Schilder Beurtje

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

edwin bruckner
Hercules Held
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
Locatie: Westland !

Re: Schilder Beurtje

Berichtdoor edwin bruckner » do 19 jun 2014 18:01

Alleen had die h een u moeten zijn.

Of betaal je je huur met een ritje van 70km ? :mrgreen:

ramon
Cabine Coureur
Berichten: 370
Lid geworden op: za 08 jan 2011 21:55
Locatie: Koudekerke

Re: Schilder Beurtje

Berichtdoor ramon » do 19 jun 2014 19:56

Ziet er netjes uit hoor! Wat voor hout heb je gebruikt? Zelf twee platen multiplex op elkaar gelijmd of een kant en klare oplossing? En welke dimensies heb je dan aangehouden?

Ik heb zelf nog maar 1 plaat met van die stalen omlijsting, maar die is eigenlijk ook rot. Ik wil dus ook nieuwe maken, maar dan wel platen die ik ook eventueel als rijplaten kan gebruiken in het terrein.

Zijn typisch van die klusjes voor tussendoor als je de olie onder de nagels weer even zat bent :wink:
Mooie bandjes ook! En wat betekenen al die stickers eigenlijk?

Dank je! :D

Ik heb hardhout multiplex gebruikt, 2 platen van 1,5 cm op elkaar gelijmd en nog geschroefd aan de onderkant.
Qua maat heb ik gewoon een originele laadbak plank achtergelaten bij de bouwmarkt en gezegd aan alle kanten 2 mm korter svp.
Koste alles bij elkaar €108,- zagen was gratis :wink:

Ja ik had nog 2 goede planken en 2 rotte, en opzich was het hout vervangen ook wel te doen maar de stalen rand was ook net zo hard weg gerot, dusja ik had eigenlijk geen keuze.

Rij platen heb je toch niet nodig :P de DAF is een 4x4 he hahaha :mrgreen:


De stickers betekenen het volgende:

Gele 5 en of 2: Brug classificatie, dus het maximale gewicht van het voertuig/aanhanger, beladen.
Wapen schildje: Schild van de afdeling
NL vlag: = Duidelijk denk ik
Zwarte sticker met NL: werd meestal met krijt voorzien van nummer en onderdeel, net zoals op de zwarte vlakken voor en achter.

De tekst op de bumper is 11 MV dat is volgensmij het bataillon nummer ?
C04 is het volg nummer van het voertuig.

Grtz, Ramon
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch

ramon
Cabine Coureur
Berichten: 370
Lid geworden op: za 08 jan 2011 21:55
Locatie: Koudekerke

Re: Schilder Beurtje

Berichtdoor ramon » do 19 jun 2014 19:58

Alleen had die h een u moeten zijn.

Of betaal je je huur met een ritje van 70km ? :mrgreen:
tja ik heb de tekst achterop de Polynorm alleen maar over hoeven trekken, plus ik had nog legio foto's van polynorm aanhangers met de zelfde tekst zo.
Was eerst Max. 50 km/h :mrgreen:
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch

Koenzie
Hercules Held
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 24 sep 2010 17:15
Locatie: Son en Breugel
Contacteer:

Re: Schilder Beurtje

Berichtdoor Koenzie » ma 21 jul 2014 16:33

Wauw, mooi resultaat :)

Waar heb je het stickersetje gehaald? En heb je ook het frame/onderkant geschildert?
Kijk ook eens een keer op http://www.hoogsterang.nl - Voor al uw feesten, evenementen en bedrijfsuitjes! (Natuurlijk helemaal in leger stijl en met medewerking van de ya 126)

ramon
Cabine Coureur
Berichten: 370
Lid geworden op: za 08 jan 2011 21:55
Locatie: Koudekerke

Re: Schilder Beurtje

Berichtdoor ramon » ma 21 jul 2014 16:37

Wauw, mooi resultaat :)

Waar heb je het stickersetje gehaald? En heb je ook het frame/onderkant geschildert?
De gewone leger stickers bij Carrosseriebedrijf Peter, en de letter stickers bij Cheap stickers.nl laten maken.
De onderkant heb ik niet meegenomen, dan moet alles uit elkaar, plus er geen reden om het helemaal uit elkaar te trekken, anders had het nog te overwegen geweest om ook het chassis etc. mee te nemen.
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten