Hallo,
Omdat mijn Daf na kleppen stellen en ombouw moderne bougies nog steeds niet goed draaide en er ook nog een stroomprobleempje was is Peter mij een dagje komen helpen (en moed inspreken )
Stroomprobleem opgelost. Motor starte weer!! Compressie gemeten (Jan Bakker bedankt voor de meter) 2 cilinders niet optimaal. We gaan er eerst voorlopig is mee rijden en als het niet beter wordt "effe kopje lichten" zei Peter. ("effe"..... )
Van Peter nog een paar dingen gehoord die ik moet gaan veranderen om alles beter te krijgen.
Kortom: leerzame / gezellige dag en ik kan weer slapen
Peter Bedankt.
Hulp
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Hulp
Dat kan, maar als het dan je zuigerveren zijn, zie je niet veel.effe kopje lichten" zei Peter. ("effe"..... )
Aansluiting op je bougie gat maken en met perslucht de lekkage opsporen.
Staat geheel omschreven op legervoertuigen.nl
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Hulp
foto van de gemeten compressie per cylinder:
Bewijs dat de daf het weer deed:
http://youtu.be/y99z2J2blhU
Als het filmpje op z'n zijkant staat draai je je beeldscherm maar
Totaal zaten er 3 elektrische probleempjes in:
- de min op de accu maakte naar mijn mening niet genoeg contact
-de plus op de startmotor was dusdanig vervuild dat er 300 ohm weerstand op zat, lekker schoongemaakt
-de draad naar de ontsteking zat in een verroeste kroonsteen, hier een stekkertje opgezet
De waterslangen van de verdamper zitten in serie met de koelwatercirculatie, die zal problemen geven met de motorkoeling en Kees gaat deze netjes in orde maken
Kees en Ingeborg, bedankt voor de supergezellige dag, lekkere lunch en lekkere koffie
Bewijs dat de daf het weer deed:
http://youtu.be/y99z2J2blhU
Als het filmpje op z'n zijkant staat draai je je beeldscherm maar
Totaal zaten er 3 elektrische probleempjes in:
- de min op de accu maakte naar mijn mening niet genoeg contact
-de plus op de startmotor was dusdanig vervuild dat er 300 ohm weerstand op zat, lekker schoongemaakt
-de draad naar de ontsteking zat in een verroeste kroonsteen, hier een stekkertje opgezet
De waterslangen van de verdamper zitten in serie met de koelwatercirculatie, die zal problemen geven met de motorkoeling en Kees gaat deze netjes in orde maken
Kees en Ingeborg, bedankt voor de supergezellige dag, lekkere lunch en lekkere koffie
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
- Locatie: montfoort
Re: Hulp
Hejj Jack,Mooi Man maar heb je de 126 nog
Jazeker! gaat sowieso niet de deur uit voordat de YA314 helemaal in order is. Want ik wil wel blijven rijden, komen een paar evenementjes aan. Maar van de vrouw mag de 126 ook niet weg als de 314 in orde is.
Met de 126 ondertussen zo'n 12.000 km gereden. Nagenoeg probleemloos.
Ik had eigenlijk gehoopt dat jij weer een maatje groter ging. YA616 YA626, had ik je 328 weer over kunnen nemen.
Groet
Kees
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Hulp
lekker doorschuivenhad ik je 328 weer over kunnen nemen.
verkoop je de nato guzzi, neem je z'n HD (of de dax)
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
- Locatie: montfoort
Re: Hulp
hahaha ik heb een eigenschap dat wat ik heb er bijna geen afstand van kan doen.maarja af en toe moet je anders krijg je weer teveel.
CHROME WON´t BRING YOU HOME
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten