Normaal gaat ie dan weer uit elkaar en een shim ring (nr. 12) er tussen van een bepaalde dikte, weer vast en met een veerdrukmeter of unster de lagerspanning meten.Ik heb hem eerst aardig vast gedraaid, maar hierna kon ik hem niet meer draaien, dus dat schoot niks op. De moer 2 tandjes losser gezet en nu loopt ie soepel rond.
Tussen de 1500 en 2000 gram.
Nu heb je hem losser gezet en gaat die as tegen 1 lager (je nieuwe in dit geval) aan drukken en komt het lager er tegen over losser.
Steeds dat heen en weer gebonk zorgt ervoor dat op den duur je lagermoer weer los komt ondanks de borgring.
Dus voor de duidelijkheid, die moer is dus niet om je lagers af te stellen.de moer waarmee je de lagers afsteld een stuk was losgelopen.
Als je moer los was en hij zat gewoon met de borgring vast, heeft het op dezelfde manier gezeten zoals jij het er nu weer ingezet heb.
Maar goed, voor 80 euro heb je weer een nieuw lager en wat sleutel plezier.