Smeerleiding

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Smeerleiding

Berichtdoor Kees64 » zo 05 jan 2014 20:16

Hejj,

Omdat er in de dop van de smeerleiding alleen nog hard vet zat de hele leiding eraf gehaald en oud vet eruit gehaald.
Zat een "wokkel" in de leiding. Maar hij deed het nog prima, dus nieuw vet erin gedaan en weer gemonteerd.
Die rode zat er nog in.
Afbeelding

Verder nog een nieuwe rechterspiegelsteun gemaakt, die erop zat was veel te kort. Zag echt niets aan de rechterzijde. Van een staaf 12mm zelf 1 gebogen zodat ik goed zicht heb. Staafke nog wat langer gelaten, maak ik pas op goede lengte als we gaan verven, misschien dat ik er nog een klein extra spiegeltje bij zet. (niet origineel, wel veilig)

Afbeelding

Ook nieuwe olie erin gedaan, kwam me toch een partij dikke zwarte olie uit. Koper ringetje boven van het oliefilter "lekt" dus daar nog effe een nieuwe voor halen (of nog een slag extra aandraaien).
Ook nog effe met de verfstripper aan de gang geweest.

Hieronder het stuk wat schoonvader gedaan heeft.
Afbeelding

Nog effe flink verfstrippen / krabben. Het weer valt niet tegen, kunnen we hoop ik de bak nog in de nieuwe verf krijgen voordat het echt koud wordt.
groet
Kees

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Smeerleiding

Berichtdoor ruben » di 07 jan 2014 17:56

Koper ringetje kun je ook effe uitgloeien, werkt net zo goed als een nieuwe

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Smeerleiding

Berichtdoor peter80 » di 07 jan 2014 19:48

Heb ooit een assortiment ringetjes aangeschaft, wordt hier goed gebruikt. Oude ringen worden trouwens niet weggegooid maar belanden in de bak voor noodgevallen :wink:
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Re: Smeerleiding

Berichtdoor jerry » wo 08 jan 2014 10:36

originele ringentjes voor de remmerij zijn met 4 karteltjes er aan :mrgreen: :D :lol: je zal maar zo een tik hebben als ik om alles origineel te doen :oops:

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Smeerleiding

Berichtdoor ruben » wo 08 jan 2014 23:22

Heb ooit een assortiment ringetjes aangeschaft, wordt hier goed gebruikt. Oude ringen worden trouwens niet weggegooid maar belanden in de bak voor noodgevallen :wink:
precies, en dan dus eerst even uitgloeien, dan worden ze weer wacht en kunnen ze tenminste afdichten


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten