De DAF van Andre
Moderator: ruben
De DAF van Andre
Ik zal de eens wat plaatjes plaatsen van mijn DAF.
Vorig jaar gehaald in Beek en staat nu in Zeist.
Hier heb ik hem net gehaald. Hij staat op Unimog velgen, maar ik overweeg om er weer originele DAF velgen onder te zetten. De bandjes zijn aan vervanging toe, dus ik zal hier binnenkort een beslissing over nemen. Iemand nog een adres voor betaalbare banden???
Inmiddels is de cabine weer opnieuw geschilderd. Het dak van de telexbak lekte, dus 118 popnagels uitgeboord en gekit en opnieuw gemonteerd. Komende tijd neem ik de bak onder handen.
De extra koplampen zijn verwijderd en de spiegels weer op de originele plek teruggebracht. Ook zitten er inmiddels legergele kentekenplaten op en heb ik een bisonyl huif voor de cabine.
Vorig jaar gehaald in Beek en staat nu in Zeist.
Hier heb ik hem net gehaald. Hij staat op Unimog velgen, maar ik overweeg om er weer originele DAF velgen onder te zetten. De bandjes zijn aan vervanging toe, dus ik zal hier binnenkort een beslissing over nemen. Iemand nog een adres voor betaalbare banden???
Inmiddels is de cabine weer opnieuw geschilderd. Het dak van de telexbak lekte, dus 118 popnagels uitgeboord en gekit en opnieuw gemonteerd. Komende tijd neem ik de bak onder handen.
De extra koplampen zijn verwijderd en de spiegels weer op de originele plek teruggebracht. Ook zitten er inmiddels legergele kentekenplaten op en heb ik een bisonyl huif voor de cabine.
Re: De DAF van Andre
Hallo,
Ziet er netjes uit!
groet
Kees
Ziet er netjes uit!
groet
Kees
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
- Locatie: Alphen aan den rijn
Re: De DAF van Andre
Lekker bezig.
Waar had je die gele platen vandaan
Zijn het de originele dunne letters zoals toen bij defensie?
Waar had je die gele platen vandaan
Zijn het de originele dunne letters zoals toen bij defensie?
Re: De DAF van Andre
Platen besteld via internet. Zijn niet de dunne letters, maar de "normale". Hier in de buurt kon ik niemand vinden met de dunne.
- Marcel de Boorder
- Hercules Held
- Berichten: 64
- Lid geworden op: di 08 jan 2008 21:55
- Locatie: Tolbert
Re: De DAF van Andre
Ik ben een paar week geleden van de weg 'geplukt' door een motormuis vanwege dit soort platen. Was gelukkig een aardige vent die niet meteen het bonnenboekje trok terwijl hij dat wel had kunnen doen. Wij mogen met blauwe platen rijden (die er nooit opgezeten hebben) of de gele officiële met het blauwe EU-logo.
See YA!
Re: De DAF van Andre
Het is inderdaad verboden, maar dit is voor de eerste keer dat ik hoor dat iemand van de weg geplukt is... Zelf rij ik al heel lang met de gele "oude" platen. Laatst ben ik aangehouden, maar dat was wegens een rood licht waar ik niet meer voor kon remmen. Ze hebben niets gezegd over de platen
Re: De DAF van Andre
Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen heeft mijn DAF bij mij nooit op benzine gelopen. De originele benzinepomp zat vast en in de plaats daarvan was een elektrische benzinepomp gemonteerd. Deze heeft het bij de vorige eigenaar wel gedaan maar was inmiddels overleden. Nu rij ik voornamelijk op LPG maar wil het natuurlijk weer in originele staat werkend hebben.
Enige tijd geleden wilde ik het originele pompje wat vast zat vervangen door een werkende, maar dit lukte niet. Het stiftje waarmee de nokkenas de benzinepomp bediend, was nergens te vinden als je met je vinger in het gat van de pomp voelde.
Ook een bekende mede-DAF-liefhebber uit Zeist ging op onderzoek uit, en we kwamen beide tot de conclusie dat het stiftje er niet meer in zat....
Nou ja, gaat even over, ik zie later wel weer dacht ik, en dat later werd vandaag. Ik had een nieuwe leiding voor naar de carburateur en een nieuw stiftje, dus vrolijk de startmotor eraf gehaald en de benzinepomp, en wat gebeurt er met het eruit halen???????? De kop van het heveltje brak af!!!!!
Het stiftje bleek spontaan weer tevoorschijn gekomen en was over het heveltje heen geschoten, en heeft kennelijk de boel aardig dwars gezeten!
Vanmiddag dus van het oude pompje het heveltje over gezet, en voordat ik de boel weer ga monteren maar eens goed onderzoeken wat er nu aan de hand kan zijn (geweest).
Ik zal het stiftje eens volgen als er iemand met de slinger de motor rond draait. Wellicht ontdek ik iets vreemds.
Iemand suggesties of tips???
Enige tijd geleden wilde ik het originele pompje wat vast zat vervangen door een werkende, maar dit lukte niet. Het stiftje waarmee de nokkenas de benzinepomp bediend, was nergens te vinden als je met je vinger in het gat van de pomp voelde.
Ook een bekende mede-DAF-liefhebber uit Zeist ging op onderzoek uit, en we kwamen beide tot de conclusie dat het stiftje er niet meer in zat....
Nou ja, gaat even over, ik zie later wel weer dacht ik, en dat later werd vandaag. Ik had een nieuwe leiding voor naar de carburateur en een nieuw stiftje, dus vrolijk de startmotor eraf gehaald en de benzinepomp, en wat gebeurt er met het eruit halen???????? De kop van het heveltje brak af!!!!!
Het stiftje bleek spontaan weer tevoorschijn gekomen en was over het heveltje heen geschoten, en heeft kennelijk de boel aardig dwars gezeten!
Vanmiddag dus van het oude pompje het heveltje over gezet, en voordat ik de boel weer ga monteren maar eens goed onderzoeken wat er nu aan de hand kan zijn (geweest).
Ik zal het stiftje eens volgen als er iemand met de slinger de motor rond draait. Wellicht ontdek ik iets vreemds.
Iemand suggesties of tips???
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: De DAF van Andre
Denk dat er verder niks aan de hand is, dan dat iemand vroeger de pomp verkeerd heeft gemonteerd
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 21 gasten