goed,
mij is vertelt dat door het stilstaan van het blok de kleppen kunnen vastzitten,ik heb de klepspeling gecontroleerd en deze is goed,ook is het koelwaterpeil en het oliepeil goed,ontsteking is nagekeken en in orde,heeft iemand misschien een goede tip,

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: dafya126

Berichtdoor Hoppa69 » zo 18 okt 2015 09:39

Als je kleppen vast zouden zitten, kan je ook geen klepspelling controleren, je kleppen blijven immers in een verkeerde stand staan.

Blok proberen zo warm mogelijk te krijgen.

Bougie's er uit, van cilinder 1 de kleppen op tuimelen zetten, net als bij kleppen stellen en dan in het bougiegat van cilinder 6 met b.v. een oude bougie een perslucht aansluiting maken.
Versnellingsbak in zijn 4.
Iemand goed op de rem laten gaan staan.
Lucht blazen.
Komt er lucht uit je carberateur, dan is je inlaatklep niet in orde.
Komt er lucht uit je uitlaat, je raad het al, dan is je uitlaatklep niet in orde.
Komt er lucht uit je olievuldop, dan is je zuiger niet in orde.

Vervolgens, zelfde verhaal maar dan 6 tuimelen en op 1 blazen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

johnwant
Matgroentje
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 feb 2015 11:34

Re: dafya126

Berichtdoor johnwant » zo 18 okt 2015 11:43

hoppa69
bedankt voor je reactie,ik wordt alweer wat wijzer,uit je reactie blijkt dat de kleppen niet vastzitten,ik ga je advies opvolgen en met lucht de boel eens controleren.


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten