Erik's WEP, de BE-07-66
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Ook de trekhaak is gezandstraald en inmiddels weer RAL6014. Nu nog de gaten voor de grendelas weer schoonmaken, en weer assembleren. De oogbouten bevatten wat reserve moeren die ook maar groen geschilderd zijn.
De verf op de instructieplaten die op de versnellingsbakbeschermkap zaten was in een niet zo goede staat. Met afbijt heb ik alle verf verwijderd en inmiddels zit er weer een mooi dun zwart laagje op. Met kleine stukjes korrel 600 gaat de verf weer weg waar die niet mag zitten en komt er een zijdeglans coating overheen.
De bumperettes waren ook kaal gemaakt (nog niet met zandstralen, maar met staalborstel en schuurpapier) en zijn inmiddels ook weer groen met opschriften;
Laatst gewijzigd door ErikvanGarderen op zo 01 feb 2015 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Momenteel werk ik aan het controleren van steekassen, remmen en lagers.
Rechtsachter zag er goed uit (met uitzondering van de verflagen op naaf en steekas, die dus ook kaal gestraald en weer netjes geverfd zijn).
De remschoenen bevatten nog ruim voldoende voering om voorlopig lekker door te kunnen rijden. IK vermoed niet dat die nog erg gaan slijten...
Nieuwe pakkingen uit pakkingpapier geklopt en weer geassembleerd.
Rechtsachter zag er goed uit (met uitzondering van de verflagen op naaf en steekas, die dus ook kaal gestraald en weer netjes geverfd zijn).
De remschoenen bevatten nog ruim voldoende voering om voorlopig lekker door te kunnen rijden. IK vermoed niet dat die nog erg gaan slijten...
Nieuwe pakkingen uit pakkingpapier geklopt en weer geassembleerd.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Laat is zien hoe je dat doet, velletje op glas en dan plaatje er overheen halen ?De verf op de instructieplaten die op de versnellingsbakbeschermkap zaten was in een niet zo goede staat. Met afbij heb ik alle verf verwijderd en inmiddels zit er weer een mooi dun zwart laagje op. Met kleine stukjes korrel 600 gaat de verf vweer weg waar die niet mag zitten en komt er een zijdeglans coating overheen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Ik kan helaas nu even geen foto's maken, maar zal zeker wat foto's maken van het proces.
Je suggestie is ook zoals ik het doe; ik gebruik een nieuw vel korrel 600 schuurpapier wat ik op een dikke spiegel neerleg (dus inderdaad glas).
Vervolgens schuur ik het plaatje zachtjes over het schuurpapier heen, vooral niet te hard drukken, want dan kan het schuurpapier toch gaan kreukelen en lelijke krassen veroorzaken. Het schuren moet ook met ronddraaiende bewegingen gebeuren omdat je anders toch strepen gaat zien op de plaatsen waar de verf weg is. Het is een tijdrovend klusje, omdat je ook zeer regelmatig moet kijken of er genoeg is weggehaald, maar het resultaat is zeer de moeite waard.
Als het plaatje zelf een beetje krom is of er zitten deuken in (helaas is dat bij enkele van mijn plaatjes ook het geval), dan werk ik die plekjes apart bij met wat stukjes schuurpapier van 2 bij 2 cm op een blokje hout, of eventueel met een glasvezelpenseel.
Je suggestie is ook zoals ik het doe; ik gebruik een nieuw vel korrel 600 schuurpapier wat ik op een dikke spiegel neerleg (dus inderdaad glas).
Vervolgens schuur ik het plaatje zachtjes over het schuurpapier heen, vooral niet te hard drukken, want dan kan het schuurpapier toch gaan kreukelen en lelijke krassen veroorzaken. Het schuren moet ook met ronddraaiende bewegingen gebeuren omdat je anders toch strepen gaat zien op de plaatsen waar de verf weg is. Het is een tijdrovend klusje, omdat je ook zeer regelmatig moet kijken of er genoeg is weggehaald, maar het resultaat is zeer de moeite waard.
Als het plaatje zelf een beetje krom is of er zitten deuken in (helaas is dat bij enkele van mijn plaatjes ook het geval), dan werk ik die plekjes apart bij met wat stukjes schuurpapier van 2 bij 2 cm op een blokje hout, of eventueel met een glasvezelpenseel.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Even lekker op vakantie geweest, een beetje geholpen met de YP408 van Albert Vrijborg en nu weer aan de eigen WEP aan het werk;
De plaatjes die ik nog schoon moest maken zien er weer mooi uit. Hier zijn de plaatjes te zien op een dikke spiegel. Ik heb de plaatjes plat gelegd op een stukje waterproof (zonder water) 600 schuurpapier en daar rustig het kleine plaatje plat over heen geschuurd. Je ziet een paar kale plekjes omdat de plaatjes niet meer recht zijn. Tevens zijn wat kleine stukjes schuurpapier te zien die ik heb gebruikt om blanke stukken op te schuren met grote zwarte vlakken er vlak bij. Tevens heb ik het glasvezelpenseel wat in de linkerbovenhoek te zien is gebruikt om wat plekken bij te werken. Het vergt wat oefenen en voorzichtigheid maar het resultaat mag er zijn;
Het eindresultaat ziet er nu zo uit; Mogelijk dat ik de plaatjes nog eens uitwerk als etstekening en dan als er genoeg belangstellenden zijn nieuwe plaatjes laat etsen. De originele plaatjes kun je dan in de vitrine leggen en de replica'sin de auto...
De plaatjes die ik nog schoon moest maken zien er weer mooi uit. Hier zijn de plaatjes te zien op een dikke spiegel. Ik heb de plaatjes plat gelegd op een stukje waterproof (zonder water) 600 schuurpapier en daar rustig het kleine plaatje plat over heen geschuurd. Je ziet een paar kale plekjes omdat de plaatjes niet meer recht zijn. Tevens zijn wat kleine stukjes schuurpapier te zien die ik heb gebruikt om blanke stukken op te schuren met grote zwarte vlakken er vlak bij. Tevens heb ik het glasvezelpenseel wat in de linkerbovenhoek te zien is gebruikt om wat plekken bij te werken. Het vergt wat oefenen en voorzichtigheid maar het resultaat mag er zijn;
Het eindresultaat ziet er nu zo uit; Mogelijk dat ik de plaatjes nog eens uitwerk als etstekening en dan als er genoeg belangstellenden zijn nieuwe plaatjes laat etsen. De originele plaatjes kun je dan in de vitrine leggen en de replica'sin de auto...
- Bijlagen
-
- IMGP9060.jpg (230.06 KiB) 14121 keer bekeken
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Afgelopen week heb ik de lagers rechtsvoor gecontroleerd.
Met dank aan de vorige eigenaar voor de uitstekende zorg; De naaf ga ik nog wel schilderen. Het verfwerk was wel aan een opknapbeurt toe en het verschil is denk ik wel te zien; En hier gezandstraald en klaar voor de menie...
Met dank aan de vorige eigenaar voor de uitstekende zorg; De naaf ga ik nog wel schilderen. Het verfwerk was wel aan een opknapbeurt toe en het verschil is denk ik wel te zien; En hier gezandstraald en klaar voor de menie...
Laatst gewijzigd door ErikvanGarderen op zo 25 jan 2015 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Afgelopen week heb ik ook de spatborden weer bevestigd. De verlichting komt nog en ja, ik moet ook de bak nog schilderen...
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Ondanks dat het wat stil is wordt er toch nog steeds elke zaterdag gewerkt. Wel wat koud, ondanks een dak boven het hoofd maar dat zorgt dat het tempo er in blijft.
Alle vloerplaten liggen weer op zijn plaats en ook de opgeknapte instructieplaatjes en fabrieksplaatrjes zijn weer gemonteerd. Als mensen in het vervolg mee willen rijden moeten ze schoenen uottrekken en op de treeplanken laten staan Ondertussen staat de WEP ook weer op alle eigen wielen en moet er aan de rechtervoorzijde nog een aandrijfasdeksel worden geplaatst. Er zaten wat butsen en deuken op en die zijn er toch nog even afgeslepen om het weer wat toonbaarder te krijgen.
Aan de linkervoorzijde ziet het er nu zo uit; De velg zelf zal ook nog een keer in de juiste kleur groen geverfd moeten worden, maar dat komt in de zomer wel. Alles zit in ieder geval weer ruim in het kopervet en ook de papieren pakkingen zijn goed te zien. Beide voorwielen waren voorzien van rubber pakkingen en omdat die altijd blijven werken, zijn deze vervangen door ouderwets geklopte en gesneden papieren pakkingen.
Momenteel ben ik aan het werk om ook de naven van de reservewielen op te knappen. Voordat die gestraald kunnen worden moeten ze eerst een week in de benzine liggen om de verschrikkelijke grote hoeveelheid oud vet uit het reservoir te krijgen. Een deel heb ik er met mijn vingers uit kunnen krijgen, maar dat is door de scherpe randen aan de binnenzijde wat tricky. Bij de volgende update volgen hier wel wat plaatjes van.
Afgelopen Zaterdag heeft mijn WEP ook nog even staan draaien om de accu's te laden. Starten ging in één keer en de motor liep ook nog steeds als een zonnetje. Een filmpje hiervan staat op de Facebook pagina van Jan de Weijer.
Alle vloerplaten liggen weer op zijn plaats en ook de opgeknapte instructieplaatjes en fabrieksplaatrjes zijn weer gemonteerd. Als mensen in het vervolg mee willen rijden moeten ze schoenen uottrekken en op de treeplanken laten staan Ondertussen staat de WEP ook weer op alle eigen wielen en moet er aan de rechtervoorzijde nog een aandrijfasdeksel worden geplaatst. Er zaten wat butsen en deuken op en die zijn er toch nog even afgeslepen om het weer wat toonbaarder te krijgen.
Aan de linkervoorzijde ziet het er nu zo uit; De velg zelf zal ook nog een keer in de juiste kleur groen geverfd moeten worden, maar dat komt in de zomer wel. Alles zit in ieder geval weer ruim in het kopervet en ook de papieren pakkingen zijn goed te zien. Beide voorwielen waren voorzien van rubber pakkingen en omdat die altijd blijven werken, zijn deze vervangen door ouderwets geklopte en gesneden papieren pakkingen.
Momenteel ben ik aan het werk om ook de naven van de reservewielen op te knappen. Voordat die gestraald kunnen worden moeten ze eerst een week in de benzine liggen om de verschrikkelijke grote hoeveelheid oud vet uit het reservoir te krijgen. Een deel heb ik er met mijn vingers uit kunnen krijgen, maar dat is door de scherpe randen aan de binnenzijde wat tricky. Bij de volgende update volgen hier wel wat plaatjes van.
Afgelopen Zaterdag heeft mijn WEP ook nog even staan draaien om de accu's te laden. Starten ging in één keer en de motor liep ook nog steeds als een zonnetje. Een filmpje hiervan staat op de Facebook pagina van Jan de Weijer.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Het is al weer even stil geweest, maar ik heb niet alleen aanmijn eigen WEP gewerkt, maar het Albert Vrijborg ook nog wat kunnen helpen. Het werk gaat op de zaterdagen stug door, ondanks temperaturen rond het vriespunt, gladde wegen en wat er nog meer in Nederland iederen overstuur maakt
Jan heeft zijn frame helemaal klaar en toen dat frame met 90 graden hogedruk werd schoongemaakt, was het moment daar om ook mijn WEP eens goed schoon te maken. Als eerste dan ook een sfeerplaatje van mijn WEP onder de hete douche van Jan... Aangezien de WEP net weer op zijn eigen wielen stond. Alle lagers gecontroleerd, nieuwe papieren pakkingen geklopt, lagers gecontroleerd en gesmeerd en alle nieuw geschilderde spatborden er op, kon ook weer aan de verlcihting worden gewerkt. Ik heb op advies van Hoppa69 en andere kwistig gewerkt met getande veerrringen zodat ik zeker weet dat er een goede massaverbinding is tussen alle onderdelen. De spatborden zitten elk met vier bouten direct vast aan de bak. Twee van deze bouten zijn met getande veerringen aan beide zijden vastgedraaid, zodat in ieder geval een goede galvanische connectie ie verkregen. Ook de boutjes voor de lampen zijn aan beide kanten van het spatbord voorzien van een getande veerring zodat veerringen zowel in het spatbord als in het metaal van de lamp invreten. De lampen deden het dan ook in één keer weer; De rechtertank was ook weer gereed voor plaatsing na een lange tijd in huis (die tank had ik vorig jaar Augustus al verwijderd). Omdat de naaf van het reservewiel ook al was verwijderd had ik veel ruimte om de tank terug te plaatsen. De aftapmoeren van messing zijn gestraald, in de etsende primer gezet en weer netjes rood geschilderd. De moeren zijn vervolgens beschermd door een doek weer vastgezet, waarbij een mooie metalen ring met rubber in combinatie met een dikke rups loc-tite gebruikt zijn om de zaak weer vloeistofdicht te krijgen. Als vilt gebruik ik zelfklevend vilt voor meubels.
Jan heeft zijn frame helemaal klaar en toen dat frame met 90 graden hogedruk werd schoongemaakt, was het moment daar om ook mijn WEP eens goed schoon te maken. Als eerste dan ook een sfeerplaatje van mijn WEP onder de hete douche van Jan... Aangezien de WEP net weer op zijn eigen wielen stond. Alle lagers gecontroleerd, nieuwe papieren pakkingen geklopt, lagers gecontroleerd en gesmeerd en alle nieuw geschilderde spatborden er op, kon ook weer aan de verlcihting worden gewerkt. Ik heb op advies van Hoppa69 en andere kwistig gewerkt met getande veerrringen zodat ik zeker weet dat er een goede massaverbinding is tussen alle onderdelen. De spatborden zitten elk met vier bouten direct vast aan de bak. Twee van deze bouten zijn met getande veerringen aan beide zijden vastgedraaid, zodat in ieder geval een goede galvanische connectie ie verkregen. Ook de boutjes voor de lampen zijn aan beide kanten van het spatbord voorzien van een getande veerring zodat veerringen zowel in het spatbord als in het metaal van de lamp invreten. De lampen deden het dan ook in één keer weer; De rechtertank was ook weer gereed voor plaatsing na een lange tijd in huis (die tank had ik vorig jaar Augustus al verwijderd). Omdat de naaf van het reservewiel ook al was verwijderd had ik veel ruimte om de tank terug te plaatsen. De aftapmoeren van messing zijn gestraald, in de etsende primer gezet en weer netjes rood geschilderd. De moeren zijn vervolgens beschermd door een doek weer vastgezet, waarbij een mooie metalen ring met rubber in combinatie met een dikke rups loc-tite gebruikt zijn om de zaak weer vloeistofdicht te krijgen. Als vilt gebruik ik zelfklevend vilt voor meubels.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Het schoonmaken heeft er ook voor gezorgd dat ik goed kan zien waar de WEP olie lekt. Gelukkig maar op twee plaatsen; Onder de linker vooras een beetje en bij de kleppendeksels, zoals te zien is op de hieronder staande foto. De kleppendeksels gaan dus voorzien worden van nieuwe kurk- of vloeibare pakkingen...
De achterlichten hebben glaasjes die zorgen dat o.a. de nummerplaat verlicht wordt. Deze glaasjes worden met metalen veertjes vastgehouden. Helaas zijn deze veertjes zo stug, dat ze de tussenschotjes van de lampen weg drukken en ik heb de veertjes dan ook vervangen door siliconenkit. De lampglaasjes zitten nu dus netjes met siliconenkit trillingsvrij vast.
De rechtertank zit weer op zijn plek. Nu is de linkertank verwijderd. De bovenkant zit vol met schimmel. De vorige eigenaar had al verteld dat de pakking van de niveaumeter kon zweten bij een volle tank, maar dat dit zo veel schimmel zou veroorzaken wist ik niet. Thomas heeft gelukkig al lang geleden een nieuwe pakking geleverd, dus na het schilderen komt er een nette nieuwe pakking te zitten die minder zweet...
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
De trekhaak is inmiddels klaar en geschilderd. Hij zal pas geplaatst worden als ik het achterframe weer geschilderd is, dus ik kan niet wachten tot het weer minimaal 15 graden is. Die winter heeft nu lang genoeg geduurd...
De eerste reservewielnaaf is inmideels gestraald en geschilderd (van dat laatste ben ik vergeten een foto te maken. De naaf heeft een week in de benzine gelegen en heb ik zo goed mogelijk leeg geschraapt. Tijdens het stralen is toch zand in de grote holle ruimte gekomen dus ik moet toch weer flink met druklucht aan de gang om alle grit te verwijderen. Helaas is de toevoerslang voor druklucht bezweken, dus voorlopig kan de naaf niet geplaatst worden.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Door diverse oorzaken heb ik helaas even wat minder tijd gehad om aan updates te werken voor deze blog. Ik hoop het met deze en wat volgende blogs weer goed te maken. Sinds eind Februari is er toch best wel veel aan de WEP gedaan.
Dankzij Albert Vrijborg is de stoel met de gescheurde leuning weer gelast en niet alleen op een paar punten, maar zowel aan binnen- als buitenkant over de gehele lengte van de rugleuning. Die roest dus nooit meer door. Omdat ik via Thomas een nadere stoel had aangeschaft heb ik nu dus een mooie reservestoel. Mogelijk in de toekomst maar eens een steuntje voor maken zodat ik in de laadbak een losse stoel kan monteren voor als ik eens met drie personen wil rijden die ook allemaal naar voren kunnen kijken Ondertussen is het werk aan de linker brandstoftank ook lekker verder gegaan. De nieuwe kurken pakkingen zijn ook gemonteerd. Wat me verbaasde was dat de vijf gaten niet symetrisch zitten, maar dat die maar op één manier passen, terwijl de vlotter naar mijn idee genoeg ruimte heeft om op alle mogelijke manieren gemonteerd te kunnen worden; OP deze foto is te zien dat de tank weer is gemonteerd. De spanbanden zijn zeer ruim in het kopervet gezet en ook de messing afsluitmoeten zijn weer netjes rood geschilderd. De moeren zijn voorzien van nieuwe pakkingringen en loctite om te zorgen dat ze ook netjes op hun plek zitten.
Dankzij Albert Vrijborg is de stoel met de gescheurde leuning weer gelast en niet alleen op een paar punten, maar zowel aan binnen- als buitenkant over de gehele lengte van de rugleuning. Die roest dus nooit meer door. Omdat ik via Thomas een nadere stoel had aangeschaft heb ik nu dus een mooie reservestoel. Mogelijk in de toekomst maar eens een steuntje voor maken zodat ik in de laadbak een losse stoel kan monteren voor als ik eens met drie personen wil rijden die ook allemaal naar voren kunnen kijken Ondertussen is het werk aan de linker brandstoftank ook lekker verder gegaan. De nieuwe kurken pakkingen zijn ook gemonteerd. Wat me verbaasde was dat de vijf gaten niet symetrisch zitten, maar dat die maar op één manier passen, terwijl de vlotter naar mijn idee genoeg ruimte heeft om op alle mogelijke manieren gemonteerd te kunnen worden; OP deze foto is te zien dat de tank weer is gemonteerd. De spanbanden zijn zeer ruim in het kopervet gezet en ook de messing afsluitmoeten zijn weer netjes rood geschilderd. De moeren zijn voorzien van nieuwe pakkingringen en loctite om te zorgen dat ze ook netjes op hun plek zitten.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Na het schoonspuiten van de WEP op 7 Februari bleek dat de kleppendeksels olie lekten en ik heb de kleppendeksels toen verwijderd om nieuwe kurken pakkingen aan te brengen. De oude pakkingen bleken ook wel wat dun te zijn en ik hoop dan ook dat de nieuwe pakkingen het langer vol gaan houden. Na het verwijderen van de kleppendeksel bleek op het deksel met de vacuumaansluiting aan de binnenzijde de tekst "6 April 2010, 45487" ingekrast te zijn. Ik moet het nog bij de vorige eigenaar navragen, maar ik vermoed dat op die datum de kleppen zijn gesteld. Tot op heden is er na het kleppen stellen dus een kilometer of 2000 met de WEP gereden.
Hier zijn de weer netjes gestraalde kleppendeksels te zien. De deksels worden met hoogglans Gamma Anthraciet gespoten.
Ik ben overigens nog wel benieuwd naar het nummer 42105 op één van de deksels... Hier zijn de deksels te zien met de nieuwe kurken pakkingen. Op advies van Jan heb ik de pakkingen vastgelijmd met een dun laagje Bison-kit, zodat de pakkingen niet meer verschuiven tijdens het monteren. De pakkingen zijn bij het monteren ook nog voorzien van gasket-sealant om te zorgen dat de aansluiting op het blok ook zo goed mogelijk oliedicht wordt. En hier zijn de nieuw geplaatste kleppendeksels dan weer te zien. De motor is na het nemen van de foto nog even droog gepoetst en ik ga na een paar honderd kilometer weer even controleren of de motor schoon blijft.
Hier zijn de weer netjes gestraalde kleppendeksels te zien. De deksels worden met hoogglans Gamma Anthraciet gespoten.
Ik ben overigens nog wel benieuwd naar het nummer 42105 op één van de deksels... Hier zijn de deksels te zien met de nieuwe kurken pakkingen. Op advies van Jan heb ik de pakkingen vastgelijmd met een dun laagje Bison-kit, zodat de pakkingen niet meer verschuiven tijdens het monteren. De pakkingen zijn bij het monteren ook nog voorzien van gasket-sealant om te zorgen dat de aansluiting op het blok ook zo goed mogelijk oliedicht wordt. En hier zijn de nieuw geplaatste kleppendeksels dan weer te zien. De motor is na het nemen van de foto nog even droog gepoetst en ik ga na een paar honderd kilometer weer even controleren of de motor schoon blijft.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Op advies van Thomas heb ik het pijpje en potje voor de waterpompsmering ook maar eens verwijderd en goed schoon gemaakt. Al het oude vet is er uit gehaald, het geheel is gezandstraald en ook weer Gamma anthraciet gespoten. Het dekseltje is uiteraard weer hoogglans rood geworden en er zit nieuw vet in.
Die kan er weer even tegen aan...
Die kan er weer even tegen aan...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten