hallo Jongens
is het nog mogelijk om en Natotrekhaak
op kenteken te krijgen
ik hoor het wel
trekhaaknato
Moderator: ruben
trekhaaknato
onder het motto you can go faster i can go anywhere
Re: trekhaaknato
Dat kun je wel vergeten... Heb dit met de 314 nog geprobeerd maar meer dan 750kg willen / kunnen ze niet meer op kenteken zetten. Dat er 126's / 314's rondrijden die het wel op kenteken hebben doet niet terzake.hallo Jongens
is het nog mogelijk om en Natotrekhaak
op kenteken te krijgen
ik hoor het wel
Re: trekhaaknato
oke dat is ff flinkbaalen
dan mag je alleen tot 750 erachter hangen nog dus dan is het alleen tehopen dat die genen op
natokenten hebt gezet hebt dan anders flinke pech dus
dan zal ik maar zuinig zijn op mijn wepje dat ik wel hebt gedaan op natokentenken gezet hebt
dan mag je alleen tot 750 erachter hangen nog dus dan is het alleen tehopen dat die genen op
natokenten hebt gezet hebt dan anders flinke pech dus
dan zal ik maar zuinig zijn op mijn wepje dat ik wel hebt gedaan op natokentenken gezet hebt
onder het motto you can go faster i can go anywhere
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: trekhaaknato
Ik kreeg 750 kg ongeremd en 1000 kg geremd op kenteken, trekgewicht staat op het typeplaatje in de cabine
Beter iets dan niets
Beter iets dan niets
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: trekhaaknato
314 mag 2000 kg geremd trekken, staat op het typeplaatje en bij de voertuiggegevens. RDW zal dit over moeten nemen of ze nou willen of niet...Heb dit met de 314 nog geprobeerd maar meer dan 750kg willen / kunnen ze niet meer op kenteken zetten. Dat er 126's / 314's rondrijden die het wel op kenteken hebben doet niet terzake.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: trekhaaknato
Het RDW MOET in dit geval helemaal niets. Je moet net geluk hebben. De NATO trekhaak staat niet in het systeem bij het RDW om dat het een afwijkende trekhaak is. Dankzij onder andere de inspanningen van de FEHAC is er tussen 2000 en 2004 een regeling geweest om deze trekhaken op kenteken te krijgen.
Deze regeling is inmiddels beëindigd.
Kortom hopen op een mee denkende ambtenaar bij het RDW. En hopen dat je als Hobbyist die dit soort dingen allemaal niet weet toch eens geholpen word
Deze regeling is inmiddels beëindigd.
Kortom hopen op een mee denkende ambtenaar bij het RDW. En hopen dat je als Hobbyist die dit soort dingen allemaal niet weet toch eens geholpen word
- jabami
- Cabine Coureur
- Berichten: 343
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: trekhaaknato
Ik viel toen gelukkig nog onder die regeling.Het RDW MOET in dit geval helemaal niets. Je moet net geluk hebben. De NATO trekhaak staat niet in het systeem bij het RDW om dat het een afwijkende trekhaak is. Dankzij onder andere de inspanningen van de FEHAC is er tussen 2000 en 2004 een regeling geweest om deze trekhaken op kenteken te krijgen.
Deze regeling is inmiddels beëindigd.
Was toen nog gewoon een kwestie van aanvragen 50% regeling en opsturen kenteken.
Gewoon een papieren zaak dus.
Er werd niets gekeurd.
Hoefde de auto toen ook niet te zien.
Wel een aanvraagformulier van de FEHAC meesturen.
Kreeg als trekgewicht op kenteken, geremd: 3000 kg, ongeremd: 3170 kg.(was helft ledig gewicht)
De 3170 kg ongeremd, onder voorwaarde dat de aanhangwagen een eigen kenteken heeft,
en een eerste toelating heeft van voor 1 juli 1967.
Met de keuring van de aanhangwagen werd het in eerste instantie wel een beetje moeilijk.
Er zit nogal wat speling tussen de koppeling en het trekoog.
Ook, dat de koppeling niet aan de auto vastzat maar aan de lierkabel vond hij maar een rare zaak. (328 artillerietrekker)
Ook dat levert natuurlijk weer extra speling op.
Maar ja, ik had toen ook niet zo'n prettige keurmeester.
Het eerste wat hij zei toen hij de auto zag was:"
"Ja, wat mot je nou met die ouwe zooi, ik snap niet, zat ze dat ooit goedgevonden hebben."
De gesprekken verliepen dan ook niet zo soepel.
Nadat hij had overlegd met een collega, is het toen toch nog allemaal goed gekomen.
-
- Clublid
- Berichten: 648
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: trekhaaknato
Op die manier ben je echt van de willekeur van iemand afhankelijk. Heeft hij slecht geslapen of ruzie gehad met zijn vechtgenote dan kan je het schudden.
Jammer dat die regeling er niet meer is want bij mij staan geen gegevens over het trekken van een aanhangwagen. Wel een nato trekhaak en een gewone trekhaak maar er mag niets achter.
Jammer dat die regeling er niet meer is want bij mij staan geen gegevens over het trekken van een aanhangwagen. Wel een nato trekhaak en een gewone trekhaak maar er mag niets achter.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
Re: trekhaaknato
Op die manier ben je echt van de willekeur van iemand afhankelijk. Heeft hij slecht geslapen of ruzie gehad met zijn vechtgenote dan kan je het schudden.
Jammer dat die regeling er niet meer is want bij mij staan geen gegevens over het trekken van een aanhangwagen. Wel een nato trekhaak en een gewone trekhaak maar er mag niets achter.
Ik heb die van mij zo'n 2 jaar geleden laten aanpassen. Alleen de papieren opgestuurd.
Had ook geen trekgewicht, kreeg 750 kilo, beter als niets.
Dus nu legaal een polynorm erachter! (waar dan nog ruim 100 kilo in mag)
mzzl
Kees
Re: trekhaaknato
Plaatjes in de cabine zijn voor de RDW van geen waarde. Het RDW-systeem kent de NATO-trekhaken niet. De meeste keurmeesters kennen de regels beter dan je denkt en weten dat sinds de FEHAC-regeling die dingen gewoon niet meer op het kentekenbewijs erbij gezet mogen worden. Geloof mij, ik heb eindeloze discussies gehad, maar je verliest ze...314 mag 2000 kg geremd trekken, staat op het typeplaatje en bij de voertuiggegevens. RDW zal dit over moeten nemen of ze nou willen of niet...Heb dit met de 314 nog geprobeerd maar meer dan 750kg willen / kunnen ze niet meer op kenteken zetten. Dat er 126's / 314's rondrijden die het wel op kenteken hebben doet niet terzake.
Re: trekhaaknato
Ik heb in 2012 een natokoppeling op kenteken gekregen bij een unimog. Ik heb daarvoor bij Mercedes een CVO/COC verklaring aangevraagd bij de afdeling homologatie. Ik heb toen, tegen betaling, een verklaring gekregen betreffende de trekgewichten die voor deze unimog met deze trekhaak toegelaten waren door de fabrikant. Deze staan nu ook op het kenteken.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: trekhaaknato
Dan heb ik dus geluk gehad bij mijn keuring van de 126, de beste man keek op het typeplaatje wat het maximaal trekgewicht was en ik kreeg dit keurig op mijn kenteken vermeld
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast