Okee, het was even twee dagen worstelen en alleen een 3 tal niet zulke scherpe foto's van de reductiebaken de smeerkaart voor de globale afmetingen, maar ik heb een reductiebak kunnen tekenen. Ik heb gekozen voor 1 geheel, beetje kit zou er 5 onderdelen van gemaakt hebben, maar acht, het moet leuk blijven. gaanderweg leer je weer kleine dingetjes bij (Ik moet alleen nog leren hoe ik nu precies bepaalde onderdelen kan selecteren en copieren..........................en uiteraard op de gewenste plek weer neerzetten. maar och.
Voor de beroepstypes, de reductiebak is part# 2-3-028
Nu nog even de assen goed uitlijnen en dan is het chassisgedeelte toch aardig klaar denk ik.
Het beweegbare aspect is voor de 1/35 schaal niet echt geweldig, het is nogal teer verwacht ik, voor de 1/24 of grotere schalen werkt het wel. Het zal niet op de milimeter kloppen, maar het benaderd de werkelijkheid toch heel aardig (eigenlijk zou ik een dag met een camera, notitieblok en zo'n CSI lineaal rond zo'n bak moeten hobbelen, ik ben alleen bang dat ik dan de hele boel moet overtekenen, dat heb ik alleen al met de reductiebak moeten toen ik hem even dryfitte in het frame. niet alle details heb ik gemaakt, zoals vergrendeling voor de wielaandrijving, het hele onderdeel wordt zo'n 3 cm groot
Okee, nu het plaatje
Ik ben even aan het spelen geweest om het te kunnen renderen en een mooie achtergrond, maar och, eerst zo maar even
En om te laten zien hoe groot of hoe klein alles wordt even een 1/1 schets gemaakt
Het model meet 12.8 cm over het frame en is 6 cm breed