YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Alle vraag- en aanbodtopics die zijn voldaan gaan hierheen. Hier hoeft niet meer op gereageerd te worden (maar het mag nog wel)

Moderators: ruben, Thomas

jawb
Hercules Held
Berichten: 63
Lid geworden op: do 29 jan 2009 21:47
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor jawb » zo 04 okt 2015 13:14

Beste heren/geïnteresseerden/gegadigden,

Het hele avontuur vanaf de staat van het voertuig tot aan de locatie waar ik zit is denk ik transparant en duidelijk.
Deze week word hij opgeladen en "verdwijnt" in de oven samen met het kenteken.
Als " Hobbyboer" van de Daf familie moet je keuzes maken want ik ben geen museum.
Geen interesse?
No hard feelings, want voor de oud ijzerprijs heb ik weer vier nieuwe banden voor mijn YA 328, zo werkt het.
Je kunt niet alles willen in het leven en daarom ga ik er maar laconiek mee om!

Groet

Jij denkt, ik word een forumlid en verkoop even een auto en als het dan niet gelijk lukt zet een je hoge rug op.
Pleurt die 328's dan ook maar in de oven want een Daf familielid wordt je niet....

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor Daffieduck » zo 04 okt 2015 14:51

Voor de oud-ijzerprijs kun je altijd wel geïnteresseerden vinden denk ik zo (waaronder ikzelf :-) )

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor ruben » zo 04 okt 2015 22:14

oud ijzer prijs net opgezocht, €512,00 voor 3200 Kg ongesorteerd oud ijzer, jou dafje zal minder opbrengen omdat het ook andere grondstoffen bevat. Bied je bij deze de helft meer.
Je sneer als laatste reactie lijkt mij totaal niet gepast, maar ieder mag zijn zegje doen toch? er waren toen al serieuze reacties en nergens stond dat je er heel snel van af moest. Ook het feit dat je meerdere keren niet reageerde op de vraag van foto's geeft mij, en ik denk meerderen, niet het gevoel dat alles heel transparant is, en het avontuur waar je het over hebt heb ik nog helemaal niks van terug gevonden. Je praat meer als een handelaar.

Mijn bod staat hier voor iedereen te zien, nu is het aan jou om te antwoorden.

Dikke-Daf
Matgroentje
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 14 sep 2015 22:33

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor Dikke-Daf » ma 05 okt 2015 12:05

Beste JAWB, Daffie Duck en Ruben,

Ik vind de reactie/opmerking van JAWB een beetje buitensporig en weinig fatsoen bevatten.
Heb op de allereerste plaats nooit beweerd dat ik een die hard forumlid ben en een handelaar ben ik helemaal niet.
Saillant detail: het is de allereerste keer dat ik überhaupt iets verkoop want ik ben ( uit oogpunt van aankoop van rekwisieten ) alleen actief als koper op bijvoorbeeld marktplaats/GAF92.
Mijn toenadering op deze site is eerlijk en oprecht en zal nooit overvragen want u bent allen Daf kenners.
Ik zet ook geen hoge rug op maar ik heb momenteel een luxe probleem; ernstig tekort aan ruimte en ik moet dus kiezen; Naar een ander pand en/of afstoting.
Ik ben net als u een Daf liefhebber ( reeds 40 jaar ) en heb op mijn 17e het YA 328 rijbewijs gehaald op de Ripperdakazerne te Haarlem in 1975.
Over sentiment gesproken, ja ik heb wel iets met Daf.
Inderdaad, ik had wat duidelijker moeten zijn met bijvoorbeeld het verstrekken van foto's dat klopt.
Aan de andere kant is een ieder bij mij welkom, is aankoop nooit verplicht en kunt u hier gewoon onder het genot van een kop koffie al u Daf verhalen kwijt in mijn garage.
Nogmaals van mijn kant helemaal geen irritatie als het voertuig niet snel word verkocht, feit is wel dat als hij langer blijft staan je een keuze moet gaan maken.
Mijn Daf YA 328 de "oven in pleuren" is geen goed taalgebruik en ik heb mij nooit als Daf familielid voorgesteld en ben dat ook niet. Wat ben ik dan wel; Ben zeer nauw verbonden aan Defensie en zou in de toekomst voor de YA126 club wat kunnen betekenen voor locaties waar in he terrein gereden kan worden, reünies, slaapplaats op kazernes en/of bivak plaatsen. Het leven draait niet alleen om geld en wat de auto's mij werkelijk hebben gekost krijg je er nooit meer uit! Voor degene die mij niet normaal aan willen spreken of mij gewoon met respect willen behandelen, zoals een ieder met respect behandeld wil worden; tel eerst tot tien en oordeel pas als je mij ziet en leert kennen.
Heb ten alle tijden het beste met mijn Defensie collega's en ex collega's voor en kunnen altijd bij mij terecht.
Aangezien je niet een ieder te vriend kan houden zie ik de opmerking als iets wat er bij hoort en stoor mij hier niet aan! Ik weet wel dat de YA 126 club kameraadschap en saamhorigheid zeer hoog in het vaandel heeft staan en dat het bij de YA 126 club niet alleen om auto's gaat maar ook om mensen anders heb je geen bestaansrecht. Dus als ik een keer de sfeer mag proeven hou ik mij graag aanbevolen! Tot dan. Hartelijke groet,
Laatst gewijzigd door Dikke-Daf op ma 05 okt 2015 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor B. van der Veer » ma 05 okt 2015 12:21

gelukkig een nuchter mens. :D
ik ga niet in op het kopen of verkopen van een voertuig want ik heb al een Daf en ben daar best blij mee.
Maar als je de mensen van onze club een beetje wilt leren kennen kom dan naar de sleutel en (k)leuterdag op 14 november in Apeldoorn bij Ronald Schaufeli, je hoort altijd weer wat nieuws en/of naar de magazijndag op zondag 27 december bij Thomas in Nibbixwoud, is altijd erg gezellig en soms ook nuttig voor een onderdeel wat je al een tijdje zocht :wink: .
Ik kan in het Forum niet zien waar je woont want dat is niet ingevuld maar het is altijd wel de kilometertjes waard.
groet
Bert.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor Kees64 » ma 05 okt 2015 18:55

Heren,

Zal Ron is wat helpen :D :D

Ik ken Ron een "beetje".
Enkele malen contact met hem gehad. (In 1e instantie via iets wat ik te koop had)
Met hem lang over Dafjes gekletst via de telefoon.
Bij mij is hij als een oprechte man overgekomen, echte daf liefhebber!

mzzl
Kees

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor ruben » ma 05 okt 2015 22:35

Hoi Kees, en de rest natuurlijk.

Bedankt voor iets achtergrond info, kan nooit kwaad, zeker niet als de gemoederen wat oplopen.

Wie weet komen we er nog uit, zoals al meer zeggen, in de oven is zonde, zeker als de dag echt zo goed is.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor ruben » ma 05 okt 2015 22:46

Ron, je hebt een PB, hoor graag van je,

Ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor ruben » ma 11 jul 2016 22:37

Deze mag wel in afgeloten Dikkie, staat nu op een ander vliegveld met een nieuwe eigenaar :wink:

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: YA 126 - Leuk en betaalbaar Restauratieproject

Berichtdoor Dikkie » ma 11 jul 2016 23:32

U vraagt, wij draaien.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Afgesloten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten