Re: 126 Knutselproject
Geplaatst: zo 05 feb 2017 19:58
Voor al uw technische ondersteuning, evenementen, borrelpraat, en meer!
http://ya126.nl/forum/
Verdomd, alsof de duvel ermee speelt. Na het spelen in de zandbak tijdens het Ouwe Stompen Bal overkwam mij vrijwel hetzelfde, zij het met mijn Nekaf. Alsof mijn krukas los in het carter lag, zo schuddebuikte die motor. Na een uurtje afkoelen was er weer niks (of liever: nauwelijks iets) aan de hand. Blijkt dat mijn 2e en 3e cylinder nauwelijks ontsteken als de motor warm is. Hij staat nu bij Bram van Buuren. Mocht het iets zijn dat vergelijkbaar kan zijn (een Nekaf is geen 126 tenslotte, maar het zijn wel allebei motoren ) dan laat ik dat ff weten.Afgelopen weekend naar het Ouwe Stompen Bal geweest bij het NMM, was een hele leuke dag! Heel leuk colonne rijden met begeleiding van de Marechaussee, dus door rood zonder boetes .
Enige minpuntje is dat ik wat problemen met de daf heb ontdekt, namelijk bij landurig stationair draaien, dan begint hij moeilijk te lopen en over te slaan. Als ik het toerental dan niet met handgas boven de 1000 tpm houdt heeft hij heel snel de neiging om uit te vallen.Zelf heb ik het vermoeden dat dit in de ontsteking zit, Ruben zat hier ook al aan te denken. Dus dan ga ik dit weekend het eea maar eens controleren. Kijken of ie vonkt op alle 6, de afstand van de contactpuntjes afstellen e.d. Kortom, ik heb weer wat te doen..
Iets met de LPG installatie wilde ik ook uitsluiten door hem even op benzine te laten lopen, maar op benzine wilde die helemaal niet lopen (nu ook nog niet), dus eerst ga ik zorgen dat hij weer op benzine draait zodat dat uit te sluiten is.Heeft je verdamper wel genoeg warm water? die kan er ook mee kappen als er wat bevriest daarbinnen. en anders idd de ontsteking.
Misschien vergezocht maar als de afzuiging in je ontstekingshuis dicht zit dan krijg je volgens mij geïoniseerde lucht wat ook niet tof is.
links van je contactpunten zit een iniemienie gaatje in het huis waar aan de buitenkant een slang op zit : nippel eraf en met een speld doorprikken + beetje wd40 en dan luchtspuit erop.
Ik zag inderdaad een Nekafje met de kap open staan, nu ken ik ook het verhaal erachter. Ben benieuwd voor je wat of dat het is.Verdomd, alsof de duvel ermee speelt. Na het spelen in de zandbak tijdens het Ouwe Stompen Bal overkwam mij vrijwel hetzelfde, zij het met mijn Nekaf. Alsof mijn krukas los in het carter lag, zo schuddebuikte die motor. Na een uurtje afkoelen was er weer niks (of liever: nauwelijks iets) aan de hand. Blijkt dat mijn 2e en 3e cylinder nauwelijks ontsteken als de motor warm is. Hij staat nu bij Bram van Buuren. Mocht het iets zijn dat vergelijkbaar kan zijn (een Nekaf is geen 126 tenslotte, maar het zijn wel allebei motoren ) dan laat ik dat ff weten.Afgelopen weekend naar het Ouwe Stompen Bal geweest bij het NMM, was een hele leuke dag! Heel leuk colonne rijden met begeleiding van de Marechaussee, dus door rood zonder boetes .
Enige minpuntje is dat ik wat problemen met de daf heb ontdekt, namelijk bij landurig stationair draaien, dan begint hij moeilijk te lopen en over te slaan. Als ik het toerental dan niet met handgas boven de 1000 tpm houdt heeft hij heel snel de neiging om uit te vallen.Zelf heb ik het vermoeden dat dit in de ontsteking zit, Ruben zat hier ook al aan te denken. Dus dan ga ik dit weekend het eea maar eens controleren. Kijken of ie vonkt op alle 6, de afstand van de contactpuntjes afstellen e.d. Kortom, ik heb weer wat te doen..