Heren,
Mijn Daf YA314 loopt redelijk mooi stationair maar:
Zodra ik afgeremd heb en stil sta slaat hij (bijna) af. Als ik dan weer wat gas bij heb gegeven blijft hij wel weer stationair lopen.
Nou heb ik hem al iets hoger stationair gezet maar nog steeds dit euvel.
Wat kan dit zijn?
Ik rij op LPG. Benzine gaat wel goed.
bvd
Kees
Stationair lopen
Moderator: ruben
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Stationair lopen
Klinkt als bypass op de verdamper? Wat voor verdamper heb je?
Re: Stationair lopen
Hetzelfde probleem heb ik met de 126. Ook nog geen oplossing voor en ik rij ook op LPG. Kan het op benzine nog niet uitproberen, moet eerst het benzinesysteem herstellen.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Stationair lopen
Typische lpg euvel. Ik heb het nu na mengstukwissel ook. Volgende week eens kijken
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Stationair lopen
Ik heb trouwens de OMVL R90E
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Stationair lopen
Het kan volgens mij door aantal dingen komen.
Verdamper / membramen kunnen vies zijn, dan blijven de membramen 'plakken'. Onderaan de verdamper zit vaak een aftapplug om LPG-sludge te laten aflopen.
Als de verdamper haaks op rijrichting gemonteerd is kun je hier last van hebben omdat bij hard remmen de membramen onbedoeld worden 'geduwd'.
En het kan zijn dat bij afremmen de motor teveel lucht binnen zuigt in verhouding tot het LPG wat uit de verdamper komt. Vergeet niet, je mengstuk (venturi) moet de LPG uit de verdamper 'zuigen'. Dat is best een nauw evenwicht. Het ene mengstuk is de andere niet... Ook de plek waar je het mengstuk plaatst is van invloed.
Er zijn mengstukken in omloop zónder venturiwerking, daar heb ik alleen maar drama's mee gehad...
Hoezo heb je mengstuk gewisseld Peter?
Verdamper / membramen kunnen vies zijn, dan blijven de membramen 'plakken'. Onderaan de verdamper zit vaak een aftapplug om LPG-sludge te laten aflopen.
Als de verdamper haaks op rijrichting gemonteerd is kun je hier last van hebben omdat bij hard remmen de membramen onbedoeld worden 'geduwd'.
En het kan zijn dat bij afremmen de motor teveel lucht binnen zuigt in verhouding tot het LPG wat uit de verdamper komt. Vergeet niet, je mengstuk (venturi) moet de LPG uit de verdamper 'zuigen'. Dat is best een nauw evenwicht. Het ene mengstuk is de andere niet... Ook de plek waar je het mengstuk plaatst is van invloed.
Er zijn mengstukken in omloop zónder venturiwerking, daar heb ik alleen maar drama's mee gehad...
Hoezo heb je mengstuk gewisseld Peter?
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Stationair lopen
In Engeland kwam ik erachter dat de inlaatslang gescheurd was bij de carburateur, en ik had in de rommeldoos een ooit nog eens aangeschaft mengstuk voor een 328 blok liggen. Zodoende heb ik deze op de carburateur geschroefd en het andere mengstuk (wat ook een iets kleinere diameter heeft) achter mijn stoel gemikt.
Ik heb gelukkig overal streepjes op gezet dus eventueel kan ik het oude mengstuk terug zetten en de afstelling ook weer origineel zetten.
Ik heb gelukkig overal streepjes op gezet dus eventueel kan ik het oude mengstuk terug zetten en de afstelling ook weer origineel zetten.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Stationair lopen
Ik rij al jaren met een mengstuk in de slang tussen het luchtfilter en carburateur,tot ik een JXC mengstuk kon overnemen die rechtstreeks op de carburateur paste en waarvan de binnen diameter ook
groter was.
Dat heb ik geweten,op gas goed af te stellen maar niet op benzine of goed af te stellen op benzine maar slecht lopen op LPG.
Vlug de oude situatie hersteld en weer op beiden goed lopen.
We hebben het er in Engeland nog kort over gehad,i.v.m. met je gescheurd slang probleem,en je omruil v.h. mengstuk.
Ik deel in deze Jorrits mening over de venturi werking,aan de andere kant verwonderde ik mij ook over het ontbreken van een O'ring tussen het mengstuk en de carburateur,er zat toch aardig wat speling tussen wat het aanzuigen van valse lucht wel erg bevorderde.
Maar ik laat het zo,bevalt mij al jaren,al is het een mengstuk wat ik met het het oog op de buitendiameter op de bonnefooi op de sloop heb gekocht.
Het brandstofgebruik op gas en benzine verschilt niet zoveel en ook geen significante temperatuur verschillen.
groter was.
Dat heb ik geweten,op gas goed af te stellen maar niet op benzine of goed af te stellen op benzine maar slecht lopen op LPG.
Vlug de oude situatie hersteld en weer op beiden goed lopen.
We hebben het er in Engeland nog kort over gehad,i.v.m. met je gescheurd slang probleem,en je omruil v.h. mengstuk.
Ik deel in deze Jorrits mening over de venturi werking,aan de andere kant verwonderde ik mij ook over het ontbreken van een O'ring tussen het mengstuk en de carburateur,er zat toch aardig wat speling tussen wat het aanzuigen van valse lucht wel erg bevorderde.
Maar ik laat het zo,bevalt mij al jaren,al is het een mengstuk wat ik met het het oog op de buitendiameter op de bonnefooi op de sloop heb gekocht.
Het brandstofgebruik op gas en benzine verschilt niet zoveel en ook geen significante temperatuur verschillen.
Re: Stationair lopen
Ik rij al jaren met een mengstuk in de slang tussen het luchtfilter en carburateur,tot ik een JXC mengstuk kon overnemen die rechtstreeks op de carburateur paste en waarvan de binnen diameter ook
groter was.
Dat heb ik geweten,op gas goed af te stellen maar niet op benzine of goed af te stellen op benzine maar slecht lopen op LPG.
Vlug de oude situatie hersteld en weer op beiden goed af te stellen ,dus goed lopen.
We hebben het er in Engeland nog kort over gehad,i.v.m. met je gescheurd slang probleem,en je omruil v.h. mengstuk.
Ik deel in deze Jorrits mening over de venturi werking,aan de andere kant verwonderde ik mij ook over het ontbreken van een O'ring tussen het mengstuk en de carburateur,er zat toch aardig wat speling tussen wat het aanzuigen van valse lucht wel erg bevorderde.
Maar ik laat het zo,bevalt mij al jaren,al is het een mengstuk wat ik met het het oog op de buitendiameter op de bonnefooi op de sloop heb gekocht.
Het brandstofgebruik op gas en benzine verschilt niet zoveel en ook geen significante temperatuur verschillen.
groter was.
Dat heb ik geweten,op gas goed af te stellen maar niet op benzine of goed af te stellen op benzine maar slecht lopen op LPG.
Vlug de oude situatie hersteld en weer op beiden goed af te stellen ,dus goed lopen.
We hebben het er in Engeland nog kort over gehad,i.v.m. met je gescheurd slang probleem,en je omruil v.h. mengstuk.
Ik deel in deze Jorrits mening over de venturi werking,aan de andere kant verwonderde ik mij ook over het ontbreken van een O'ring tussen het mengstuk en de carburateur,er zat toch aardig wat speling tussen wat het aanzuigen van valse lucht wel erg bevorderde.
Maar ik laat het zo,bevalt mij al jaren,al is het een mengstuk wat ik met het het oog op de buitendiameter op de bonnefooi op de sloop heb gekocht.
Het brandstofgebruik op gas en benzine verschilt niet zoveel en ook geen significante temperatuur verschillen.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Stationair lopen
Ik vindt die mengstukken die je tussen je carb. moet monteren helemaal geweldig.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Stationair lopen
Misschien probeer ik dat nog eens, maar eerst de oude slang met ducttape terugplaatsen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten