Uiteraard ben je niet alleen met onderhoud bezig om het onderhoud maar wil je ook rijden en andere zaken doen. Via Jan de Weijer kon ik mee doen aan het Ouwe Stompenbal. Onderdeel daarvan was het rijden in de arena van het NMM. Dat was voor mij de eerste echte terreinervaring met de DAF.
Wat rijdt zo'n ding goed in het terrein! In lage gearing met vierwielaandrijving ingeschakeld doorschakelen naar de 4e versnelling in het lekkere mulle zand...
- athlon1.jpg (161.73 KiB) 15568 keer bekeken
Vlak daarna was het Hembrug weekend. Ik ben daar met de aanhanger naar toe gegaan om tijdens het weekend de aanhanger aan de buitenkant te schilderen, zodat ik gedurende mijn studie hopelijk het roestproces een beetje kan stoppen (de aanhanger staat droog gestald). Ik ben dus aan het schuren en schilderen geweest en dat was nog best een opgave gezien de weersomstandigheden. Aan het begin van de klus zag het er als volgt uit;
- 2016-05-07 14.41.33.jpg (124.37 KiB) 15568 keer bekeken
Ik heb de wagen twee keer geschilderd en hoop dat ik na mijn studie een echte restauratie uit kan voeren. Na terugkomst van het evenement zag de wagen er in ieder geval wat strakker uit. De bouten en moeren voor de spatborden heb ik maar vervangen door exemplaren van de lokale Praxis bij het Hembrugterrein.
- 2016-05-08 19.13.30.jpg (128.82 KiB) 15568 keer bekeken
De combinatie is in ieder geval optiesch weer een stuk beter. Tijdens de terugreis steeg de motortemperatuur wel naar de 97 graden tijdens sommige hellingen op de snelweg, maar daalde daarna gelukkig ook wel weer. Het spoelen van de motor heeft dus wel geholpen, maar ik zal wel een keer het hele blok moeten open halen om het definitief goed te maken...