Pagina 1 van 1

laadtoestel pp 4424 siemens.

Geplaatst: ma 18 aug 2014 20:12
door Ad Reijnders
Ik heb onlangs een laadtoestel op de kop getikt, type pp 4424 (merk: Siemens). Ik heb het apparaat voorzien van de benodigde aansluitkabels, maar om een onduidelijke reden meet ik aan de aansluitzijde voor 24 V= geen spanning. Is iemand bekend met dit apparaat, of heeft iemand aanvullend info, een handleiding wellicht? (de zekeringen zijn in orde, er komt wel 12V= uit en het controlelampje brandt niet )
Bij voorbaat dank voor jullie reacties .

Re: laadtoestel pp 4424 siemens.

Geplaatst: ma 18 mei 2015 20:04
door Tjeabele
Ad.,

Volgens mij moet hij eerst 24 volt zien, met andere woorden hij moet aangesloten zijn op de accu voordat hij spanning afgeeft.
Door de 24 volt word een relais ingeschakeld, zodat de lader gaat werken.

Re: laadtoestel pp 4424 siemens.

Geplaatst: di 19 mei 2015 03:06
door Ad Reijnders
Dank je wel voor de reactie Tjeabele...ik ga het testen...

Re: laadtoestel pp 4424 siemens.

Geplaatst: vr 22 mei 2015 20:25
door Tjeabele
Dank je wel voor de reactie Tjeabele...ik ga het testen...
Maar nou misschien een domme vraag, hoe sluit ik deze accu lader aan?
En dan bedoel ik waar sluit ik de - (min) op aan.
Op de massa (moet de massapik aan staan wanneer ik laden wil) of op de min van de accu (dan hoeft de massapik niet aan te staan)?

Hoe zat dit vroeger origineel in een radiobak?

Re: laadtoestel pp 4424 siemens.

Geplaatst: vr 22 mei 2015 23:27
door Ronald
Massapik moet ingeschakeld zijn, zo zit het tenminste in mijn radiobak aangesloten.
Best handig, hang de daf aan 220V bij lange stilstand om de accu"s weer op te laden.

Re: laadtoestel pp 4424 siemens.

Geplaatst: za 23 mei 2015 08:42
door Tjeabele
Massapik moet ingeschakeld zijn, zo zit het tenminste in mijn radiobak aangesloten.
Best handig, hang de daf aan 220V bij lange stilstand om de accu"s weer op te laden.
Ronald, bedankt dan ga ik dat ook zo maken.

Re: laadtoestel pp 4424 siemens.

Geplaatst: ma 01 jun 2015 21:06
door Tjeabele
Inmiddels heb ik de acculader gerepareerd. de hoofdschakelaar was kapot en ik had geen originele zekeringen voor de 24 volt.
Dus een andere schakelaar ingebouwd, en intern een nieuwe zekeringhouder aangebracht voor de 24 volt. Wel heb ik de originele zekering houder laten zitten, vind ik ooit nog eens de originele zekeringen dan kunnen deze alsnog gebruikt worden.
Hierna de lader in de DAF gebouwd en getest, er loopt ongeveer 7 ampère, maar dit is uiteraard afhankelijk van de conditie van de accu's.
In de loop van de week nog even de kabels via de kabelgoot monteren, en de kast nog even in de grijze verf zetten en dan is het geheel klaar.