[DM-62-40] Project Bugs
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Neusje van bugs
Wederom mooi werk. De cabine van mijn DAF heeft aan beide kanten inderdaad wat spontaan gegroeide afwateringsgaten (in een lang verleden nog gecamoufleerd met plammur, mar dat heb ik weggeborsteld, ik zie liever dat het water weg kan). Komende winter kan ik de wagen op een plek stallen waar ik wat langer kan werken en dan ga ik die rotte plekken mogelijk ook nog wel even ervangen. Ik heb overigens wel het idee om op wat meer gekozen plaatsen een paar mooie gaten in het staal te maken zodat je zeker weet dat condens en eventueel lekwater weg kan...
Re: Neusje van bugs
Mooi werk, Dik. Gaat lekker zo...
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Neusje van bugs
De laatste update is van oktober.. inmiddels zijn we toch al even verder!
Na een klein spuitbeurtje..
Is alles weer groen.
Die kunnen in de opslag. Tijd voor cabine plaatwerk
En die kunnen ook aan de kant
Na een klein spuitbeurtje..
Is alles weer groen.
Die kunnen in de opslag. Tijd voor cabine plaatwerk
En die kunnen ook aan de kant
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Neusje van bugs
De cabine zelf had behoefte aan nieuwe zijplaten
Dus die hebben we er rechts en links ingelast
Foto van 1 kant lijkt me voldoende, het idee is duidelijk!
De cabine was aan bestuurderskant voorzien van extra gaten. 3 geboorde, waarom weet ik niet, en 1 door rot vanaf de binnenzijde. Als je dan toch aan het bakken en braden bent..
Daarna de komborstel en schuurmachine erbij gepakt. Om het kaal te maken, en vervolgens op te ruwen.
Dus die hebben we er rechts en links ingelast
Foto van 1 kant lijkt me voldoende, het idee is duidelijk!
De cabine was aan bestuurderskant voorzien van extra gaten. 3 geboorde, waarom weet ik niet, en 1 door rot vanaf de binnenzijde. Als je dan toch aan het bakken en braden bent..
Daarna de komborstel en schuurmachine erbij gepakt. Om het kaal te maken, en vervolgens op te ruwen.
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Neusje van bugs
Nieuw hoofdstuk: wij zijn creatief met tape!
Vergeet dan vooral niet de schroefdraad van de pedalen in te tapen. Als je dan de rubbers weer wilt monteren kom je bedrogen uit.
Mocht je je te goed voelen voor tape, dan hebben we les 2: creatief met krant! (..en tape )
Alles is zorgvuldig ingepakt. Alle smeernippels, aandrijfkruizen, de ontluchtingsnippels, accupolen e.d. zijn goed afgeplakt.
En tussendoor vond ik nog een momentje tijd om een nieuw knipperlicht te monteren. De auto zo nu en dan naar buiten en binnen rijden gaat prima zonder neus (en dus spiegels), maar dan moet je je bochten niet te krap maken. De bak is nu weer compleet.
Eigenlijk wilde ik hier een foto posten van een groen gespoten cabine, maar helaas die heb ik vergeten te maken!
Vergeet dan vooral niet de schroefdraad van de pedalen in te tapen. Als je dan de rubbers weer wilt monteren kom je bedrogen uit.
Mocht je je te goed voelen voor tape, dan hebben we les 2: creatief met krant! (..en tape )
Alles is zorgvuldig ingepakt. Alle smeernippels, aandrijfkruizen, de ontluchtingsnippels, accupolen e.d. zijn goed afgeplakt.
En tussendoor vond ik nog een momentje tijd om een nieuw knipperlicht te monteren. De auto zo nu en dan naar buiten en binnen rijden gaat prima zonder neus (en dus spiegels), maar dan moet je je bochten niet te krap maken. De bak is nu weer compleet.
Eigenlijk wilde ik hier een foto posten van een groen gespoten cabine, maar helaas die heb ik vergeten te maken!
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Neusje van bugs
Na het spuiten van de neus, beginnen met het monteren van kleine onderdelen.
Eerst de sleepogen. Deze staan in de primer, en worden groen zodra we de neus afspuiten.
Mocht je opvallen dat er draad gebruikt word als borging: dat klopt. Dat om te voorkomen dat de ringen eraf vallen. Deze heb ik, voor montage van de voorbumper, vervangen door splitpennen.
Dan nu het sportmomentje van de dag. Even kracht zetten, boos maken, en vastdraaien.
Wat een onding die bumper. Hij is licht gedeukt aan de onderzijde, dus demontage was zo gedaan - maar montage niet. De dwarsboutjes links/rechts kwamen niet overeen met de gaten! Niks wat je met wat domme kracht (een krik) niet kan oplossen.
Daarna montage vloerplaten, speciaal voor Erik met waar mogelijk nieuw ijzer
En als laatste zijn de randen van de cabine, voorruitframe, en motorkap voorzien van tectyl. Met nieuwe dopjes. Torpedo's moeten nog gebeuren.
Dat was 't weer voor nu! Hopelijk na komend weekend meer nieuws.
Eerst de sleepogen. Deze staan in de primer, en worden groen zodra we de neus afspuiten.
Mocht je opvallen dat er draad gebruikt word als borging: dat klopt. Dat om te voorkomen dat de ringen eraf vallen. Deze heb ik, voor montage van de voorbumper, vervangen door splitpennen.
Dan nu het sportmomentje van de dag. Even kracht zetten, boos maken, en vastdraaien.
Wat een onding die bumper. Hij is licht gedeukt aan de onderzijde, dus demontage was zo gedaan - maar montage niet. De dwarsboutjes links/rechts kwamen niet overeen met de gaten! Niks wat je met wat domme kracht (een krik) niet kan oplossen.
Daarna montage vloerplaten, speciaal voor Erik met waar mogelijk nieuw ijzer
En als laatste zijn de randen van de cabine, voorruitframe, en motorkap voorzien van tectyl. Met nieuwe dopjes. Torpedo's moeten nog gebeuren.
Dat was 't weer voor nu! Hopelijk na komend weekend meer nieuws.
- wesley
- Cabine Coureur
- Berichten: 393
- Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
- Locatie: Etten-leur
- Contacteer:
Re: Neusje van bugs
Goed bezig Dikkie!!
En vooral lkkr veel gedemonteerd
De drie gaatjes die je hebt dicht gelast zijn trouwens voor de beugel van de koperen brandblusser, dat is dus origineel.
Nog veel succes met de afwerking!!
En vooral lkkr veel gedemonteerd
De drie gaatjes die je hebt dicht gelast zijn trouwens voor de beugel van de koperen brandblusser, dat is dus origineel.
Nog veel succes met de afwerking!!
Grtn v/d Ouwe Daf
Re: Neusje van bugs
Strak in de lak..! Mooi werk ! Ga vooral door...
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Neusje van bugs
Wel verdorie.. nouja, we konden er niet opkomen en de dieseldaf heeft er ook geen gaten zitten. Vandaar de beslissing om ze dicht te schroeienDe drie gaatjes die je hebt dicht gelast zijn trouwens voor de beugel van de koperen brandblusser, dat is dus origineel.
- wesley
- Cabine Coureur
- Berichten: 393
- Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
- Locatie: Etten-leur
- Contacteer:
Re: Neusje van bugs
Klopt de ene Daf heb het wel en de andere niet, maar lijkt me zowiezo geen handige plek voor een brandblusser.
Grtn v/d Ouwe Daf
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Project Bugs
Nu dat met name Albert het forum zo veel adverteerd, stoor ik mij best wel aan het feit dat bugsje al een paar jaar rondrijd.. maar volgens dit topic nog in hoofdgroepen uiteen ligt!! Ik heb al zo vaak in persoon aan mensen beloofd dat ik dit posten weer op moet pakken.. en ja belofte maakt schuld
Nu moet ik alles weer oppakken en chronologisch plaatsen, word een beste inhaalslag ben ik bang..!
Afijn, diverse kleine onderdelen in de verf
En geen zin om sommige zaken uit te bouwen, dus afplakken en eromheen spuiten, zoals klokken in het dashboard en de radio!
En het monteren van diverse zaken, zoals de luchtroostertjes aan de torpedo's
Nu moet ik alles weer oppakken en chronologisch plaatsen, word een beste inhaalslag ben ik bang..!
Afijn, diverse kleine onderdelen in de verf
En geen zin om sommige zaken uit te bouwen, dus afplakken en eromheen spuiten, zoals klokken in het dashboard en de radio!
En het monteren van diverse zaken, zoals de luchtroostertjes aan de torpedo's
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Project Bugs
Dan kan, na het verkrijgen van kraalrubber (geen idee hoe het echt heet!) de montage aanvangen. Ik ben begonnen met de spatborden
Gevolgd door torpedo's en diverse kleinmateriaal zoals spiegelsteunen, lampbeugels, lampjes etc
En met een lichte knipoog naar alle originaliteitsfreaks, een knappe claxon. De originele vind ik net niks. Die hangt wel waar die hoort maar is niet meer aangesloten.
En maakt u zich vooral geen zorgen, de bedrading is naderhand nog netjes afgewerkt.
Gevolgd door torpedo's en diverse kleinmateriaal zoals spiegelsteunen, lampbeugels, lampjes etc
En met een lichte knipoog naar alle originaliteitsfreaks, een knappe claxon. De originele vind ik net niks. Die hangt wel waar die hoort maar is niet meer aangesloten.
En maakt u zich vooral geen zorgen, de bedrading is naderhand nog netjes afgewerkt.
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Project Bugs
Dan door naar achteren, de eeeeh.. ja die dingen boven de reservewielen. Ben per abuis kwijt hoe ze heten!!
Uiteraard weer met kraalrubber. Die moet een ronding meekrijgen, geen probleem, dan knippen we er gewoon een paar stukjes uit
Ja, ik sla wat stappen over - takkenrek, gril, voetstapjes e.d... maar het begon in maart 2015 wel weer op een auto te lijken
Uiteraard weer met kraalrubber. Die moet een ronding meekrijgen, geen probleem, dan knippen we er gewoon een paar stukjes uit
Ja, ik sla wat stappen over - takkenrek, gril, voetstapjes e.d... maar het begon in maart 2015 wel weer op een auto te lijken
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Project Bugs
Raamrubbers op maat snijden en in het frame passen
Raamframe monteren
En bugsje getrakeerd op nieuwe knipperlichten. Die oude ronde doppen vond ik maar niks!!
Raamframe monteren
En bugsje getrakeerd op nieuwe knipperlichten. Die oude ronde doppen vond ik maar niks!!
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Project Bugs
Piorek erop, het valt mij op dat die bij diverse voertuigen andersom geörienteerd is. Ongeveer de helft heeft het blad van de schep naar voren, de andere helft heeft hem naar achteren.. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat correct is, dus hij staat me zo prima. Uiteraard gemonteerd op ringen zodat er wat afstand tussen piorek en spatbord blijft bestaan.
Rubbertje onder het raam. Wederom verre van origineel, werkt wel perfect. En je ziet het niet als het raam omhoog staat..!
Wel raamframe en rubbers, maar nog geen ramen? Nee, na montage van alle materiaal en het afplakken van alles wat niet groen gespoten moet worden, is het voertuig in gemonteerde staat nogmaals gespoten om alle beschadigingen van montage weg te werken. Sjiek kleurtje al zeg ik het zelf!
Rubbertje onder het raam. Wederom verre van origineel, werkt wel perfect. En je ziet het niet als het raam omhoog staat..!
Wel raamframe en rubbers, maar nog geen ramen? Nee, na montage van alle materiaal en het afplakken van alles wat niet groen gespoten moet worden, is het voertuig in gemonteerde staat nogmaals gespoten om alle beschadigingen van montage weg te werken. Sjiek kleurtje al zeg ik het zelf!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten