Elektrische benzinepomp

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Elektrische benzinepomp

Berichtdoor ruben » vr 04 apr 2014 21:21

72 psi klinkt bijna als een injectiemotor opvoerpomp.
meestal meteen carburateur is het iets van 6 Psi

Andre754
Hercules Held
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 16 jun 2013 20:16
Locatie: Zeist

Re: Elektrische benzinepomp

Berichtdoor Andre754 » do 06 nov 2014 16:44

Ik blijf emmeren met de benzinepomp.

Het stiftje in het blok gaat heen en weer als het blok draait, je voelt hem ca 0,5 tot 1 cm naar buiten komen, maar het lijkt er op dat het heveltje van de pomp het stiftje niet raakt. Ik heb alle manieren om hem te plaatsen inmiddels geprobeerd, ook met de tirap zoals Gerard aangaf.
Als je de pomp heen en weer beweegt zonder dat hij vast zit, voel je ook geen enkele keer dat het heveltje het stiftje raakt, en ik begin er nu aan te denken dat op beide pompjes die ik heb een verkeerd heveltje zit, al kon ik het me niet voorstellen.

Op het heveltje staat een nummer: 1524968EV EN32B

Heeft iemand een pompje liggen waarvan hij zeker weet dat het een goede is en zou je dan eens het nummer op het heveltje willen vergelijken?

Dank vast!

Andre754
Hercules Held
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 16 jun 2013 20:16
Locatie: Zeist

Re: Elektrische benzinepomp

Berichtdoor Andre754 » do 06 nov 2014 17:56

Na een simpele blik in de VTH ben ik er achter gekomen dat pompje niet nr. 1524968 maar 1524967 moet zijn. Kennelijk zit daar dus veel verschil in, maar ik vraag me af waar de pompjes die ik heb dan wel van zijn.
De ene zat al op de auto, de andere heb ik via via.
Verder zijn beide pompjes die ik heb van het type "U", en in de VTH staat type "UG". Zit er veel verschil in deze of kunnen ze beide gebruikt worden?

Ik ga even zoeken naar een ander heveltje, of anders een ander pompje....

Groet!

Gebruikersavatar
GroeneD
Hercules Held
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 11 apr 2012 17:38
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: Elektrische benzinepomp

Berichtdoor GroeneD » do 06 nov 2014 22:10

Bij mijn Daf is er ooit bij een autobedrijf een elektrische brandstofpomp op gezet, omdat de originele waarschijnlijk kapot was (Werd door vorige eigenaar besloten). Hadden ze ook maar even de aansluitingen veranderd want die paste waarschijnlijk niet. Pomp ging al na 3 jaar kapot. Prul... Ik had dus hetzelfde probleem. Nieuwe pomp besteld, leidingen weer aangepast en er gebeurde niks als de startmotor de motor rond draaide. Terwijl er handmatig wel benzine opgepompt kon worden. Ra ra.... Autobedrijf opgebeld wat de aanpassing destijds had gedaan. Ze konden het zich nog goed herinneren! Na het verwijderen van de originele brandstofpomp 'tikte' er iets in de motor... dat heveltje dachten ze dus. Heveltje verwijderd.... En bij de vraag waar die was was het antwoord: schrootbak. Handig... Vind die maar eens!!!! Gelukkig had Peter er nog een uit een sloper. Hevel er in, pomp er op met een tyrippie en het hele spul werkt weer als een tierelier!

En antwoord op je andere vraag. De elektrische pomp die er bij mij opgeprult zat gaf 3 of 4 qua druk.
Trotse eigenaar van de DH-50-39 (Nekaf)
*Voor de mensen met een Nekaf / DAF YA126 / DAF YA328 OF Militaire Radio ► Bij mijn profiel staat mijn website met zeer veel downloadbare documentatie.

Andre754
Hercules Held
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 16 jun 2013 20:16
Locatie: Zeist

Re: Elektrische benzinepomp

Berichtdoor Andre754 » vr 07 nov 2014 11:02

Tja, ik ben nu al zoveel tijd kwijt aan het monteren van de pomp, dat ik me echt afvraag of er iets met het heveltje is of iets anders. Van alles al geprobeerd, met tirap ook, maar het lijkt echt of het stiftje het heveltje niet raakt....
Ik geef het nog even en dan ga ik toch maar weer op zoek naar een elektrisch pompje. Daarvoor heb k de Hardi 18812 op het oog. Punt is alleen, als het niet werkt dan nemen ze een gebruikt pompje niet meer terug.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Elektrische benzinepomp

Berichtdoor Hoppa69 » vr 07 nov 2014 12:25

Na een simpele blik in de VTH ben ik er achter gekomen dat pompje niet nr. 1524968 maar 1524967 moet zijn.
Die ik nog heb heeft 1524968 op het heveltje staan.

Heb je hem uit elkaar gehad ?

Heb je al is op het heveltje gedrukt i.p.v. de handbediening en hoor je dan een geluid ?

Of met benzine er in en geeft ie dan benzine met behulp van de hevel en niet met de handbediening als je er met de hand op drukt ?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Moj8008
Matgroentje
Berichten: 8
Lid geworden op: do 04 jul 2013 23:33

Re: Elektrische benzinepomp

Berichtdoor Moj8008 » vr 07 nov 2014 12:46

Ik heb nog een blok staan. Kan kijken of ik het stifje er heel uitkrijg.. Daarnaast heb ik ook nog wel een benzene pomp liggen. Mag je ook overnemen. Laat maar wat weten.

Andre754
Hercules Held
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 16 jun 2013 20:16
Locatie: Zeist

Re: Elektrische benzinepomp

Berichtdoor Andre754 » vr 07 nov 2014 16:27

Nu weet ik het niet meer wat nummers betreft. 68 is kennelijk toch een goed heveltje/pomp. En daar heb ik er dus 2 van.
Er komt wel benzine als je het heveltje met de hand bediend (niet het handbedieningsheveltje).
Stiftjes heb ik er ook 2 van, dus haal er maar niet uit voor me. Evengoed bedankt!


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 16 gasten