Niet metrische bouten

Zoekt u nou net dat specifieke onderdeel, of heeft u hulp nodig?

Moderators: ruben, Thomas

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Niet metrische bouten

Berichtdoor PartySafari » di 28 jan 2014 20:29

Zoals vaker ben ik op zoek naar wat exotische bouten. Ze raken kwijt, breken af of waren al helemaal niet aanwezig in de auto.
Waar halen jullie de meestal niet metrische bouten, moertjes, ringetjes en andere pruttel?

Ik ben op het moment op zoek naar:
- Lange bout waar de wielremcylinder mee bevestigd is aan de expansiecylinder (afgebroken bij vastdraaien)
- Bevestigingsschroeven van de remtrommels (er missen een paar)
- High tensile bouten voor de assen (er zijn er 2 versleten)

Heeft iedereen een 'mannetje' hiervoor gevonden in de eigen woonplaats? Ik krijg tot nu toe alleen maar vage blikken als ik weer eens een handje gekke boutjes uit mijn zak tover.

Als ik precies weet wat ik nodig heb, durf ik het wel via ebay te bestellen, maar meestal heb ik geen idee wat ik zoek.

Simon

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor Hoppa69 » di 28 jan 2014 21:41

Ik kan zat rotzooien op mijn werk, pas nog wel is het 1 en ander aan naar metrisch.

Maar als ik er om zou moeten, dan denk ik deze zaak.

http://fasteners.fabory.com/eCache/NLD/1/087.html
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor PartySafari » di 28 jan 2014 22:32

Kijk, daar heb ik wat aan! Ze zitten ook in Hengelo waar ik werk. Daar binnenkort maar eens binnenstappen met mijn handjevol oude rommel :P
Zo'n schroefdraad-meet/vergelijk geval is ook wel handig denk ik.
Bedankt voor de tip :D

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 648
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor B. van der Veer » wo 29 jan 2014 10:08

Als je er toch bent vraag dan ook eens of ze kunnen zien wat voor schroefdraad er gebruikt is voor de messing stiften.
nu tap ik er na het uitboren van de oude stiften 10 metrisch in en dan komt er een ijzeren bout in. lijkt mij op den duur toch niet de goede oplossing. Kan wel eens een beetje erg vast gaan zitten en dus van kwaad tot erger. Of je moet het elke maand losdraaien en in het vet zetten. :(
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Gebruikersavatar
Ad Reijnders
Hercules Held
Berichten: 50
Lid geworden op: di 28 jan 2014 18:34
Locatie: Putte

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor Ad Reijnders » vr 31 jan 2014 07:09

een andere goede optie voor bouten,moeren e.d. is: Kobout in Hendrik-Ido-Ambacht..( http://www.kobout.com/) die hebben (bijna) alles op voorraad..

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor peter80 » vr 31 jan 2014 11:04

Gewoon een auto demonteren en alle moeren en bouten bewaren, zijn 2 emmertjes met bevestigingsmiddelen :mrgreen:
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

montji
Hercules Held
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 09:40

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor montji » vr 31 jan 2014 17:34

Even mijn ervaringen met Fabory in Nieuwegein.
Ik heb daar in het verleden diverse UNC bouten en moeren gekocht,zoals 12 x dit ,en 4 x dat etc.
Bij het afrekenen schrok ik van de prijzen die zij vroegen,achteraf bleek dat zij de hele doos rekenden maar er niet bij vertelde.
Dus vraag eerst naar de prijs en/of dat voor de hele doos geldt.

blijedafrijer
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
Locatie: mijdrecht

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor blijedafrijer » vr 31 jan 2014 20:28

Zoals vaker ben ik op zoek naar wat exotische bouten. Ze raken kwijt, breken af of waren al helemaal niet aanwezig in de auto.
Waar halen jullie de meestal niet metrische bouten, moertjes, ringetjes en andere pruttel?

Ik ben op het moment op zoek naar:
- Lange bout waar de wielremcylinder mee bevestigd is aan de expansiecylinder (afgebroken bij vastdraaien)
- Bevestigingsschroeven van de remtrommels (er missen een paar)
- High tensile bouten voor de assen (er zijn er 2 versleten)

Heeft iedereen een 'mannetje' hiervoor gevonden in de eigen woonplaats? Ik krijg tot nu toe alleen maar vage blikken als ik weer eens een handje gekke boutjes uit mijn zak tover.

Als ik precies weet wat ik nodig heb, durf ik het wel via ebay te bestellen, maar meestal heb ik geen idee wat ik zoek.

Simon

als je de maten weet dus even omrekenen van ml naar inch unf is fijne draad unc is grove draad

dan kan ik tegen redelijke prijs leveren
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

dafya126
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 212
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
Locatie: deventer

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor dafya126 » za 01 feb 2014 19:13


ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor ruben » za 22 feb 2014 21:09

Als het moet kan ik hier en daar ook wel ritselen in vele engelse maten, maar of de prijzen redelijk zijn heb ik geen idee van, heb eventueel wel een Engelse boutenmal, maar die leen ik bij voorkeur niet uit, dus dat word langskomen in Teuge.

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Re: Niet metrische bouten

Berichtdoor PartySafari » ma 24 feb 2014 17:25

Ik heb de benodigde boutjes en pruttel al ontvangen van Carrosseriebedrijf Peter. Is toch de makkelijkste en snelste methode als je niet een sloopdafje hebt staan. Was al wel weer een beetje klaar met het eindeloos zoeken..
Kosten vallen mee en zolang je het maar mee laat komen met een andere bestelling vallen de bezorgkosten niet zo op.
Heb dus mijn boutjes en moertjes EN een hele set nieuwe slangen voor het koelsysteem :D

Toch maar een keer zo'n meet / voeler regelen voor engelse schroefdraad. Dan weet ik tenminste wat ik moet hebben en is het nog een keer online te bestellen.


Terug naar “Gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten