Hallo Allemaal

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

RonaldJ
Matgroentje
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 02 okt 2013 13:59
Locatie: Oosterhout

Hallo Allemaal

Berichtdoor RonaldJ » za 05 okt 2013 11:34

Ik ben Ronald, woonachtig in Oosterhout, NB. Al jaren gek van oud legermateriaal, met name WWII Tanks en sinds kort weet ik waarom. Ik kwam in een oude doos de verzameling dinky toys van mijn vader tegen, hier heb ik toen ik klein was heel erg veel mee gespeeld. In die periode heb ik de verzameling uitgebreid met o.a. Leopards A1 en mijn favoriet de YA 126 (niet van Dinky) maar van Siku en Matchbox geloof ik. Ik ben direct gaan zoeken naar foto's en pas toen kwam ik er achter hoe bereikbaar een levensechte YA is.

Help, het heeft me goed te pakken en wil er gewoon een hebben. Nu woon ik in een keurige buurt, heb geen ruimte voor een extra auto voor de deur en de garage is vol. Waar ga ik hem laten en waar haal ik hem vandaan. Hoe ga ik hem onderhouden, hoe zit het met APK (waar laat je hem keuren?), kortom veel vragen! Ik heb een budget van zo'n € 3.000 en heb al gezien dat je daar best leuke exemplaren van kan kopen, maar moet eerst het hele plaatje compleet hebben voor ik er ééntje koop.

Wie heeft tips en advies voor me!

Groeten Ronald

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Hallo Allemaal

Berichtdoor peter80 » za 05 okt 2013 11:47

Hallo Ronald,

Voor het budget kan je best een leuke 126 vinden. Ik kan hier voor de deur ook geen daf laten staan, woon ook in een nette buurt maar als ik em een keertje meeneem krijg ik toch leuke reacties. Caravanstalling is een optie om over na te denken.
Apk plicht zit er niet op, maar zorg wel voor gereedschap en handigheid om (veilig) te blijven rijden. Onderdelen zijn er genoeg te vinden.
Aanbod staat vaak op marktplaats, www.gaf92.nl of hier op het forum bij "te koop"

Peter
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Hallo Allemaal

Berichtdoor Dafinknouleuk » za 05 okt 2013 12:23

De daf past gewoon in een parkeervak, ik heb mijn daf vandaag precies 6 jaar en al die tijd staat hij aan de straat (en imho woon ik ook in een nette buurt :) ).
Had liever een fijne schuur bij het huis maar ja kan niet alles hebben..
Succes!!

'neem je toch een garagebox'... -> die gaan voor eur.23.000,- :twisted:

Afbeelding

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Hallo Allemaal

Berichtdoor Kees64 » za 05 okt 2013 13:38

Hallo Ronald,

Welkom bij de club.
Belangrijke overweging bij aanschaf: Hoeveel km per jaar ga ik doen. Oftewel: Benzine of LPG !!
De Daf doet gemiddeld 1 op 3. Dus nu voor jou het rekensommetje!
Ik doe zo'n 3000 km per jaar. Dus 1000 liter benzine of zo'n 1100 liter gas. Scheelt toch zo'n € 1000,-- per jaar.
Groet
Kees

dennis83
Hercules Held
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 19:31
Locatie: Breda

Re: Hallo Allemaal

Berichtdoor dennis83 » za 05 okt 2013 13:49

Hoi Ronald wekom hier,

Laat je vooral niet tegenhouden door de buurt waar je woont. Ik zat twee maanden geleden in dezelfde situatie als jij.
Ik woon in het centrum van Breda en ik heb mijn auto ook gewoon ergens in een hoekje staan.

Ik ben voor aanschaf eerst eens bij twee leden (Anton en Dik) van de club/forum gaan kijken en rijden en heb daar ontzettend veel aan gehad. Mocht je het leuk vind mag je best eens langs komen in Breda.

Stuur me maar een Prive bericht als je langs wil komen voor een ritje en een bak koffie :)
Laatst gewijzigd door dennis83 op za 05 okt 2013 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Dennis

Afbeelding

RonaldJ
Matgroentje
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 02 okt 2013 13:59
Locatie: Oosterhout

Re: Hallo Allemaal

Berichtdoor RonaldJ » za 05 okt 2013 15:33

Dank je wel allemaal voor de positieve berichten! Ik zie het al: ik kan geen enkele drempel meer opwerpen en excuus meer verzinnen :P
Ik heb geen flauw idee hoeveel km ik ga rijden, maar LPG lijkt me altijd goedkoper... Mis je geen vermogen op LPG?
Ik zoek een WEP met huif, lijkt me leuker voor de kinderen dan in een Radiobak. Heb inderdaad al diverse advertenties gezien op GAF.

Dennis, ik neem binnenkort contact met je op, lijkt me erg leuk om even met je te praten en naar je nieuwe aanwinst te kijken.

Groeten en tot snel!

Robert 1979
Matgroentje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 01 jan 2014 18:02
Locatie: Dordrecht

Re: Hallo Allemaal

Berichtdoor Robert 1979 » di 07 jan 2014 20:11

Ronald deze staat in jouw woonplaats te koop en rijd op gas.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... =mympBuyer

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Hallo Allemaal

Berichtdoor peter80 » di 07 jan 2014 20:41

Heb nog wel een grille en takkenrek liggen, die zijn bij deze verbouwd.
Hoewel ik geen 126 meer heb maar een 314 mag je hier altijd een bakkie komen doen, heb wel een berg onderdelen om uit te leggen hoe een 126 in elkaar zit 8)
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Hallo Allemaal

Berichtdoor Hoppa69 » di 07 jan 2014 22:28

Ronald deze staat in jouw woonplaats te koop en rijd op gas.
Geloof niet dat dat hem gaat worden voor ronald.


Geregistreerd: 02 okt 2013 13:59
Laatst bezocht: 15 okt 2013 12:56
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten