Hoe kwam er ooit een YA126 terecht in de serie A-team?

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

whitehouse
Matgroentje
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 aug 2014 03:44

Hoe kwam er ooit een YA126 terecht in de serie A-team?

Berichtdoor whitehouse » do 21 aug 2014 04:10

Hallo allemaal,

Vroeger keek ik altijd als kind al naar de serie The A-team. Alle 98 afleveringen heb ik meerdere keren gezien. Maar één aflevering schoot er bovenuit en dat was een aflevering waar ineens een YA126 opdook. De serie werd volledig in Amerika opgenomen, al moest de locatie in kwestie Borneo voorstellen. Er zal dus wel een exemplaar daar hebben rondgereden in de States. Op het linker voorspatbord is zelfs de nationale driekleur nog aanwezig. Ik heb even wat screenshots gemaakt. Face is bezig zijn handen vrij te maken van touw door het rek als mes te gebruiken.
En die aflevering kwam vandaag weer voorbij. Per ongeluk naar toe gezapt...

Detail van de grill.

De voorkant. Rechts de Nederlandse vlag.

Rechts, nog net het logo zichtbaar.

Face op de motorkap..

Misschien is deze vraag al eens een keer beantwoord maar ik kon geen antwoord vinden.

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Hoe kwam er ooit een YA126 terecht in de serie A-team?

Berichtdoor ErikvanGarderen » do 21 aug 2014 08:56

Op http://www.imcdb.org/vehicles_make-DAF_ ... A+126.html is een overzicht te vinden van alle films waarin de YA-126 te vinden is. Hollywood zal wel een aantal exemplaren hebben ;-)
Zelfs Hitler schijnt er van gecharmeerd te zijn volgens Hollywood. Wat wel opvalt is dat alleen de bad-guys onze WEP schijnen te gebruiken...

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Hoe kwam er ooit een YA126 terecht in de serie A-team?

Berichtdoor B. van der Veer » do 21 aug 2014 08:57

In het boek De Dikke Daf-Familie van Hans Stoovelaar staat op pagina 91 vlak boven de advertentie: "Een partij YA 126's werd naar Amerika geleverd om een rol te spelen in een aflevering van "The A-team" en in de film "G.I Jane".
in het bericht van Erik staat dat de YA126 in meer films is gebruikt. We rijden dus met een filmster :D
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Hoe kwam er ooit een YA126 terecht in de serie A-team?

Berichtdoor Dikkie » do 21 aug 2014 12:12

Mooi is dat he.. :D Ik heb toevallig net een paar dagen geleden Lord of War (2005) weer gekeken, en hierin kwamen ook twee 126's voor zonder takkenrek of jerrycanrek. De voorste is gebruikt door hoofdrolspeler Nicolas Cage maar of dat nou de good guy of de bad guy is is aan jou als kijker ;)
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

SLD
Knipperlichtje
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 16:56

Re: Hoe kwam er ooit een YA126 terecht in de serie A-team?

Berichtdoor SLD » do 21 aug 2014 21:16

Volgens mij heeft DienKo in Strijen ooit geleverd voor de Amerikaanse film industrie


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten