IK heb maar weer eens wat gedaan tussen allerlei andere zaken door.
Okee, waar zullen we mee starten, nou maar met een kenmerkend iets wat de Daf radiowagen tot een EZB maakt.
Naast de grote achterdeurruit.............................
..................................heeft de Daf nog een zeer kenmerkend iets, namelijk de grote uitsparing rechtsvoor in het dak, met name voor de antenneopbouw van de telex
en als derde punt, een dakluik..................
............nee. klopt die staat er nog niet op, het dak laat ik nu even zien omdat ik aan het plamuren ben omdat een middenspant zichtbaar begon te worden. het dak is helaas een beetje dun materiaal dus echt glad krijg ik het nog net.
Tegenwoordig zie je veel EXB bakken rijden die net als de FM eeen zeil over de huif hebben. Bij de FM kan ik mij dat voorstellen want dat is een enkele plaat metaal, maar de EZB is wel degelijk al geisoleerd, dus daar wordt zelden een zeil over heen gezet, hooguit bij het camoufleren.
het dakraam komt er dus nog op evenals een paar details aan de uitsparing.
Verder heb ik de toolbox, het piorek en het jerrycanrek afgemaakt, beetje gespeeld met olieverf, je kent het wel, allerlei dure engelstalige technieken op toegepast, jammer dat dit zo slecht zichtbaar is op kleine nderdelen. Ook een soort van chipping gedaan, het is per slot van rekening eeen hobbybak of niet (als ik zo eens de originele foto's van Dafs zit te bekijken, ziet de mijne er nog best strak uit)
De definitieve afwerking gebeurt zodra de rest ook in kleur staat.