Even voorstellen: Menno en Corine

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

Mennocorine
Matgroentje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 20:20

Even voorstellen: Menno en Corine

Berichtdoor Mennocorine » ma 31 aug 2015 21:33

Beste liefhebbers,

Ik ben Menno, 23 jaar oud en automonteur.

Mijn vriendin Corine is 21 jaar oud, en is werkzaam bij de dierenambulance.

Samen wonen wij in het prachtige dorp Midlaren (Dr)

We zijn helemaal gek van Alfa Romeo's, en zijn dan ook trots op onze collectie wat bestaat uit acht 33's en één 156.

We zijn sinds 29-08-2015 in het bezit van een Daf YA-126.

Hoe we eraan komen?

We reden wel eens over een afgelegen zandweg om vervolgens met de hond te lopen, aan deze zandweg stond één boerderij met een behoorlijke begroeiing om het huis.
De brandnetels kwamen nog hoger dan het dak van de Daf.
Deze Daf zagen we dus helemaal verwaarloosd staan. We deden onze stoute schonen aan en belde bij het huis aan, na een lang gesprek de vraag gesteld of de man de Daf wilde verkopen.
Dat wilde hij wel, maar hij wist niet of hij nog wel liep na 2 jaar stilstaan in de tuin.
We zijn zaterdagochtend teruggegaan naar het huis, met twee dikke accu's, een jerrycan benzine, en wat gereedschap.
De Daf startte mooi rond, maar sloeg niet aan, er bleek geen vonk te zijn.
Even de dynamo gemonteerd en de verdelerkap eraf gehaald, alles schoongemaakt en teruggemonteerd.
Het was even en druk op de startknop en hij liep, maar dan op 3 of 4 cilinders.
Uiteindelijk een prijs besproken en hebben hem overgeschreven.
De weg naar huis ging prima, de remmen werkte nog goed, de koppeling was super, alleen hadden we geen vermogen doordat hij maar op enkele cilinders liep.

De bedoeling is om hem als eerste eens goed rijdend te maken, vervolgens een aantal roestplekken te herstellen, en hem weer in de juiste kleur schilderen.

Ik zal eens even rondneuzen op dit forum, er zal vast wel wat info bijstaan waar ik wat aan heb!

Zo troffen we hem aan, al hadden we al behoorlijk wat brandnetels weggehaald:
Afbeelding

Dit ben ik met de Daf:
Afbeelding

En Corine met de Daf:
Afbeelding




Groeten Menno & Corine!

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: Even voorstellen: Menno en Corine

Berichtdoor dennis83 » di 01 sep 2015 00:04

Welkom beide hier, altijd mooi te zien dat er weer iets gered wordt uit het veld en weer een nieuw leven krijgt :wink:
Groeten,

Dennis

Afbeelding

Gebruikersavatar
Philip R.J. Beekman
Erelid
Berichten: 119
Lid geworden op: di 20 mei 2008 01:11
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Menno en Corine

Berichtdoor Philip R.J. Beekman » di 01 sep 2015 09:14

Welkom Menno en Corine,

Als je informatie nodig hebt en je wilt het e.e.a. in het echt zien ben je altijd welkom in Buinen. Wij hebben daar met twee leden van de club het e.e.a. staan. Je moet wel een afspraak maken omdat wij daar niet altijd zijn.

Groet,

Philip
Door het juiste te doen vreest gij niemand.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Even voorstellen: Menno en Corine

Berichtdoor Hoppa69 » di 01 sep 2015 12:51

Beide welkom hier, normaal kopen mensen zulke auto´s als sloper, dat je die op gaat knappen, helemaal goed.

Mocht er aan corine nog wat gesleuteld moeten worden, ben ik wel genegen om dat hele eind naar je toe te rijden om te helpen. :mrgreen: :wink:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
Marcel de Boorder
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: di 08 jan 2008 21:55
Locatie: Tolbert

Re: Even voorstellen: Menno en Corine

Berichtdoor Marcel de Boorder » di 01 sep 2015 17:53

Wat leuk! Stond ie links van een boerderijtje 'met enig achterstallig onderhoud' aan een pad van gebroken puin richting het Zuidlaardermeer?

Op 19 september rijdt mijn andere cluppie, de NNLV, de najaarsrit en die start dit jaar op de brink in Zuidlaren. Dus als jullie zin hebben en je de overige cylinders op tijd aan de praat krijgt ... jullie zijn van harte welkom! (Alle andere legervoertuigen trouwens ook :D )

Hoe dan ook: veel succes met het opknappen!
See YA!

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Even voorstellen: Menno en Corine

Berichtdoor Dafinknouleuk » di 01 sep 2015 18:07

Mocht er aan corine nog wat gesleuteld moeten worden
Weet niet hoor, maar is jouw blinde geleidehond nog op vakantie ofzo :shock: denk niet dat er nog veel te sleutelen valt, project is aardig gelukt zeg maar. :lol:

Aan mijn Daf sleutel ik niet zoveel, ik ben meer van het rijden en regelmatig goede verzorging zodat alles soepel blijft, hoe heet dat periodieke onderhoud ook weer in de volksmond? :mrgreen:


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten