Erik's WEP, de BE-07-66

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » zo 17 aug 2014 17:51

Bij de 'BlijeDAFRijder' had ik een mooi trapje besteld en een tekening van het electrisch systeem. Deze waren begin van de week binnen. Het trapje is een grandioze constructie en ik heb het trapje met gereedschapsrek en gereedschap dan ook als eerste thuisklus gereed gemaakt. Diverse losse onderdelen worden roestvrij gemaakt, in de menie gezet en dan met RAL6014 geschilderd. Ik ga het gereedschapsrek zodanig monteren dat ik dat rek als de wagen voor de deur staat met gereedschap en al simpel verwijderd kan worden. Op het rek zelf komen vier bouten die onder het rek met sluitringen en moeren gezekerd zijn. Deze moeren maken ook het schoonmaken van het spatbord simpeler. Onder het spatbord komen dan ook weer sluitringen, gevolgd door borgringen en vleugelmoeren. Het losdraaien van vier vleugelmoeren gaat een stuk sneller dan het losmaken van alle bindbandjes.
IMGP4301.jpg
IMGP4301.jpg (189.21 KiB) 12876 keer bekeken
Om mijn geplande werkzaamheden aan het koelsysteem uit te kunnen voeren was ik ook op zoek naar pakkingpapier en sealer. De Brezan in Culemborg had dit niet (zij hadden dit twee weken geleden teruggestuurd naar hun centraal magazijn omdat het toch niet verkocht werd). Bij Beusichem had men het wel bij Bram van Buuren Jeeps (http://www.bramvanbuuren-jeeps.nl/).
Bram had toevallig ook een mooie stel stickers die ik niet kon laten liggen (de DYF sticker komt niet bij Bram vandaan ;-);
IMGP4276.jpg
IMGP4276.jpg (131.08 KiB) 12876 keer bekeken
Ik heb voor de zekerheid maar twee 1LK stickers meegenomen,maar moet nog op zoek naar foto's van hoe aan de achterzijde een WEP was beschildert en bestickerd. Bram kan ook sjablonen leveren voor zaken als de 24V en 55lbs indicaties, dus daar ga ik nog wat mooie voorbeelden voor verzamelen, zodat ik alle letters en cijfers weer correct heb. Mijn benzinetanks bevatten helaas niet meer de NSN nummers, dus als ik snel ben kunnen die er ook nog opgezet worden.

Via Marktplaats ben ik aan twee leuke stickers gekomen, waarvan zeker de radiosticker leuk is als ex radio-onderhouds-monteur. De sticker was lekker betaalbaar, nu nog een betaalbare RT-3600 set met dubbele radio... :lol: .
IMGP4343.jpg
IMGP4343.jpg (161.18 KiB) 12876 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ErikvanGarderen op za 30 aug 2014 14:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Jan de Weijer
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: di 21 jan 2014 17:58
Locatie: Tiel

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor Jan de Weijer » ma 18 aug 2014 18:02

Erik , goed bezig man !
Als je advies nodig heb , weet je me te vinden , en als je een goede goedkope RT set vind idem !

Grtzzzzz Jan
Niet kunnen bestaat niet 8)

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » di 26 aug 2014 21:58

Jan, dank je voor je compliment. Een RT3600 lijkt me ook wel leuk, de sticker heb ik al, maar ik moet eerst voor wat andere zaken sparen...

Via Thomas, onze magazijnbeheerder heb ik wat onderdelen weten te bemachtigen, waaronder een bestuurdersstoel en een thermostaat. Ik heb Thomas met behulp van het openbaar vervoer opgezocht en hoewel de bestuurdersstoel toch best wel zichtbaar geweest moest zijn gedurende de rit van Hoorn naar Culemborg heb ik van niemand commentaar gekregen, ook niet van de conducteurs die langs liepen...
2014-08-21 18.17.52.jpg
2014-08-21 18.17.52.jpg (71.78 KiB) 12778 keer bekeken
Ook heb ik een extra thermostaat, die ik natuurlijk even geprobeerd heb. Hij gaat in ieder geval open bij temperaturen ruim onder de 100 graden (de thermometer wees 105 aan nog voordat het echte koken begon, dus ondanks het niet geijkt zijn heb ik voldoende vertrouwen in de werking van de thermostaat).
IMGP4360.jpg
IMGP4360.jpg (117.38 KiB) 12778 keer bekeken
Omdat ik de Lelijke Eend koplampen wil verwijderen ben ik ook op zoek gegaan naar de lampjes die in de originele koplampen horen. Er is al ergens op het forum een draadje over waar je dit soort lampen kunt bestellen, maar ik ben eerst maar eens langs de lokale Brezan dealer geweest, waarbij ik voor de zekerheid de fitting uit de lamp heb meegenomen. Op de foto is de fitting te zien. De Lelijke Eend lampen zijn gelukkig netjes aangesloten via de aansluitingen op de BA 21 D fitting (zo heet de fitting voor de Duplex lamp dus).
IMGP4387.jpg
IMGP4387.jpg (122.23 KiB) 12778 keer bekeken
Omdat de Lelijke Eend lampen op de spatborden zijn gemonteerd is de nummerplaat meer naar het midden verplaatst en is de verduisteringsschijnwerper verwijderd. De nummerplaat zal weer op zijn originele plaats teruggezet worden (mogelijk door gele platen met blauw hoekje) en ook de verduisteringsschijnwerper komt weer terug.

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » di 26 aug 2014 22:08

Afgelopen Zaterdag heb ik aan de linkerzijde het voor- en achterwiel van positie gewisseld. Met dank aan Jan voor het uitlenen van een potkrik, kon ik tussen de buien door de beide wielen verwisselen, waardoor nu de achterwielen in ieder geval dezelfde diameter en profiel hebben...
IMGP4370.jpg
IMGP4370.jpg (159.38 KiB) 12775 keer bekeken
Volgend jaar ga ik wel een keertje op zoek naar een paar leuke 9.00x16 NATO profiel bandjes.

Tevens heb ik de cabinehuif eens flink behandeld met Blanco van Peter, maar dat mag waarschijnlijk nog wel een keer. Er zal een nieuwe cabinehuif op moeten, dus ik ben ook maar aan het meten gegaan om te zorgen dat ik de opening tussen cabine en laadbak in stand kan houden (zoals in het techniek draadje is beschreven door Dik van Zanen).

Aangezien de raamrubbers hun beste tijd ook gehad hebben, heb ik via Thomas ook nieuwe raamrubbers besteld. Het monteren was binen een kwartier gelukt, maar ik vraag me wel af hoe hoog de effectiviteit is van de raamrubbers ter hoogte van de ruit zelf...
IMGP4377.jpg
IMGP4377.jpg (102.89 KiB) 12775 keer bekeken
Nu nog eens op zoek naar de rubber P-profielen voor de montage van de spatborden, die zijn vanuit het magazijn niet leverbaar. Ik heb al wel een link gevonden van een firma die voor ongeveer 50 Euro het juiste extrusieprofiel kan maken dus dat biedt mogelijkheden; http://www.technirub.nl/rubberprofielen/.

Een ander leuk klusje wordt het weer mooi maken van de diverse typenplaatjes. Ik dacht eerst dat dit gedrukte plaatjes waren,maar het is makkelijker; De plaatjes zijn van geëtst aluminium. Licht opschuren met waterproof 400, dun spuiten met zijdemat zwart en wederom opschuren met waterproof 400 gevolgd door even een beetje poetsen met polijstpasta zorgt ervoor dat de plaatjes hun oorspronkelijke glans weer terugkrijgen (Dit geldt niet voor de plaatjes met betrekking tot het doorwaden van water en het maximum toerental van de lier!).
IMGP4392.jpg
IMGP4392.jpg (119.25 KiB) 12775 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ErikvanGarderen op vr 05 sep 2014 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » di 26 aug 2014 22:22

Ik hoop dat ik jullie niet overvoer, maar hier volgt nog een derde update, dit keer over wat zaken aangaande het electrisch systeem.

In een eerder bericht had ik al aangegeven dat ik me afvroeg waar de 6Volt voor de aanhangwagencontactdoos vandaan zou komen met moderne accu's. Bijgaande foto toont aan dat die aansluiting er bij mijn WEP in ieder geval niet meer is. De draad ligt los op de accu...
IMGP4402.jpg
IMGP4402.jpg (126.92 KiB) 12770 keer bekeken
Omdat ik nog ergens een 12 Volt aansluiting wil verstoppen zodat ik bijvoorbeeld mijn telefoon kan opladen of een navigatiesysteem mee kan nemen, is deze draad natuurlijk een mooie optie om de zekering te gebruiken die voor de 6V aanhangeraansluiting bedoeld is. Op die manier hoef je geen extra draden te trekken en kom je al netjes in de zekeringenkast uit. Ik denk er nu over om in het afsluitbare kastje een 12V aansluiting te maken. Ik wil niet de 24V aansluiting op het centrale paneel vervangen, omdat die wat formaat betreft toch een stuk kleiner is en optisch wil ik geen veranderingen in dashboard,meters en aansluitingen.

De dynamo van de WEP is wel een keer aangepast. Momenteel ligt er een civiele wisselstroomdynamo in en er is dan ook een extra voltmeter geïnstalleerd, die op de stuurstang zit;
IMGP4375.jpg
IMGP4375.jpg (110.83 KiB) 12770 keer bekeken
Deze meter zou ik graag vervangen door iets wat er wat nostalgischer uitziet en waarvan de draden ook minder in het zicht zitten. Ik twijfel er nog wel aan of ik er weer een gelijkstroomdynamo in zal zetten zodat ook de BAF-kast weer in ere hersteld kan worden. Deze is nu niet echt functioneel meer te noemen;
IMGP4363.jpg
IMGP4363.jpg (126.01 KiB) 12770 keer bekeken
Gezien de hoeveelheid ander werk denk ik wel dat ik de dynamo voorlopig lekker laat zitten en daar weer eens over na ga denken als die toch aan vervanging toe is. Ik zal de BAF-kast binnenkort wel eens open maken om te zien of die nog compleet is.
Laatst gewijzigd door ErikvanGarderen op vr 05 sep 2014 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » za 30 aug 2014 14:34

De 29e augustus had ik een dag vrij genomen voor een overleg op Fort Everdingen. Welke locatie is nu mooier dan een oud militair complex voor wat aardige plaatjes. Omdat het in de ochtend lekker weer was heb ik als eerste nog maar een laag blanco op de cabinehuif aangebracht.

Komende 13 September tijdens de Open Monumentendag zal ik met de WEP weer op het fort staan. Als de veiligheid niet in gevaar komt ga ik ook nog wel een paar rondjes rijden. Het zal dan echter niet te druk moeten zijn...
IMGP4601.jpg
IMGP4601.jpg (154.81 KiB) 12720 keer bekeken
IMGP4597.jpg
IMGP4597.jpg (145.56 KiB) 12720 keer bekeken

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » za 30 aug 2014 14:47

Naast het werk aan de wagen zelf heb ik ook nog wat zaken in mijn schuur staan waar ik aan kan werken. De laatste week ben ik zodra het weer het even toe staat lekker buiten aan het schuren en roest verwijderen,onder andere voor het gereedschapsrek met bijbehorend gereedschap;
IMGP4430.jpg
IMGP4430.jpg (99.11 KiB) 12717 keer bekeken
De brandstofmeter van de rechtertankhad ik al nagekeken. Gisteren heb ik ook nog maar even een blik geworpen op het instrumentenpaneel en het was direct al duidelijk waarom de brandstofmeter niet werkte. Er zat een draadje los... Het weer monteren was nog niet zo makkelijk. De draadboompjes zijn vrij kort en ik heb het schakelaartje even los moeten halen om de draad na deze gestript te hebben weer goed te kunnen bevestigen. Testen is pas mogelijk als ik de tank weer terug heb geplaatst.
IMGP4606.jpg
IMGP4606.jpg (119.19 KiB) 12717 keer bekeken
Ik heb inmiddels ook de tankdoppen binnen. Weliswaar met twee verschillende sleutels, maar een rood, respectievelijk groen sleutellabeltje (mensen die ook wel eens gevaren hebben weten wat ik bedoel) zorgen er voor dat ik direct weet welke sleutel ik nodig heb.
De tankdoppassing is echter zeer strak en de dikte van de rubbers zorgt er voor dat ik de sloten niet kan draaien. Ik heb nog even geprobeerd om de oude afsluitrubbers te gebruiken, maar zelfs daarmee is de passing te krap. Zonder rubbers gaat het net en ik ga nog wel proberen of ik met wat vet de rubbers in ieder geval makkelijker kan laten glijden, maar of daardoor de sloten beter werken moet ik nog zien.
Ik denk dan ook dat ik de tankdoppen alleen gebruik als ik de wagen ergens af moet sluiten en dta ik normaliter netjes de originele tankdoppen blijf gebruiken.
IMGP4594.jpg
IMGP4594.jpg (114.64 KiB) 12717 keer bekeken
Via Martin, de vorige eigenaar, heb ik nog een aanvulling gehad op mijn vorige stukjes;
Martin heeft een paar jaar geleden de thermostaat zelf ook al gecontroleerd i.v.m. vervangen radiateurslangen en daarbij ook de radiateur zelf schoongemaakt met antikalkmiddel. De motor zelf is daar niet mee behandeld dus de motorkoelvloeistofkanalen kunnen wel minder goed zijn.
Martin gaf ook aan dat de motortemperatuur bij een buitentemperatuur van 18-20 graden niet hoger wordt dan 85 graden en dat klopt inderdaad met mijn eigen waarnemingen. Ik heb dus nog niet zo veel haast om heel snel de zaak te controleren, maar hoop wel de motor nog dit jaar of volgend voorjaar een keer door te kunnen spoelen.

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » vr 05 sep 2014 19:07

Een rustige week, met vooral veel schuurwerk (pionierset met gereedschap en verduisteringslantaarn). De brandstoftank heb ik ook gelemaal schoongepoets en ik heb nog getwijfeld aan het simpelweg overschilderen, maar nu hij er toch uit is gaat er eerst een lading afbijt overheen en ga ik de tank flink opschuren en helemaal opnieuw schilderen.
IMGP4836.jpg
IMGP4836.jpg (122.91 KiB) 12654 keer bekeken
Vandaag na het werk nog even de originele lampen functionerend gemaakt en de Eendlampjes verwijderd. De WEP kijkt weer uit zijn eigen oogjes...
IMGP4879.jpg
IMGP4879.jpg (136.64 KiB) 12654 keer bekeken
Helaas zitten er in beide spatborden nu wel een paar gaten. Ik zal toch op zoek moeten naar wat metaal zodat ik de zaak dicht kan krijgen. Alleen cmoufleren met een paar stickers is geen optie, zeker niet omdat het materiaal ook een beetje gestuikt is rond de boorgaten...

Ik had bij de aanschaf ook een mooie vlaggenstok gehad en dacht dat ik met behulp van een bezemsteel snel een tweede zou kunnen maken. Bij het proef pasen in de vlaggenstokhouder kwam ik er achter dat beiden een mm te dik waren, dus ook daar gaar ik weer mee aan de gang. Elk onderdeel wat je aanraakt heeft iets waardoor je er weer een leuke uitdaging bij hebt. Hoe haal ik zo snel mogelijk een mm materiaaldikte van een houten stok af zonder over een grote draaibank te beschikken (De vlaggestok past niet in mijn Unimat SL bankje...)

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor Hoppa69 » vr 05 sep 2014 20:13

Ik zal toch op zoek moeten naar wat metaal zodat ik de zaak dicht kan krijgen. Hoe haal ik zo snel mogelijk een mm materiaaldikte van een houten stok af zonder over een grote draaibank te beschikken
Metaal verkopen ze in handige lijmpistolen, hier noemen ze die dingen een lasapparaat. :mrgreen:

En wat hout er af halen kan je met een slijpmachine wel voor elkaar krijgen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » vr 05 sep 2014 21:31

Dank je voor de tip Hoppa, ik ben redelijk goed met solderen (da's ook hete lijm ;-), maar zal hier toch een lasapparaat voor aan moeten schaffen. De materiaaldikte lijkt me 2,5 of 3, dus hopelijk gaat dat goed...

Met solderen ben ik nooit verder gekomen dan dit, dus ik heb wat meer warmte nodig dan ik ben gewend te doseren;
NCS_41_Schaal_0_Erik_2.jpg
NCS_41_Schaal_0_Erik_2.jpg (40.04 KiB) 12643 keer bekeken

De stokken ga ik te grazen nemen met een bandschuurmachine. Een hulpje draait de stokken tegelijk rond over de workmate en ik haal de bandschuurmachine er over heen. Die ene millimeter is er zo af...

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » zo 14 sep 2014 18:47

In de voorbereidingen naar de Open monumentedag toe heb ik het pioniersgereedschap en het bijbehorende rek in de menie gezet en geschilderd. De stelen zijn blank hout en moeten nog gelakt worden. In alle drukte voor de voorbereidingen heb ik helaas geen foto meer gemaakt van het gemonteerde gereedschap.
De twee vlaggenstokken (één bezemsteel...) zijn aan de onderkant met de bandschuurmachine iets versmald en passen nu netjes in de houders. Nu nog twee Nederlandse, twee blauwe, een groene, een gele, een DYC, een Culemborgse en een zwart/witte vlag bestellen...
De starslinger was nogal roestig, dus die heeft nu ook een mooi groen kleurtje gekregen.

Bij deze een foto van de WEP op de dag voor de monumentendag;
IMGP5090.jpg
IMGP5090.jpg (214.3 KiB) 12540 keer bekeken
Ik heb op de 12e ook nog even geprobeerd om de compressor te gebruiken om de bandjes van de skelter van mijn zoon op te pompen (bij 850 rpm),maar de motor sloeg daarbij na enkele minuten af. Aangezien ik alleen was heb ik maar geen nieuwe poging ondernomen, dat soort zaken kun je beter met iemand anders erbij uit zoeken.

De wagen stuurde in de ochtend nogal beroerd bij het wegrijden uit de stalling en ik dacht dat er mogelijk speling op de stuurstanglagers was gekomen. Met de krik maar eens gekeken of er speling in zat en die bleek er niet te zijn, de vierwielaandrijving bleek echter wel ingeschakeld. Samen met een buurman heb ik de tweewiel weer kunnen vergrendelen en ik ga om de grendel een tie-wrap monteren. Die enkele keer dat ik terrein ga rijden knip ik de tiewrap er wel af en een simpele tie-wrap voorkomt hopelijk een gebroken steekas of erger...

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor Dikkie » ma 15 sep 2014 12:47

Ik meende dat het gebruik van de compressor op een wat hoger toerental moest, zo rond de 1100.. maar zeker weten doe ik niet. Ff de VTH erbij pakken!
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » ma 15 sep 2014 16:45

Volgens het plaatje op de bandenpompdeksel moet het toch echt 850 rpm zijn ;-)

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » za 27 sep 2014 21:43

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een reactie heb geplaatst. Druk op het werk en druk met de WEP zelf zijn daar de oorzaak van.
Ik ben met Open Monumentendag inderdaad wezen rijden. Ik dacht een ritje of tien a twintig, maar ik ben de tel kwijt geraakt en had het gevoel aan het eind van de dag meer dan een liter brandstof in mijn kleren te hebben. Op de foto staat de WEP met de gecschilderde vlaggenstokken.
IMGP5111.jpg
IMGP5111.jpg (195.92 KiB) 12409 keer bekeken
Bij de WEP zaten ook een paar zware stokken met metalen schijven bovenop, deze laatste geschilderd in rood-wit-blauw. Deze waren nogal roestig en de vlaggen waren niet meer zo mooi, dus met wah Humbrol modelbouwverf zijn deze weer hoogglans geschilderd. Op de foto de WEP bij de ALV met de mooie stokken.
IMGP5698.jpg
IMGP5698.jpg (166.99 KiB) 12409 keer bekeken
Vandaag ben ik begonnen met het schilderwerk aan de WEP. IK had het plan om te werken aan het rooster, de bumper en de spatborden. Het verwijderen van de spatborden aan de rechter voorzijde koste uiteraard wat meer tijd dan voorzien en de spatborden waren ook wat roestiger dan gepland. Ik moet er nog eens over nadenken of ik de spatborden maar ga vervangen door exemplaren met alleen de organieke gaten. Gezien de beschikbare tijd ga ik vandaag en morgen alleen de bovenzijde van de spatborden goed behandelen en de week er op de onderzijde, zodat ik de tijd heb alles goed schoon te krijgen. De opstaptreden moet ik nook nog kaal zien te krijgen, toch maar eens op zoek naar een straalbedrijfje.
Het spatbord zag er als volgt uit na het verwijderen van de volledig hard geworden en diverse malen overgeschilderde rubber strips;
IMGP5799.jpg
IMGP5799.jpg (102.7 KiB) 12409 keer bekeken

ErikvanGarderen
Hercules Held
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
Locatie: Culemborg

Re: Erik's WEP, de BE-07-66

Berichtdoor ErikvanGarderen » za 27 sep 2014 21:50

Na het verwijderen van het reservewiel en het spatbord daarboven bleek dat de wagen in een waarschijnlijk lang verleden voorzien is van een ruime hoeveelheid plamuur ter hoogte van de accubak deksel. De staalborstel in de slijptol maakte er korte metten mee en hoewel het er uit ziet als een gatenkaas ga ik her voorlopig toch schilderen; Ik heb geen lasapparaat en goede werkplaats beschikbaar en de gaten zorgen er in ieder geval voor dat vocht goed weg kan. Ik hoop over een jaar de gelegenheid te hebben om het plaatmateriaal waar het zwaar aangetast is te vervangen. Ik hoop dat ik in de tussentijd niet zo veel regenbuien en nat weer tegen kom. Dan blijft de wagen in ieder geval droog en roest het niet verder.
IMGP5809.jpg
IMGP5809.jpg (111.74 KiB) 12408 keer bekeken
Aan het eind van de dag zag de wagen er netjes gemenied uit. Morgen hoop ik toch de neus voor een groot deel netjes in RAL 6014 gereed te hebben.
IMGP5815.jpg
IMGP5815.jpg (132.09 KiB) 12408 keer bekeken
Het DAF logo heb ik ook maar even verwijderd en ga ik ook weer mooi schoon maken. Na het verwijderen van het logo konje nog precies zien hoe het log er uit zag, dus daar maar even flink de staalborstel over de verf heen. De motorkap zelf bevat ook link en rechts wat gaten (ook hier is de plamuur weggeschuurd). Ook hier wordt het dus eens zoeken naar of een nieuwe motorkap of naar mogelijkheden om stukken staalstrip te vervangen.
IMGP5817.jpg
IMGP5817.jpg (140.96 KiB) 12408 keer bekeken


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast