Opendag DT

Samen gaan naar een evenement? Wilt u iets organiseren? Heeft u een leuk evenement in het vooruitzicht? Plaats het hier!

Moderators: ruben, Dikkie

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Opendag DT

Berichtdoor wesley » ma 30 mar 2015 22:20

https://www.facebook.com/events/918722564846187/
Dit jaar zonder rommelmarktkramen en er worden diverse daf ya spullen aangeboden.
Grtn v/d Ouwe Daf

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Opendag DT

Berichtdoor Hoppa69 » ma 30 mar 2015 23:16

Ik sla dit jaar maar is een keer over.
De laatste 2 keer zijn zeer tegen gevallen.
Maar als de recensie over de a.s. goed is, ga ik volgend jaar misschien weer is.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: Opendag DT

Berichtdoor Mar2 » wo 08 apr 2015 15:41

Ik sla dit jaar maar is een keer over.
De laatste 2 keer zijn zeer tegen gevallen.
In hoeverre is het je de laatste 2 keer tegengevallen? Welke verwachtingen had je? Want voor een rondritje in een 328 of 126 hoeven veel mensen hier het natuurlijk niet echt te doen. :mrgreen:

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Opendag DT

Berichtdoor Dafinknouleuk » wo 08 apr 2015 16:07

Maatje van me is er heen geweest en vond het een succes: heeft halve 126 gekocht voor wênug die verbouwd is als aanhanger 8)
Kan zo in het rijtje:

Afbeelding

Afbeelding

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Opendag DT

Berichtdoor Hoppa69 » wo 08 apr 2015 22:47

In hoeverre is het je de laatste 2 keer tegengevallen? Welke verwachtingen had je?
Rommelmarktspullen en wat boekjes de eerste keer.

En niet veel beter de 2e keer.

Toen ze dat volledige terrein nog hadden, toen was het prachtig, veel kramen met zooi en lekker de ruimte om wat te zien.

Goed, dat het terrein kleiner is geworden, kunnen de mannen ook niks aan doen.

Maar een kraam met boeken en wat thee kopjes, nee dank u kan ik hier wel in de keuken gaan zitten op mijn paasemus.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Opendag DT

Berichtdoor Hoppa69 » wo 08 apr 2015 22:49

In hoeverre is het je de laatste 2 keer tegengevallen? Welke verwachtingen had je?
Rommelmarktspullen de eene keer.

En de 2e keer een paar kramen met boeken en dat was het.

Toen ze dat volledige terrein nog hadden, toen was het prachtig, veel kramen met zooi en lekker de ruimte om wat te zien.

Goed, dat het terrein kleiner is geworden, kunnen de mannen ook niks aan doen.

Maar een kraam met boeken en wat thee kopjes, nee dank u kan ik hier wel in de keuken gaan zitten op mijn paasemus.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Opendag DT

Berichtdoor Daffieduck » wo 08 apr 2015 23:53

Ik zie nu pas dat mijn post over de Dorstige Types open dag een beetje overbodig was omdat er al een topic over was :? .

Maar ik ben er dit jaar geweest (1e keer), en vond het toch leuk om er rond te lopen. Zonde van de DAF's die buiten op het terrein staan, daar is weinig meer van over, maar dit viel mij ook een beetje tegen van de wagens binnen in de loods. Leek er op dat alles heel goedkoop opgeknapt(lees: geverfd) was. Zonde voor auto's die in een museum staan.
Toch is het leuk opgezet, met uitleg e.d. rondom de auto's en info over waar ze gereden hebben.
Binnen en buiten stonden diverse handelaren met kleding, slaapzakken, tenten, maar ook genoeg onderdelen voor de DAF gezien. Heb er even lekker tussen rondgeneust, wat leuke dingetjes gekocht die we nog nodig hadden (instructieplaatje voor het doorwaden e.d.).

En omdat we op zoek waren naar wat andere bandjes voor de DAF 2 andere gekocht, dr zat alleen nog wel een aanhanger omheen :P . Leek ons voor 175 euro geen miskoop. Al hoewel ik me afvraag of hij met een kratje bier niet al overbeladen is ghehe.

[img]
20150406_131910.jpg
20150406_131910.jpg (207.23 KiB) 10468 keer bekeken
[/img]
Zaterdag gaan we hem ophalen, helaas werkt de verlichting niet, anders hadden we hem met de daf kunnen ophalen. Iemand toevallig nog een stekker liggen die achter in de daf geplugd kan worden ? :D

[img]
20150406_131921.jpg
20150406_131921.jpg (228.83 KiB) 10468 keer bekeken
[/img]

[img]
20150406_131933.jpg
20150406_131933.jpg (216.53 KiB) 10468 keer bekeken
[/img]

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: Opendag DT

Berichtdoor Mar2 » do 09 apr 2015 11:58

Maar ik ben er dit jaar geweest (1e keer), en vond het toch leuk om er rond te lopen. Zonde van de DAF's die buiten op het terrein staan, daar is weinig meer van over, maar dit viel mij ook een beetje tegen van de wagens binnen in de loods. Leek er op dat alles heel goedkoop opgeknapt(lees: geverfd) was. Zonde voor auto's die in een museum staan.
Toen ik er vorig jaar voor de eerste keer kwam (niet op de open dag, maar gewoon tussendoor op een zaterdag) was dat ook wat me opviel. Maar aan de andere kant begrijp/begreep ik wel wat er door sommigen (buiten DT en ook v.w.b. niet UN voertuigen) over gezegd wordt. Het materieel zag er destijds beroerder uit dan we nu denken en minder dan hoe veel particuliere eigenaren hun bezit graag c.q. het liefst willen zien.
Ben je al naar het Nationaal Militair museum geweest om de daar aanwezige YP408 te zien? De voertuigen die naar Libanon gestuurd zijn (want dat is waar het in eerste instantie om draait bij DT) waren niet de beste wagens en werden niet netjes geverfd maar snel overgekladderd. En ze hielden het met het stof, de zon, het zand en de stenen ook niet lang uit. Zeker de verf niet. De vraag is dus even wat realistisch is om een beeld te geven van militaire voertuigen uit Libanon. Zie bijvoorbeeld ook http://unifilcars.nl/car/182/ En daarnaast zijn de middelen natuurlijk beperkt. Rijden is - vooral militair gezien - belangrijker dan mooi. :)

Voor wat betreft de open dag zelf heb ik geen vergelijkingsmateriaal met eerdere jaren, maar naar mijn idee was het wat je je van een open dag van DT mag voorstellen. Dingen om te doen en te zien voor vaders en zonen van verschillende leeftijden (inclusief springkussen). Visserskoor voor wat sfeer. Ontmoetingsplek voor veteranen, koffie/fris/biertje drinken, goodwill voor de stichting en informatie over VN missies en een aantal kramen en handel. 'Voor elck wat wils', zou ik zeggen, maar niet iets om een hele dag mee te vullen. Maar dat hoeft ook niet. Al bij al vond ik het best druk voor een dergelijk vrij specifiek evenement.

Ik was overigens de vent met die snor die het parkeren een beetje in goede banen probeerde te leiden. Dus ik ben natuurlijk niet geheel onbevooroordeeld. :D


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten