velgen gewoon weg?

Over allerhande techniek, niet persé de 126

Moderator: ruben

ronald.k
Knipperlichtje
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 20 mei 2015 09:53

velgen gewoon weg?

Berichtdoor ronald.k » ma 10 aug 2015 22:25

Hoi allemaal,

Had in een andere rubriek al is geschreven dat ik met een restauratie bezig ben van een oude CaDi aanhanger en hem aan het ombouwen ben . Dat gaat eigenlijk wel goed maar op het moment ben ik er ff klaar mee zo pissig ben ik.

Had hier ergens al is geschreven dat ik de velgen aan het ombouwen ben naar tubeless en ook dat ik dan gelijk van die oude Engelse inch maat af ben met springring velgen.
Zo gezegd zo gedaan al heb ik helaas geen foto's er van gemaakt waar ik nu dus flink van baal .
Had dus bij 16inch 7j mercedes velgen het hart er uit geslepen op de lassen en bij de oude geklonken originele spring ringvelgen ook het hart verwijderd en die op maat laten afdraaien daarna de velgen wat verwarmt en gekrompen om het afgedraaide oude hart met steek 6x205.

Daarna de binnenkant van de velg rondom af laten lassen en de 3 velgen weg gebracht om te laten stralen en in ral 6014 laten poedercoaten.

Nu gvd vandaag dacht ik van me velgjes zullen inmiddels toch wel is klaar zijn dus ik naar dat bedrijf .

Daar aangekomen zijn dus me velgen gewoon verdwenen niemand kon ze vinden en toen ik vroeg of ze wel gecoat waren vertelde hij mij dat dat ook niet was gebeurd.
En hij dat gewoon door de drukte vergeten was om ff tussendoor te doen.

maar die lul van een baas daar vermoed met een gezicht vol nep schaamte dat ze misschien wel weggegooid zijn door de stage loper net voor de vakantie?.

Maar al met al dat lul verhaal boeit me totaal niet ben gvd gewoon me velgen kwijt daar en heb er ook menig lelijk woord laten vallen dit omdat hij dacht me enkele tientjes te geven en daar de kous mee af was.
Nou niet dus en dit krijgt zeker heus nog een staartje.

Kan me ff niet meer verzetten om dit werk weer opnieuw te gaan doen nu en weer 3 oude ya126 16inch velgen en 16inch Mercedes velgen te zoeken en kopen om te gaan verbouwen .

Weet niet of er ook kleinere velgen van een unimog bestaan dan 20 inch misschien 17.5 of 18 of zo en geschikt voor tubeless banden? .

Anders moet ik maar 3 betere 16 inch springringvelgen van een ya 126 ergens kopen waar ik banden met het type hn08 profiel op kan zetten bij Heuver vond ik aeolus banden tube type 8.25 r16 hn08 126/122l 14pr lijken mij daar wel geschikt voor op een polynorm .De hoogte klopt aardig (85cm)vergeleken met de oude nato's die eronder zaten.
Intussen wel een heel verhaal geworden :roll:

Groeten Ronald

Patrick
Knipperlichtje
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 13 apr 2012 20:28
Locatie: Sluiskil

Re: velgen gewoon weg?

Berichtdoor Patrick » di 11 aug 2015 15:24

Mooi groen is niet lelijk

ronald.k
Knipperlichtje
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 20 mei 2015 09:53

Re: velgen gewoon weg?

Berichtdoor ronald.k » di 11 aug 2015 17:54

Dank je Patrick voor het mee denken :D .

Velgen had ik goed kunnen gebruiken maar is me iets te ver rijden en heb er 3 nodig. Heb wel met de die maat gegevens van die velgen lopen zoeken online. En heb hier bij mij redelijk in de buurt een bedrijf gevonden met 3 stuks van dit type 18inch velgen van een unimog 411. Heb hem zonet gemaild of hij ze nog heeft liggen ?.

Groetjes en Bedankt Ronald

Patrick
Knipperlichtje
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 13 apr 2012 20:28
Locatie: Sluiskil

Re: velgen gewoon weg?

Berichtdoor Patrick » di 11 aug 2015 18:34

graag gedaan hoop wanneer ik ook eens wat nodig heb er ook mensen mee denken 8)
Mooi groen is niet lelijk

ronald.k
Knipperlichtje
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 20 mei 2015 09:53

Re: velgen gewoon weg?

Berichtdoor ronald.k » vr 14 aug 2015 10:28

Gisteren 3 nette velgen gekocht zijn 9.00 r18 inch van een unimog voor een leuke prijs.

De trekker banden erop zijn nog redelijk en geef ik wel weg aan wie ze dan ook wil hebben? (10.5 breed).

Ga de velgen laten stralen uiteraard bij een ander bedrijf :mrgreen: en er dan humpen in laat lassen bij velgenservice in Oostvoorne voor ze tubeless type te maken.

De man waar ik ze van kocht gebruikte ze ook als tubeless met tube type banden dan ging best zei hij.

Misschien voor de tractor maar niet als aanhanger band voor op de weg lijkt mij.

De velgen komen door de andere et waarde een stuk breder op de polynorm maar nog net binnen het spatbord gelukkig.
Als ze omgebouwd zijn worden ze gepoedercoat in ral 9014 uiteraard en inmiddels heb ik al lopen kijken met wat voor type banden ik redelijk uit kom in laad vermogen/snelheid en hoogte.
Helaas om een beetje richting de oude bandenhoogte(+- 85cm op 16 inch) te komen moet je erg breed gaan want deze banden gaan maar tot 70%. De ideale lichte truck band die ik vond qua maat komt uit china en is hier niet per 3 verkrijgbaar op de markt .

Vond de Continental Contitrac all season met wegprofiel 265/70r18 =83cm hoog en de 275/70r18 =85cmhoog.

Ga er wat foto's van maken en zal ze hier plaatsen hoe en wat het er uit gaat zien.

Waar ik de velgen heb gekocht in Haastrecht stonden ook 20 inch unimog velgen en die ging hij ook maar eens verkopen stonden er toch maar en gebruikte hij niet.

Weet niet of er hier nog interesse voor is zo ja dan geef ik in pb die man zijn nummer wel door.

groeten Ronald


Terug naar “Techniek algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten