Temperatuurmeter

Zoekt u nou net dat specifieke onderdeel, of heeft u hulp nodig?

Moderators: ruben, Thomas

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Temperatuurmeter

Berichtdoor PartySafari » vr 17 jan 2014 12:31

Ben op zoek naar een temperatuurmeter voor de DAF YA 126. Ik had begrepen dat dit 1 geheel is en dus ook als zodanig vervangen moet worden?
Van de huidige is waarschijnlijk de capillairbuis dicht / lek / krom / stuk. De oude unit is eventueel wel in te leveren voor revisie / reparatie.
Heeft iemand nog wat liggen of weet iemand hoe ik het weer aan de praat kan krijgen?

Groeten,

Simon

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Re: Temperatuurmeter

Berichtdoor PartySafari » zo 19 jan 2014 20:59

Is waarschijnlijk toch niet meer nodig. Als de motor lekker warm loopt geeft de meter toch wat aan. Ik denk dat afstellen voldoende moet zijn.
Een keer loshalen en in een pan met water gooien met een tweede thermometer om te callibreren.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Temperatuurmeter

Berichtdoor Hoppa69 » zo 19 jan 2014 23:32

Is waarschijnlijk toch niet meer nodig. Als de motor lekker warm loopt geeft de meter toch wat aan. Ik denk dat afstellen voldoende moet zijn.
Een keer loshalen en in een pan met water gooien met een tweede thermometer om te callibreren.
Zoals ook in je andere topic vermeld, je kan niks stellen aan een temperatuur meter.

Je kan inderdaad wel die meter er uit halen in een pan met water koken en een thermometer erbij om te kijken of het gelijk opgaat.

En anders, zelfde verhaal maar dan met de thermostaat van de daf in die pan met water.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

PartySafari
Hercules Held
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 23:00
Locatie: Enschede

Re: Temperatuurmeter

Berichtdoor PartySafari » ma 24 feb 2014 17:28

Zo gezegd, zo gedaan:

http://www.ya126.nl/forum3/viewtopic.ph ... 620#p27558

Voor de volledigheid hier ook even een linkje plaatsen. Dan is het allemaal nog een keer terug te vinden voor diegene die de zoekfunctie gebruikt :)


Terug naar “Gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten