remdrukbegrenzer
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: remdrukbegrenzer
Kraggenburg geprobeerd?
Re: remdrukbegrenzer
Volgens mij heb ik er nog wel een liggen Wesley, weet niet of het nog wat is maar wellicht het proberen waard.
Moet zelf ook eerst nog effe kijken naar die van mijzelf, blokkeert nu wat te snel achter.
Moet zelf ook eerst nog effe kijken naar die van mijzelf, blokkeert nu wat te snel achter.
Groeten,
Dennis
Dennis
- wesley
- Cabine Coureur
- Berichten: 393
- Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
- Locatie: Etten-leur
- Contacteer:
Re: remdrukbegrenzer
@dennis alvast bedankt voor het aanbod.
@dikkie ik heb van de berg idd nog niet geprobeerd.
Gisteren de remdrukbegrenzer uit elkaar gehaald en grondig schoongemaakt, alles netjes gemonteerd met remmenpasta.
Gister heb ik hem doorgeblazen en nu laat hij wel door van de in naar de uitgang.
Op korte termijn ga ik ontluchten en proefrijden, ik houd jullie op de hoogte!
Er zit een veer in met stelplaatjes en aan de andere kant een plunjer. Zodra de veerkracht word overwonnen gaat de druk naar achter. De stelplaatjes maken de veerweg korter waardoor er meer kracht gezet moet worden om deze te overwinnen.
Dus als je minder remdruk wil hebben kun je er een extra plaatje in doen zodat er minder druk naar de achterwielen gaat! Wil je juist meer remdruk door bijvoorbeeld het plaatsen van een ziekenauto-opbouw of een radiobak dan is het een kwestie van een plaatje verwijderen.
Het plaatje is net zo groot als een stuiver dus wellicht zou je die optie kunnen gebruiken Dennis
Voordat men aan zulk soort zaken gaat rommelen dient wel het volgende in orde te zijn:
- remafstelling
- wielremcilinders gangbaar/lekvrij
- expansiecilinders allemaal gangbaar
- goede remvoering
- remtrommels zonder roest/roestranden.
En gebruik daarbij de technische handleidingen, daar zijn ze immers voor geschreven.
@dikkie ik heb van de berg idd nog niet geprobeerd.
Gisteren de remdrukbegrenzer uit elkaar gehaald en grondig schoongemaakt, alles netjes gemonteerd met remmenpasta.
Gister heb ik hem doorgeblazen en nu laat hij wel door van de in naar de uitgang.
Op korte termijn ga ik ontluchten en proefrijden, ik houd jullie op de hoogte!
Er zit een veer in met stelplaatjes en aan de andere kant een plunjer. Zodra de veerkracht word overwonnen gaat de druk naar achter. De stelplaatjes maken de veerweg korter waardoor er meer kracht gezet moet worden om deze te overwinnen.
Dus als je minder remdruk wil hebben kun je er een extra plaatje in doen zodat er minder druk naar de achterwielen gaat! Wil je juist meer remdruk door bijvoorbeeld het plaatsen van een ziekenauto-opbouw of een radiobak dan is het een kwestie van een plaatje verwijderen.
Het plaatje is net zo groot als een stuiver dus wellicht zou je die optie kunnen gebruiken Dennis
Voordat men aan zulk soort zaken gaat rommelen dient wel het volgende in orde te zijn:
- remafstelling
- wielremcilinders gangbaar/lekvrij
- expansiecilinders allemaal gangbaar
- goede remvoering
- remtrommels zonder roest/roestranden.
En gebruik daarbij de technische handleidingen, daar zijn ze immers voor geschreven.
Grtn v/d Ouwe Daf
Re: remdrukbegrenzer
Ik zal eens creatief met mijn stuivers aan de slag gaan dan. denk dat er wel iets bij mag, ging laatst met nat weer al driftend over de rotonde@dennis alvast bedankt voor het aanbod.
@ Het plaatje is net zo groot als een stuiver dus wellicht zou je die optie kunnen gebruiken Dennis
Voordat men aan zulk soort zaken gaat rommelen dient wel het volgende in orde te zijn:
- remafstelling
- wielremcilinders gangbaar/lekvrij
- expansiecilinders allemaal gangbaar
- goede remvoering
- remtrommels zonder roest/roestranden.
En gebruik daarbij de technische handleidingen, daar zijn ze immers voor geschreven.
Verder is alles aan mijn remmen nieuw of gereviseerd, remt al netjes alleen nog niet optimaal in balans.
Groeten,
Dennis
Dennis
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten