Even voorstellen: Mar2

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Even voorstellen: Mar2

Berichtdoor Mar2 » di 13 jan 2015 22:50

Hallo, ik ben Frank van der Pol en heb me hier eigenlijk alleen aangemeld om eventuele geïnteresseerden op de hoogte te brengen van de prijsverlaging van een YB616 bij Troostwijk. Daarvoor snuffelde ik al wel met enige regelmaat op dit forum (en andere sites) omdat er nog steeds ergens een groen (in mijn geval eigenlijk: wit) virus in me zit.

Mijn link met de YA126 is dat ik er mijn rijbewijs op gehaald heb toen ik me tijdens m'n diensttijd in 1980 als vrijwilliger voor Libanon opgaf. Als Marechaussee (ook als dienstplichtige, en vandaar ook mijn forumnaam) moest je daarvoor al je rijbewijzen hebben, terwijl ik er nog geen een had. Ik werd meteen vrolijk op een YA328 gezet om te lessen. :shock: Iedereen snapt dat als je nog nooit en auto bestuurd hebt, in een bloedhete cabine met een stok op de motorkap slaan om het ritme van dubbelklutsen te leren terwijl je midden in het Apeldoornse verkeer rijdt, niet de beste manier is je rijbewijs te halen. Dus hoewel dat ritme er uiteindelijk wel in gekomen is hebben ze me verder toch maar laten lessen op een 3500+ Kg YA126 omdat dat toch wat minder stress gaf. Daarna en daarmee kreeg ik bij afrijden in één keer alle (jawel: alle) rijbewijzen. Bij het spreekwoordelijke pakje boter dus. :D Uiteindelijk heb ik daarna in dienst alleen/vooral Nekaf en Jeep Cherokee gereden.

Nu zo'n 34-35 jaar verder zou ik wel weer eens, laat ik maar zeggen 'echt' willen rijden maar d'r zitten maar 25 uren in een dag en m'n garage biedt als het echt moet weliswaar plaats aan één 126 en één Nekaf, maar die garage is de komende tien jaar nog mijn bedrijfsruimte. :? Dus het blijft voorlopig nog bij dromen. En beslissen of ik op termijn voor één YA126 of één Nekaf zal kiezen. Of misschien wel helemaal nooit iets. Het hangt ook een beetje af van de vraag of en wat ik zal kunnen 'behappen' qua techniek en onderhoud. Want ik wil dat uiteraard wel zelf doen.

Tot zover maar ff. Ik zal hier inhoudelijk weinig bij kunnen dragen, maar vond het wel zo netjes om ff m'n neus te laten zien en niet alleen maar iets te blaten in een subject en daarna niks meer van me te laten horen. :)

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Mar2

Berichtdoor Dikkie » wo 14 jan 2015 22:02

Helemaal top dat je je meld, en voel je welkom!

Bedankt voor de tip van de YB, ik heb er de tijd/geld/ruimte niet voor maar er is blijkbaar wel iemand geinteresseerd, de veiling is gesloten met een (1) bod.

Voor in de toekomst, denk er rustig over na en houd ogen en oren open - soms komen er mooie kansen voorbij (en soms ook complete wrakken).
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: Even voorstellen: Mar2

Berichtdoor Mar2 » do 15 jan 2015 00:06

Voor in de toekomst, denk er rustig over na en houd ogen en oren open - soms komen er mooie kansen voorbij (en soms ook complete wrakken).
Neuh... een wrak zal het (hoop ik) niet worden. Maar juist daarom vraag ik me nog steeds af hoe ik er tegen die tijd voor zal gaan zorgen dat het geen kneusje wordt.
Als het zover is zou ik dus liever een exemplaar aanschaffen waarvan ik precies weet wat er goed en niet goed aan is en of ik dat kan behappen (en of het überhaupt wel te fixen is), dan dat ik een half jaar later geconfronteerd word met problemen die je als kersverse eigenaar liever niet hebt. Liever dus een exemplaar van een eigenaar waarvan de omgeving zegt dat-ie z'n wagen prima onderhouden en netjes behandeld heeft en dat-ie er eerlijk over is, dan van een onbekende eenling die niet open is over de gebreken. Maar goed. Dat komt tegen die tijd wel. :)

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: Even voorstellen: Mar2

Berichtdoor Mar2 » di 11 okt 2016 23:21

Even een updateje. Ik kijk hier al een tijdje mee en vind het prachtig wat ik zie, maar ik ben erachter gekomen dat zowel qua ruimte als qua techniek de 126 een maatje te groot is voor mij.
Inmiddels heb ik al even geleden besloten dat ik me zal moeten beperken tot een Nekaf. Vandaag heb ik die knoop definitief doorgehakt met de aanschaf van een Nekaf in UN uitvoering.

Ik zal hier beslist blijven lurken, maar hoe fantastisch ik de wagen waarin ik 36 jaar geleden mijn groot rijbewijs haalde ook vind, ik moet, wil ik mezelf niet in de problemen brengen, me niet gaan vertillen aan een 126.
Wellicht zie ik als Nekaffer de mensen in dit forum nog wel eens in real life.

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Mar2

Berichtdoor Dikkie » wo 12 okt 2016 17:36

En je bent toch wel van plan om technische verslagen en foto's met ons te delen he? ;)
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Even voorstellen: Mar2

Berichtdoor ruben » wo 12 okt 2016 21:59

kunnen wij ook eens kijken hoe zo'n boodschappenwagen er van binnen uit ziet :wink: :mrgreen: :mrgreen:

Veel plezier ermee en ben benieuwd naar je verhalen, kan je ook wel begrijpen, op papier klinkt een 126 niet zo groot maar alles is toch best wel lomp en groot en als je wilt klussen heb je minimal 2 keer de ruimte nodig die de wagen zelf inneemt

Mar2
Hercules Held
Berichten: 134
Lid geworden op: di 13 jan 2015 15:57

Re: Even voorstellen: Mar2

Berichtdoor Mar2 » wo 12 okt 2016 22:47

kunnen wij ook eens kijken hoe zo'n boodschappenwagen er van binnen uit ziet :wink: :mrgreen: :mrgreen:

Veel plezier ermee en ben benieuwd naar je verhalen, kan je ook wel begrijpen, op papier klinkt een 126 niet zo groot maar alles is toch best wel lomp en groot en als je wilt klussen heb je minimal 2 keer de ruimte nodig die de wagen zelf inneemt
Precies. En die ruimte heb ik niet. En ik heb nog meer liefhebberijen (te veel zelfs). De eerste check-up (ding heeft een tijdje weinig gedaan) doet Bram van Buuren. En daarna ga ik mijn techniek-activiteiten langzaam met de behoefte van die wagen mee laten groeien.

Ouwe foto uit 2009 van de wagen:

Afbeelding


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten