Ik wil volgende week mijn omgebouwde ontsteking weer terug op de daf zetten. Ik wil alleen voordat ik mijn ontsteking probeer af te stellen eerst alle kleppen goed gesteld hebben.
Heeft iemand hier een handleiding van? Volgens mij staat dit niet in de reguliere handleiding die ik heb. (Boeken staan in mijn werkplaats, dus kan het niet checken). Kan iemand me op weg helpen met een beschrijving of waar ik deze kan vinden?
Alvast bedankt.
Handleiding kleppen stellen
Moderator: ruben
Handleiding kleppen stellen
Groeten,
Dennis
Dennis
Re: Handleiding kleppen stellen
Hejj Dennis.
Kijk is bij Jan Bakker op zijn site www.jabami.nl ga je naar "legervoertuigen dan naslagwerk,
Kun je het boekje "kleppen stellen" downloaden.
suc6
Kees
Kijk is bij Jan Bakker op zijn site www.jabami.nl ga je naar "legervoertuigen dan naslagwerk,
Kun je het boekje "kleppen stellen" downloaden.
suc6
Kees
Re: Handleiding kleppen stellen
Dank je Kees,
Daar moet ik een heel eind mee komen denk ik. Leek me wel verstandig eerst de kleppen op orde te hebben alvorens verder te gaan met de ontsteking.
In de handleiding staat 314; (bij koude motor pagina:19)
-klepspeling inlaat: 0,009"
-klepspeling uitlaat: 0,012"
Dit zijn de gegevens voor de 314. Zijn deze voor de YA126 het zelfde ? Zo niet wat moet ik dan aanhouden
Thnx.
Daar moet ik een heel eind mee komen denk ik. Leek me wel verstandig eerst de kleppen op orde te hebben alvorens verder te gaan met de ontsteking.
In de handleiding staat 314; (bij koude motor pagina:19)
-klepspeling inlaat: 0,009"
-klepspeling uitlaat: 0,012"
Dit zijn de gegevens voor de 314. Zijn deze voor de YA126 het zelfde ? Zo niet wat moet ik dan aanhouden
Thnx.
Groeten,
Dennis
Dennis
-
- Clublid
- Berichten: 647
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: Handleiding kleppen stellen
zie ook VTH9-326 (handboek DAFYA126) , pagina 61.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Handleiding kleppen stellen
314 en 126 hebben dezelfde motor. Op lpg moet je iets andere speling aanhouden
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Handleiding kleppen stellen
Thnx voor alle snelle reacties welke speling adviseren jullie dan voor LPG ?314 en 126 hebben dezelfde motor. Op lpg moet je iets andere speling aanhouden
Groeten,
Dennis
Dennis
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Handleiding kleppen stellen
.002 inch ruimer
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Handleiding kleppen stellen
Gas idd ietsie ruimer.
ik doe altijd .30 mm of .35 mm maakt niet zo uit.
Als je het mooi wil doen dan uitlaat .35 en inlaat .30 maar ben ik meestal te lui voor dus alles .30
ik doe altijd .30 mm of .35 mm maakt niet zo uit.
Als je het mooi wil doen dan uitlaat .35 en inlaat .30 maar ben ik meestal te lui voor dus alles .30
Re: Handleiding kleppen stellen
Thnx voor de tip, inmiddels zit mijn ontsteking terug en loopt de daf weer, vandaag zijn eerste rondje gereden met de nieuwe kabels, Bosch bougies, contactpunten enz.. Hij loopt nu netjes maar voor de perfecte afstelling wil ik na mijn vakantie van volgende week alsnog de kleppen stellen en dan ook de ontsteking verder finetunen. Moet iets vroeger komen te staan. Viel me op dat de motor ook wat warmer wordt nu, normaal rond de 70 graden (met buiten temp. van 25+) en vandaag zat ik al rond de 80 a 85 denk dat dat nog wel terug kan dringen tot onder de 80 graden. Rijd op lpg dus dan mag deze ieder geval wat vroeger komen te staan.Gas idd ietsie ruimer.
ik doe altijd .30 mm of .35 mm maakt niet zo uit.
Als je het mooi wil doen dan uitlaat .35 en inlaat .30 maar ben ik meestal te lui voor dus alles .30
Groeten,
Dennis
Dennis
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Handleiding kleppen stellen
Ik ben vandaag uit Chaam komen zetten, al met al een flink uur rijden.
Kwam niet boven de 80 graden uit, dat gebeurt alleen als ik op de zomerdag in de zandbak aan het spelen ben (vorig jaar tankbaan stroe bij 28 graden, toen de motorkap eraf gehaald en toen bleef ik net onder de 90 met af en toe ff uitblazen in de schaduw.
Misschien goed om de radiator door te blazen (vanaf de buitenkant) met lucht en daarna met dasty en dan afspoelen met een waterstraal (geen hogedruk) maar gewoon de gardena spuit?
Kwam niet boven de 80 graden uit, dat gebeurt alleen als ik op de zomerdag in de zandbak aan het spelen ben (vorig jaar tankbaan stroe bij 28 graden, toen de motorkap eraf gehaald en toen bleef ik net onder de 90 met af en toe ff uitblazen in de schaduw.
Misschien goed om de radiator door te blazen (vanaf de buitenkant) met lucht en daarna met dasty en dan afspoelen met een waterstraal (geen hogedruk) maar gewoon de gardena spuit?
Re: Handleiding kleppen stellen
Denk niet dat dat nodig is, normaal kwam ik niet boven de 70 graden bij normaal gebruik. Zo heb ik hem vorige week ook de werkplaats in gereden. Het enige wat er in de tussentijd is aangepast is de ontsteking. Dus ik weet ook vrijwel zeker dat het daar aan ligt. Zal hem komende paar ritjes nog wel effe moeten finetunen maar bedankt voor de tip.Ik ben vandaag uit Chaam komen zetten, al met al een flink uur rijden.
Kwam niet boven de 80 graden uit, dat gebeurt alleen als ik op de zomerdag in de zandbak aan het spelen ben (vorig jaar tankbaan stroe bij 28 graden, toen de motorkap eraf gehaald en toen bleef ik net onder de 90 met af en toe ff uitblazen in de schaduw.
Misschien goed om de radiator door te blazen (vanaf de buitenkant) met lucht en daarna met dasty en dan afspoelen met een waterstraal (geen hogedruk) maar gewoon de gardena spuit?
Groeten,
Dennis
Dennis
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten